Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Hadde en LED der ene raden blinket i utide.. Og kjøpte billader (1A+2.1A uttak) på en lignende side som DX som begynte å pumpe blårøyk ut fra.

Minner ellers om at man skal ha ekstra respekt for elektroniske varer derfra (og lignende Kina butikker). Ladere, LED-pærer m.m. har null krav til sikkerhet og kvalitetskontroll for salg i Kina. En LEDpære eksploderte hos meg, en lader kortsluttet mobilen og en omformer begynte å gnistre. Alt fra DX. Har handlet mye fra DX, men viser litt mer respekt for brannfare nå. Ikke for å skremme, men billig kan bli dyrt når det ødelegger tilkoblet produkt eller tar fyr.

Veldig godt poeng. Det er mye dritt fra DX, men jeg har aldri hatt problemer med varer derfra med unntak en billig døralarm (magnetalarm) som jeg regnet med var dårlig kvalitet. Den første LED-pæren jeg kjøpte har virket greit nok, skrur du for hardt er det noe som mister kontakt inni som gjør at halvparten av diodene går av.

 

Har handlet fra DX for mange tusen og mange av varene er LED-pærer. Grunnen til at jeg har hatt så lite problemer er nok fordi jeg har gjort litt research og ikke handlet de billigeste "kjipe-modellene". Ser etter anmeldelser (vurderer troverdighet, og tilbakemeldingene. Selvsagt er det noen som ikke har peiling og blir fornøyd med møkkavarer), ser hva som er blitt skrevet i forumet under, ser på bildene (kvalitet, innpakning, merke, modell, CE-merking osv.) og vurderer kategori jeg kjøper. Enkelte ting (bitset, skruer, jernvare, plastikkdeler) er vanskelig å "fucke opp", men en del elektronikk er det større sjanse for lav kvalitet og krever mer av produsenten.

 

Som et eksempel har mange av LED-pærene mine dioder fra Cree (som er et kjent og godt merke) og bare dette er et godt tegn. De fleste har også CE-merking, og gjerne litt ekstra spesifikasjoner. Har også hendt at jeg har sendt inn en melding til DX for å spørre om sertifiseringer, spesifikasjoner osv. og fått veldig nyttige svar tilbake (kommer an på hva leverandøren/produsenten vet).

 

 

Så kort fortalt, vært alltid kritisk og bruk litt tid med å undersøke saken. Vet du hva du skal se etter og ikke kjøper det billigeste så er du på god vei. Jeg pleier ofte å sortere etter pris og i tillegg kritikk. Etterpå har jeg faner som jeg filtrerer ut. Interessante varer/merker legger jeg i ønskelisten (har kommet opp i et firesifret tall der).

 

Så ulempen med DX er at det er et hav av produkter og det krever tålmodighet. Går an å selge ting igjennom DX, på den måten at du lager en side/blogg og linker til varer fra sortimentet og får en liten prosentandel av salget. Har tenkt på det før, hadde vært kult å prøvd. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine siste ordre:

5. juli, ankom 18. juli - magneter, LED og adapter

10. juli, ingen tracking, husker ikke når den kom - IQ pussel

13. juli, ingen tracking, husker ikke når den kom - ballonger

4. oktober, ankom 26. oktober - LED-pære

23. oktober, ankom 11. november - avstandsmåler

25. oktober, ingen tracking, husker ikke når den kom - batterier

8. november, ankom 21. november - nettbrett

 

Altså 2-3 uker i mine tilfeller. Det tar sikkert lengre tid rundt jul så jeg er spent på om den julegaven jeg bestilte i går kommer i tide. Ikke at det er så nøye, for jeg har et alternativ på lager.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Mine siste ordre:

5. juli, ankom 18. juli - magneter, LED og adapter

10. juli, ingen tracking, husker ikke når den kom - IQ pussel

13. juli, ingen tracking, husker ikke når den kom - ballonger

4. oktober, ankom 26. oktober - LED-pære

23. oktober, ankom 11. november - avstandsmåler

25. oktober, ingen tracking, husker ikke når den kom - batterier

8. november, ankom 21. november - nettbrett

 

Altså 2-3 uker i mine tilfeller.

Veldig bra, Simen1! Nyttig info! :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har flere produkter liggende her som har det "feilaktige" CE merket, og jeg nesten kan garantere at den europeiske CE-kommisjonen aldri ville hatt noe med å gjøre. På en av dem, en lader fra DX, står det til og med "China Export" rett ved siden av.

 

Så rent oppspinn tror jeg neppe det er :)

 

 

CE er vel en egenerklæring, ikke noe en "kommisjon" må ha med å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er et direktiv med diverse krav et produkt må kunne oppfylle. Feks skal ladere tåle 3500V i et minutt før de går i stykker, ref. sak på VG forrige uke.

 

Kravene er satt av en kommisjon, og dersom et produkt har et CE merke - men ikke oppfyller kravene, er det direkte feil å sette merket på det også.

 

Det er feil ja, men selv om det er gjort riktig, så har vel ikke kommisjonen noe direkte med merket på hvert produkt? Det er såvidt meg bekjent en egenerklæring, der man sier "jeg består disse gitte kravene". Det er ingen tredjepart involvert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...