Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han mente var jo at DX betaler for frakt, uavhengig om du ser den kostnaden.

 

Og jo, du betaler for frakt, i hvert eneste produkt. Overskuddet går selvsagt til å dekke fraktkostandene til DX.

Sant, blant annet. De er såpass store at de sikkert har greie avtaler og ikke betaler per pakke. Men mye av det som angår avtaler og ordninger blir bare synsing fra min side.

 

 

ja, men ikke FOR dx!

Ser det dagen etterpå, ikke igår (uten at vi går innpå hvorfor). Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte kabel til PS3 fra dx i forrige uke. I dag fikk jeg enda et brev fra posten som melder om rekommandert postsending, slik at jeg nå har to. Når jeg sporer varen viser det at den ble sendt Kina den 29.09.23:53, i tillegg til enda en melding dagen etter om det samme, 30.09.23:53. Har de sendt en pakke to ganger eller er det bare en feil? Skal dette brevet fra posten skrives under på og sendes tilbake til posten? :hmm:

Endret av shadaa
Lenke til kommentar

Bestilte kabel til PS3 fra dx i forrige uke. I dag fikk jeg enda et brev fra posten som melder om rekommandert postsending, slik at jeg nå har to. Når jeg sporer varen viser det at den ble sendt Kina den 29.09.23:53, i tillegg til enda en melding dagen etter om det samme, 30.09.23:53. Har de sendt en pakke to ganger eller er det bare en feil? Skal dette brevet fra posten skrives under på og sendes tilbake til posten? :hmm:

Er det samme sporingsnummer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet om leveringstiden har forbedret seg? Tenkte å bestille noe småtteri å gi i julegaver, men er litt redd det ikke kommer frem i tide...

 

Bestilte noe den 18. oktober.... pakken ble sendt 24 oktober og da er det egentlig ikke opp til DX mer. Beregner du en måneds tid totalt så er nok gavene fremme i tide, til jul så skal du nok være ganske sikker på at gavene kommer hvis du bestiller nå.

 

Husk å kryss av for at tingene kan bli sendt separat ellers kan hele bestillingen ligge å vente på at den ene tingen skal komme på "lager".

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Noen som vet om leveringstiden har forbedret seg? Tenkte å bestille noe småtteri å gi i julegaver, men er litt redd det ikke kommer frem i tide...

 

Jeg lurer på det samme. Kuttet ut DX for to år siden, da dem ofte ikke postet vare før 3-4 uker i noen tilfeller. Svakheten den gang var at varen ofte ikke var på lager, selv om nettsiden ga inntrykk av noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme. Kuttet ut DX for to år siden, da dem ofte ikke postet vare før 3-4 uker i noen tilfeller. Svakheten den gang var at varen ofte ikke var på lager, selv om nettsiden ga inntrykk av noe annet.

De har forbedret seg ja. Jeg har fått pakken innen ca. 1,5 uker fra dagen jeg bestilte og det kan ikke kalles annet enn bra. Som oftest har det ligget på rundt 2 uker. Men før har de kunnet brukt en måned. Det har også hendt at det har tatt dem en uke å sende pakken, men skjer sjeldent. Hadde noe med varetilgjengelighet å gjøre. Sist jeg fikk DX-leveranse var i oktober. :)

 

Så ja, de har blitt bedre. Vi er i November nå, så det er mange uker fram mot jul. Madammim burde bestille isteden for å lure på om hun/han skal ta sjansen. :p

 

De har nok mye å gjøre i Desember, men tror ikke det er såpass travelt nå at det blir særlig senere leveringstider.

Lenke til kommentar

Vet ikke om alle har fått det med seg, men Hong Kong Post som DX bruker, har gitt ut en varsel om at all post til Europe blir 15 dager forsinket, dem har innført nye rutiner for sjekking av posten, og har startet å kjøre alt igjennom x-ray, i tillegg blir en del varer retunert:

 

 

Recently the Hong Kong Post announced that all items shipping by air are now subject to x-ray screening for regulated materials. This additional screening may cause delayed shipment due to no fault of the seller, so if you purchased an item from a seller in Hong Kong, please allow extra time for delivery—at least a week more than the seller’s stated delivery time.

Also note that items containing the regulated materials are being returned to sellers and not delivered. These items may include:

  • Items with lithium batteries such as video cameras, walkie talkies/2-way radios, GPS devices, radio-controlled toys, Bluetooth headsets, smartphones/mobiles, laptop computers, shavers, power drills, tablets and portable DVD players
  • Liquid beauty products, including fragrances, colognes, lotions, and toner
  • Items with “eliquids” such as electronic cigarettes and lighters
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De har forbedret seg ja. Jeg har fått pakken innen ca. 1,5 uker fra dagen jeg bestilte og det kan ikke kalles annet enn bra. Som oftest har det ligget på rundt 2 uker. Men før har de kunnet brukt en måned. Det har også hendt at det har tatt dem en uke å sende pakken, men skjer sjeldent. Hadde noe med varetilgjengelighet å gjøre. Sist jeg fikk DX-leveranse var i oktober. :)

 

Så ja, de har blitt bedre. Vi er i November nå, så det er mange uker fram mot jul. Madammim burde bestille isteden for å lure på om hun/han skal ta sjansen. :p

 

De har nok mye å gjøre i Desember, men tror ikke det er såpass travelt nå at det blir særlig senere leveringstider.

Høres lovende ut. Det at de skrøt på seg flere varer på lager, uten å ha de inne i det hele tatt, gjorde meg lei DX.

 

Minner ellers om at man skal ha ekstra respekt for elektroniske varer derfra (og lignende Kina butikker). Ladere, LED-pærer m.m. har null krav til sikkerhet og kvalitetskontroll for salg i Kina. En LEDpære eksploderte hos meg, en lader kortsluttet mobilen og en omformer begynte å gnistre. Alt fra DX. Har handlet mye fra DX, men viser litt mer respekt for brannfare nå. Ikke for å skremme, men billig kan bli dyrt når det ødelegger tilkoblet produkt eller tar fyr.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

Bestilte noe den 18. oktober.... pakken ble sendt 24 oktober og da er det egentlig ikke opp til DX mer. Beregner du en måneds tid totalt så er nok gavene fremme i tide, til jul så skal du nok være ganske sikker på at gavene kommer hvis du bestiller nå.

 

Husk å kryss av for at tingene kan bli sendt separat ellers kan hele bestillingen ligge å vente på at den ene tingen skal komme på "lager".

 

Tar tilbake den... kalenderen viser nå 18. november og jeg venter fremdeles :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...