Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

I Diablo 3 føles det som om jeg løper i sirup hele tiden, og animasjonene på "løpinga" får det hele til å se ut som om det foregår på månen. Jeg vet ikke om dette kan skyldes min noe middels pc, eller om det skal være slik? Kanskje er dette noe som også kommer seg når spillet "begynner" etter 40+ spilte timer og man har nok + på speed? ;)

 

No har eg ikkje så mykje +speed at det gjer noko, men sirupløpinga opplev eg gjerne på netbooken. Ser ut som at spelet har eit eller anna triks som jamner ut frameratedrops, men som då samstundes medfører at ting går litt i slow-mo.

 

På den stasjonære ser det heilt kurant ut - men igjen, eg veit jo ikkje om det kjem til å endre seg når eg får meir movement speed. :p

 

Høyrest litt rart ut at du skal ha same problem på ein midrange-PC som eg har på ein netbook.

 

 

Also, kva er greia med at random folk ikkje vil spele med meg? Prøvde å opne spelet for Public i går. Joiner ein Barbarian, eg seier hei, også rekk vi såvidt å stikke nesa inn i eit dungeon før han forsvinn igjen. Ditto med ein DH som kom seinare. Finst det ein rituell hilsing eg ikkje veit om? :|

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også skeptisk til hva som kommer til å skje med en allerede ganske sprengt økonomi når vi får RMAH. På en side vil det være pay2win som mange andre spill idag med "micro-transactions".Så lenge jeg klarer meg uten ser jeg ikke det store problemet om en kompis har bedre gear enn meg :)

 

Spennende blir det uansett.

Lenke til kommentar
... og dermed er OP i forhold til meg uansett. Som igjen fører til at jeg blir løpende rundt som en mygg blant überchars.
Problemet med dette er? Er jo ingen konkurranse.

 

Diablo handler om itemization, og du sammenligner ditt eget gear med hva andre (snittet) løper rundt med. Om alle kjøper de beste items på AH mens du selv jobber for det, vil de selvsagt ha mye bedre gear enn deg, og du får ingen følelse av å mestre spillet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri fått følelse av å mestre ett spill hvis jeg kjøpte meg fullt gear med VISA.

Men du vil få det ved å farme gear fra lvl 1 inferno i mange dager og uker og så bruker gold på å kjøpe items fra folk som farmer nivå 3-4 inferno, fordi de klarte å komme gjennom før diverse exploits / svakheter ble hotfikset av blizzard?

 

Spillet er i stor grad fucka, fordi det skulle ta måneder før man kom gjennom inferno, og det tok 2 dager, og nå kan ikke andre gjøre det samme så man må kjøpe gear fra de som allerede kom gjennom tidlig og farmet.

Lenke til kommentar

Høyrest litt rart ut at du skal ha same problem på ein midrange-PC som eg har på ein netbook.

 

Middels er nok kanskje å ta i. Det er en noe aldrende 17" tommer bærbar. Husker ikke helt modellen i farta, men jeg kan glemme å spille Witcher 2 for å si det sånn.

Lenke til kommentar

... og dermed er OP i forhold til meg uansett. Som igjen fører til at jeg blir løpende rundt som en mygg blant überchars.

Problemet med dette er? Er jo ingen konkurranse.

 

Kunne ikke vært mer enig, nå er det flisespikkeri her :p Bruk AH eller ikke. Om noen har bedre gear enn deg gjør det spillet dårigere?

 

Først klager mange på at et single-player spill er online-only, men blir fortalt at Diablo 3 er et multiplayer spill på alle måter. Når jeg nå lurer på hvordan AH vil påvirke meg gjennom andres OP gear, mener du at det spiller liten rolle? Hvis jeg løper rundt med spillere som slakter ned alt rundt meg, mens jeg står og sliter er det selvsagt at dette vil gå utover min opplevelse av spillet.

 

Én ting er om det er marginale forskjeller, men når jeg finner utstyr på AH som har 3 ganger så høy DPS som noe jeg har funnet, så er det klart at det vil påvirke.

 

Nei, det er ingen konkurranse, men det er heller ikke like morsomt å være den som "bare er med" fordi resten har kjøpt seg mye bedre utstyr. Du kan jo bli med å spille fotball på lag med et toppidrettslag og se om det er noe gøy. Det er det sikkert og, helt til du innser at du ikke har en sjanse til å følge med. (tenkt eksempel utifra egne egenskaper i fotball - for alt jeg vet er du proff fotballspiller selv :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... og du får ingen følelse av å mestre spillet...

For min del vil det bli stikk motsatt, det er ingen mestring i å kjøpe alt utstyr. Utfordringen ligger i å finne utstyret, og å bekjempe mobs med det du har for å finne noe bedre.

 

Først klager mange på at et single-player spill er online-only, men blir fortalt at Diablo 3 er et multiplayer spill på alle måter. Når jeg nå lurer på hvordan AH vil påvirke meg gjennom andres OP gear, mener du at det spiller liten rolle? Hvis jeg løper rundt med spillere som slakter ned alt rundt meg, mens jeg står og sliter er det selvsagt at dette vil gå utover min opplevelse av spillet.

