Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Bestilt 10. mai kl 14

4 dager og 2 timer senere: Registrert sendt fra Beijing

2 dager og 4 timer senere: Registrert ankommet Oslo letter center

4 dager og 12 timer senere: Ingen ny status.

 

Oslo letter center ligger og ruger på sendingene. Frustrert!

 

Uvanlig. Mulig at de er i tvil om hva det er/mva pliktig. Hva var prisen?

Lenke til kommentar

Ca en hundrelapp til sammen. Et par solbriller og et gråkort (til fotografering, ligner på et kredittkort, grått, uten stripe/brikke)

 

Pakken har forsåvidt fått en oppdatering den siste timen: ankommet postkontor. :)

Jaja, kan vel bare konstantere at det tar ca dobbelt så lang tid å sende pakken innad i Norge enn det tar å sende den rundt halve kolden. Heia posten! :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frakt i utkanten av Norge går utrolig treigt, helligdager eller ei. Oslo - Haugesund tar minst 2 dager, fra varen er sendt. Litt irriterende, for tiden kunne lett blitt halvvert. Pakkene jeg har bestilt har ankomt Stavanger klokka ~13:00ish, for så å bli sendt dagen etterpå rundt 12:00. Zzzz

Lenke til kommentar

Fikk epost fra en selger på et par ting jeg kjøpte fra ebay.

 

“Severe Security Check at multiple International Airport from 15-April-2013 to 24- April-2013. Lithium Battery, fake items, items with brand logo are forbidden to go on board during this period. Expect a delivery time delay from 10 days up to 20 days for all parcels entered the HK/CN shipment hubs in this period.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en brukbar mobillader? Har hatt et par ubrukelige sånne, gjerne med litt for lav utgangseffekt. Hadde også vært supert med to USB-utganger.

 

En kamerat av meg bestilte mobilladder fra DealExtreme for ikke så fryktelig lenge siden. Han ble vekt midt på natta av en eksplosjon.. Protip: Ikke kjøp mobilladder fra DealExtreme.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en brukbar mobillader? Har hatt et par ubrukelige sånne, gjerne med litt for lav utgangseffekt. Hadde også vært supert med to USB-utganger.

Jepp. Se nedenfor. Hvis du synes 80 kr er dyrt for en ekte Apple 5,2 V (2 A) strømforsyning så kan du søke etter Samsung, Sony Ericsson, HTC osv. Sony Ericsson sine tror jeg er gode (de skal ihvertfall være effektive). Men Apple-strømforsyningen gjør du ikke et bomkjøp med.

 

 

 

En kamerat av meg bestilte mobilladder fra DealExtreme for ikke så fryktelig lenge siden. Han ble vekt midt på natta av en eksplosjon.. Protip: Ikke kjøp mobilladder fra DealExtreme.

Protip, ikke kjøp kopier på DX... Ikke kjøp billig dritt. Sjekk nøye hva du handler. Ikke gjør som mange, kjøp noe som koster 1/5 av hva det gjør i Norge, uten merkenavn og forvent at det virker.

 

Selvsagt er det mye dritt på DX, hva kan man forvente, det er kinensisk nettbutikk, men de har mye bra og mye merkevarer. Kjøper du en ekte Apple USB-strømforsyning så kan jeg love deg at du får kvalitet. Får en slik i posten snart, betalte rundt 80 kr tror jeg. Den PSU-en er faktisk en 5,2 V PSU, noe som vil kompensere for spenningsfallet under bruk, eller forårsaket av dårlige kabler. Du vil derfor få perfekt spenning til mobiler, nettbrett eller Raspberry Pi! Har også sett tester av denne og rippelen er meget lav, stabiliteten er god og den leverer akkurat det den lover! 10 W gir den PSU-en.

 

Bottom line: Du finner sinnsykt mye bra på DX om du bare leter. Ikke la et dårlig kjøp farge inntrykket av butikken. Det å kjøpe USB-strømforsyning fra DX er veldig smart, hvis du vet hva som er bra.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har bestilt noen småting (USB-kabler, klistremerker etc) og nå går det ganske tregt internt hos DX. To ordrer bestilt 15. juni ble delt opp i tre forsendelser:

 

- Den første fikk de ut døra først etter 10 dager (Registrert hos posten i Shanghai den 25.). Derfra til postkontoret her tok det 7 dager.

