Gå til innhold

Asus avduker Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig er det litt konkurranse igjen. Jeg bryr meg ikke hvem som er best, men om hvem "gangbanger best for the bucks" :grin: -best mulig ytelse for ikke altfor mye penger.

+1

 

elsker når du får 100% bedre ytelse siden siste genrasjon

som 3870 > 4870, koster liksom bare ca 3300 :p

alså 1500 for 3870 når den var ny og 1800 ca for 4870 når den er ny

mye bedre for lomme boka og, så du slipper å gå ut med over 3000 kr som vi gjorde før værgang man vil oppgradere

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Sitter da og venter litt på Amd/ati sitt svar på physx , altså havok og hvor bra implementert dette blir i gpu'en...

Da må du nok vente en god stund.

Tipper det tidligst blir til neste år...

 

Don’t be too thrilled, as ATI plans to support better CPU physics for the time being, but it is looking into the possibility of how to accelerate physics on the GPU. We were advised that it might be a while before this officially happens, but ATI engineers are looking into it as we speak.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...5&Itemid=34

Lenke til kommentar
Tro om alle utgavene av 4870 vil oppta to kortplasser eller om det kommer noen slankere utgaver, kanskje med litt mer kreativ kjølling også.

 

Sapphire har en "Toxic" versjon av HD3870 iallefall, som bruker en singleslot kjøler.

Får håpe de kommer med det samme til HD4870 også, fordi jeg har plass til kun ett kort som bruker 2 slots hvis jeg vil være istand til å bruke begge PCI korta mine (trådløst nettverk og SB X-fi)

Jeg kommer til å se etter en HD4870 med HDMI (ikke overgang), og en HD4870 med singleslot profil.

 

 

Angående den kinesiske testen, fikk de kun 8000+ 3dmarks i 06? Det er jo sykt dårlig ytelse for et såpass nytt kort. Jeg får 14500 med mitt 8800GTS 512.

 

Edit: glem det siste jeg sa, etter å ha sett litt mer på morsom kinesisk oversettelse, så ser jeg at score på 8000 var med høy oppløsning, og at den fikk 13500 med default. Det må sies å være godkjent for et såpass billig kort, og med CF så vil jo dette yte meget bra.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Tro om alle utgavene av 4870 vil oppta to kortplasser eller om det kommer noen slankere utgaver, kanskje med litt mer kreativ kjølling også.

Det som garantert dukker opp er jo en X2-utgave som i hvert fall ikke tar mer enn 2 slotter. En heatpipe/passiv utgave hadde også vært stilig, spesielt til HTPC-bruk.

Lenke til kommentar
Tro om alle utgavene av 4870 vil oppta to kortplasser eller om det kommer noen slankere utgaver, kanskje med litt mer kreativ kjølling også.

 

Sapphire har en "Toxic" versjon av HD3870 iallefall, som bruker en singleslot kjøler.

Får håpe de kommer med det samme til HD4870 også, fordi jeg har plass til kun ett kort som bruker 2 slots hvis jeg vil være istand til å bruke begge PCI korta mine (trådløst nettverk og SB X-fi)

Jeg kommer til å se etter en HD4870 med HDMI (ikke overgang), og en HD4870 med singleslot profil.

 

 

Angående den kinesiske testen, fikk de kun 8000+ 3dmarks i 06? Det er jo sykt dårlig ytelse for et såpass nytt kort. Jeg får 14500 med mitt 8800GTS 512.

 

Edit: glem det siste jeg sa, etter å ha sett litt mer på morsom kinesisk oversettelse, så ser jeg at score på 8000 var med høy oppløsning, og at den fikk 13500 med default. Det må sies å være godkjent for et såpass billig kort, og med CF så vil jo dette yte meget bra.

Husk nå på at HD4850 fikk mindre i 3Dmark06 enn det ditt 8800GTS 512 får, men allikevel slår det 9800GTX i spilltester! Vi kan forvente at HD4870 blir en skikkelig kraftkar til den prisen den kommer på og ganske mye bedre enn 9800GTX, kanskje en plass mellom GTX260 og GTX280 :)

 

Vi får bare smøre oss med tålmodighet til de første testene er ute ;)

Lenke til kommentar
Tro om alle utgavene av 4870 vil oppta to kortplasser eller om det kommer noen slankere utgaver, kanskje med litt mer kreativ kjølling også.