Er viktig å skille på type multiplayer spill, D3 er co-op. Så hvis noen har bedre gear enn deg og dreper mer enn deg, så nyter du fremdeles godt av det, og dermed ser ikke jeg problemet. Men at det går ut over din følelse og evne til å bidra, er det nok ikke så mye tvil om. Hvis det er ett stort problem at noen dreper mer enn deg, spill kun med folk du kjenner og vet er på tilsvarende nivå som deg, da forsvinner hele problemstillingen.

 

 

Spillet er i stor grad fucka, fordi det skulle ta måneder før man kom gjennom inferno, og det tok 2 dager, og nå kan ikke andre gjøre det samme så man må kjøpe gear fra de som allerede kom gjennom tidlig og farmet.

Det tok 4 dager. Og man må se på omstendighetene. De som klarte det, solo og i gruppe unngikk elite og champion packs og gikk rett for de "enklere" bossene. Han som klarte det solo "utnyttet" også en dårlig designet skill, som gjorde ting mye enklere enn hva Blizzard har ment, siden denne skillen nå er endret. Og så kommer det an på hvor mye hjelp de har fått til å farme gear.

Tror ingen har klart fullføre Inferno enda, ved å ta en full clearance, som trolig er det Blizzard har hatt i tankene når de har snakket om flere måneder.

 

Lenke til kommentar

Først klager mange på at et single-player spill er online-only, men blir fortalt at Diablo 3 er et multiplayer spill på alle måter. Når jeg nå lurer på hvordan AH vil påvirke meg gjennom andres OP gear, mener du at det spiller liten rolle? Hvis jeg løper rundt med spillere som slakter ned alt rundt meg, mens jeg står og sliter er det selvsagt at dette vil gå utover min opplevelse av spillet.

Er viktig å skille på type multiplayer spill, D3 er co-op. Så hvis noen har bedre gear enn deg og dreper mer enn deg, så nyter du fremdeles godt av det, og dermed ser ikke jeg problemet. Men at det går ut over din følelse og evne til å bidra, er det nok ikke så mye tvil om. Hvis det er ett stort problem at noen dreper mer enn deg, spill kun med folk du kjenner og vet er på tilsvarende nivå som deg, da forsvinner hele problemstillingen.

 

Det er ingen tvil om at jeg synes spillet er bra, og jeg har alle planer om å spille meg gjennom ihvertfall normal, og mest sannsynlig videre og. På sikt ser jeg for meg at dette blir en type spill jeg kan ta frem om jeg har 15-30 min å bruke iblant. Det passer meg ypperlig, da jeg sjelden har tid til de lange økter.

 

På ingen måter meningen å fremstå som surmaget. Det inntrykket blir nok noe forsterket på forum. (forum forum forum - unnskyld, hører for mye på RR)

Jeg prøver bare å belyse problemstillingen litt, selv om det kanskje ikke er et så stort problem for meg som det kanskje blir oppfattet som. Om noe synes jeg kanskje variasjonen i skill og gear mellom de jeg har spilt med er såpass stor at det krever forskjellig spillestil av meg også. Selv på normal aka easymode.

 

Jo, en ting som irriterer meg litt når jeg spiler med flere er at story iblant går for fort, blir skippet eller skjer mens jeg f.eks er en tur for å selge. Det skjedde blant annet når

Decard Cain døde, som gjorde at jeg først fikk det med meg på "oppsummeringen" i New Tristram.

 

 

Så den biten får jeg spille gjennom en gang til tror jeg. Greit nok.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Jeg ville aldri fått følelse av å mestre ett spill hvis jeg kjøpte meg fullt gear med VISA.

 

HELT enig, og det er der problemet med AH for min del. Cash is king, og folk kommer til å kjøpe seg til imba gear. Og mitt gear kommer jeg til å sammenligne opp mot hva andre har, og hva andre har er bedre gear kjøpt på AH.....

Lenke til kommentar

Jeg gir beng. Jeg bruker AH flittig, både til å kjøpe og selge gear. Håper RMAH kommer kjapt! :p

 

Men hva er poenget med å spille når du allerede har kjøpt deg det beste gearet? Da er det jo ikke noe mer å gjøre :S

 

Bare ikke inspect andre og spill ditt egent spill (altså da mener jeg ikke SP, bare ikke bry deg om hva de andre gjør :p)

 

problemet er jo når pvp kommer. Er da gear blir "viktig"

Lenke til kommentar

problemet er jo når pvp kommer. Er da gear blir "viktig"

Er det ikke slik at i PVP så "mister" alle armor\våpen, så får man noe PVP armor istedet?

 

Leste iallefall om det på battle.net forumet. Men husker ikke om det var offisiell eller uoffisiell post, så kan ikke bekrefte noe.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...