- Den andre brukte de 18 dager på å få ut døra (Registrert i Shanghai 1. juli).

- Den tredje har de ikke sendt ennå fordi de er midlertidig utsolgt (selv om de ikke var det da jeg bestilte).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har testet Kindle4 cover fra DX og har noen å anbefale? Lagt inn ordre på en med lys og en uten, men dersom noen har noen spesielle å anbefale så kan jeg bare bestille flere...

 

Har aldri kjøpt Kindle cover fra dx, men ble veldig fornøyd med en Kindle dock jeg kjøpte til min første Kindle (3rd. gen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har bestilt noen småting (USB-kabler, klistremerker etc) og nå går det ganske tregt internt hos DX. To ordrer bestilt 15. juni ble delt opp i tre forsendelser:

 

- Den første fikk de ut døra først etter 10 dager (Registrert hos posten i Shanghai den 25.). Derfra til postkontoret her tok det 7 dager.

- Den andre brukte de 18 dager på å få ut døra (Registrert i Shanghai 1. juli).

- Den tredje har de ikke sendt ennå fordi de er midlertidig utsolgt (selv om de ikke var det da jeg bestilte).

Hvor finner du denne sporingen med stedsnavn?

Jeg kjøpte én vare 1. juni og kan søke opp sporingsnummert på http://intmail.183.c...itemtraceen.jsp. Men infoen der ser slik ut (DealExtreme-status er "FullShipment - All items have been shipped." fra 5. juni):

item No.        Year    Status                                           Location   Destination Country   Date
RB27130******   2013    Collection                                       51810302   NO                    20130607 1055
RB27130******   2013    Departure from outward office of exchange        51805300   NO			  20130608 1049
RB27130******   2013    Opening                                          51805300   NO                    20130608 1056
RB27130******   2013    NULL                                             NO101      NO                    20130703 1318
RB27130******   2013    Arrival at outward office of exchange            10010200   NO                    20130707 1101
RB27130******   2013    NULL                                             10010200   NO                    20130707 1526
RB27130******   2013    NULL                                             51805300   NO                    20130713 1034
RB27130******   2013    NULL                                             51805300   NO                    20130713 1448

Alle disse location-numrene og NULL-statusene sier meg fint lite. Og litt av greien er at jeg ikke har vært i leiligheten siden 20 juni, så jeg er litt usikker på om noen av statusene betyr at den er sendt tilbake. I tillegg klarte jeg å blingse på postnummeret (skrev 7032 i stedet for 7030). Dingsen er i utgangspunktet liten nok til å passe i postkassen, men det hjelper jo lite hvis DX fremdeles sender småting rekommandert.

Lenke til kommentar

Makan! Fancy sporingssystem. :p

 

Den kom frem til riktig postkontor, men har selvfølgelig blitt returnert siden den ikke ble hentet innen fristen. Sendt i retur fra postkontor 2. juli. Den 3. juli står det:

Sendingen er sendt fra avsenderland	03.07.2013 13:10 	OSLO LETTER CENTER

Blir den sendt tilbake til Kina da, eller ligger den i Oslo til jeg kontakter noen?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror den blir sendt tilbake til avsender, det var det som skjedde med meg når jeg bestilte noe fra Sverige og det var noe tull med adressen. :/

 

 

Forresten, noen andre som har merket at DX har giret opp i det siste?

 

9/4/2013 2:30:56 AM FullShipment All items have been shipped.

9/3/2013 5:12:23 PM PrepareShipment Order is being prepared for shipment.

9/3/2013 1:54:49 AM PaymentConfirmed Payment verified. Order is being processed.

9/3/2013 1:54:45 AM PendingPayment Order has been created, awaiting payment.

Omtrent et døgn tok det før bestillingen var sendt. Det gjør meg glad når det fort kan ha tatt en liten uke tidligere. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...