 

Sapphire har en "Toxic" versjon av HD3870 iallefall, som bruker en singleslot kjøler.

Får håpe de kommer med det samme til HD4870 også, fordi jeg har plass til kun ett kort som bruker 2 slots hvis jeg vil være istand til å bruke begge PCI korta mine (trådløst nettverk og SB X-fi)

Jeg kommer til å se etter en HD4870 med HDMI (ikke overgang), og en HD4870 med singleslot profil.

 

 

Angående den kinesiske testen, fikk de kun 8000+ 3dmarks i 06? Det er jo sykt dårlig ytelse for et såpass nytt kort. Jeg får 14500 med mitt 8800GTS 512.

 

Edit: glem det siste jeg sa, etter å ha sett litt mer på morsom kinesisk oversettelse, så ser jeg at score på 8000 var med høy oppløsning, og at den fikk 13500 med default. Det må sies å være godkjent for et såpass billig kort, og med CF så vil jo dette yte meget bra.

Husk nå på at HD4850 fikk mindre i 3Dmark06 enn det ditt 8800GTS 512 får, men allikevel slår det 9800GTX i spilltester! Vi kan forvente at HD4870 blir en skikkelig kraftkar til den prisen den kommer på og ganske mye bedre enn 9800GTX, kanskje en plass mellom GTX260 og GTX280 :)

 

Vi får bare smøre oss med tålmodighet til de første testene er ute ;)

 

Tålmodighet..?

Lenke til kommentar

Skuffende minnefrekvenser...

256bit * 3600MHz = 115GB/s

Dette er jo kun en 10% mer enn det 8800Ultra kan tilby. :(

Hjelper ikke med GDDR5 når det er 256bit, og så "lave" frekvenser. Men med 512MB minne så ligger vel flaskehalsen allerede her?

Men vil dog gjøre det billigere. Og de fleste gir vel uansett bang i hvor fremtidsrettet kortet er.

 

Edit: Som sammenligning ligger GTX på 141GB/s originalt, men med litt klokking har jeg klart å få det helt opp i en 179GB/s (2,8GHz). :)

Samt 1GiB med minne.

 

Tja, vanskelig å si. Var jo ikke akkurat veldig mange forskjellige resultater. Skulle gjerne sett et spil ler to til, samt AA.

Syntes dog 9800GX2 scoret overraskende dårlig...

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Skuffende minnefrekvenser...

256bit * 3600MHz = 115GB/s

Dette er jo kun en 10% mer enn det 8800Ultra kan tilby. :(

Hjelper ikke med GDDR5 når det er 256bit, og så "lave" frekvenser. Men med 512MB minne så ligger vel flaskehalsen allerede her?

Men vil dog gjøre det billigere. Og de fleste gir vel uansett bang i hvor fremtidsrettet kortet er.

Hvis du mener 4870 er minnebåndbredde begrenset så må jo 4850 til de grader være det, så hvordan er det GDDR5 minne med en økning i båndbredde på 80% ikke vil hjelpe?

 

Om 512MB gir en begrensing er avhengig av spillet og instillingene (oppløsning, AA osv). I 1600x1200 med 4xAA er det for det meste tilstrekklig, men mer vram begynner dog å få en større og større betydning.

Lenke til kommentar

Du har nok kanskje lest litt forbi meg, da jeg sier verken at kortet totaltsett skuffer, eller at det ikke vil hjelpe. For all del....

 

Bare at det var skuffende frekvenser da ryktene jo var helt oppe i en 4500MHz, noe som da begynnte å bli ganske bra. Var mest for å opplyse om at GDDR5 er litt "overhypa", da det jo høres så mye bedre ut. Men i praksis så er det ikke stort bedre enn en løsning vi allerede så for et år siden.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...