Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Hadde du sjekket litt før du kjøpte, hadde du vist bedre.

Ganske enkelt.

 

DX er ikke billigst på alt.

Ikke alt DX har er lagd av gull og tåler en atombombe.

Langt ifra alt som står er på lager er på lager.

Ting tar tid før det kommer frem.

 

Noe stor sjansespill er det nok ikke, men man må være obs på at det kan ta veldig lang tid om produktene ikke er tilgjengelige, selv om de står på lager.

 

Er kun 1! ting av alle mine store og små DX ordre som ikke har kommet, men det har tatt alt ifra 3 uker til 4 måneder før jeg har fått alt.

Angående kvalitet, så har jeg sikkert vært heldig, da alt jeg har fått til nå har vært ok. Dvs, kvaliteten har variert, men har stemt bra med hva jeg har lest meg frem til på forum og kommentarer.

 

Ebay kan hende er et godt alternativ til endel folk, men har også sine fallgruver om man ikke vet bedre, og gidder å sette seg inn i ting.

 

Men ser INGEN grunn til å rope boikott av DX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt DX i mange år, lenge før denne tråden blei opprettet, og har aldri vært så skuffa som deg. Ang. kvalitet er det bare å lese godt før man kjøper og tenke litt. Enkelte ting kjøper man bare ikke fra DX hvis man stiller høye krav. Jeg er fornøyd, men som du sier er de dyre. Litt "tull" må man regne med med et såpass godt utvalg og ikke eget lager. De speiler en haug med underleverandørers lagerbeholdning. Når man driver på denne måten er man avhengig av leverandørene, svikter de ja da svikter også DX. De har skrudd opp prisene de siste 1-2 årene siden det har blitt så populært og kjent navn derfor har jeg nesten bare handlet fra store kinasjapper/selgere på eBay og www.buyincoins.com i det siste. Finn det du trenger på DX og søk det opp på eBay :) www.buyincoins.com selger 3 meter HDMI til rundt 30 spenn levert rett hjem i postkassa.

 

Edit: Ja, dette var da et svar til Well

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hehe joda. Med flere millioner kunder verden over og et vareutvalg større enn en hestk*k er det nok ikke enkelt å holde lagerstatusen* 100%. Dette vet de fleste som har handlet der en stund, men "nybegynnere" kan ofte få seg et aldri så litt sjokk. Da er det greit at man kan avbestille når som helst og få pengene igjen hvis man gjør det innen 3 måneder etter bestilling. Går det over 3 måneder får man ikke pengene igjen, men en tilgodelapp. Det har med systemet til PayPal å gjøre.

 

Edit: *Lagerstatusen til de 3947464645 underleverandørene DX bruker.

 

 

Levering var ikke like treg i fjor etter Kinesisk nyttår, synes DX har tapt seg utrolig mye, skulle vel aldri ha blitt opprettet denne tråden her, er nok noen tusen nordmenn ekstra som handler pga tråden ja.

 

Til flere kunder til værre blir det :cry:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen har postet disse bildene tidligere i tråden, men jeg synes de gir et inntrykk av hvor mye arbeid DealExtreme har, så folk kanskje kan slutte å klage hvis alt ikke går så fort.

af70b2be37f174001e814e35cfeed47d.jpg

Trodde det var Grant som pakka alle pakkene jeg :dontgetit: ( :tease: )

c6aaa5df123c85320e5843378f9a1404.jpg

DealExtreme sitt lokale lager med et lite antall av hver av de mest populære varene de selger.

c61bb210ce564f80e4e83cc29e7e48ad.jpg

Say no more.

Endret av WannabeLeet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kult. Kilde for de bildene? Morsomt å se det som skjer bak kulissene.

Jeg fant bildene på forumet til DX. Den originale tråden var skrevet av en DX-ansatt, men har av en eller annen grunn blitt slettet, men de samme bildene er lastet opp av en annen(?) ansatt i denne tråden.

 

Synes alltid det er Grant som signerer på pakkene mine :D

Har endra det nå. Huska at det var et Amerikansk-aktig navn, men ikke hvilket det var :innocent:

 

NOE ANNET:

Noen andre som opplever at en fil på 104kb blir lastet ned når de besøker DealExtreme nå, i tillegg til at nettsiden ikke kommer opp?

Jeg er redd for at det er noen som har klart å hacke nettsiden, mtp alle DDoS-angrepene de har vært utsatt for i det siste i følge forumet deres.

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar

Takk for anbefaling, Ninjahamster om å prøve www.buyincoins.com.

 

-Og ang. kvalitet har jeg ikke urimelige forventninger, men den må være såpass at produktene er brukbare!

Har nå fått et termometer som virker så unøyaktig at det er helt på kanten til å kunne brukes og der batteriene var så vanskelige å sette inn at jeg var på nippet til å gi opp.

 

Og til Lain, som skriver:

 

Hadde du sjekket litt før du kjøpte, hadde du vist bedre.

Ganske enkelt.

DX var billigst på det tidspunktet da jeg la inn ordren, men det begynner nå å bli veldig lenge siden!

 

 

Kan derimot gi DX ros for å ha refundert penger, uten diskusjon, på råbillige klokker som skulle være vanntette, men der vannet dryppet inn under glasset.

 

 

 

Men til WannabeLeet, som skriver til vedlagte bilder:

 

Jeg vet ikke om noen har postet disse bildene tidligere i tråden, men jeg synes de gir et inntrykk av hvor mye arbeid DealExtreme har, så folk kanskje kan slutte å klage hvis alt ikke går så fort.

Du mener vel virkelig ikke at vi som kunder skal ha medlidenhet med DX at vi skal unnskylde dem om de ikke fikser utsendelse, lagerbeholdning og kundekommunikasjon på en bra måte, fordi de har fått så mange kunder??

 

Mitt hovedankepunkt mot DX er at de gjennom flere måneder lister produkter som "in stock" og at de kan sendes innen få dager, når de hverken har produktene tilgjengelige, ei heller vet når de blir tilgjengelige.

 

DX systematisk forleder kunden ved å lyve om tilgjengelighet, og det er dette som jeg mener er fullstendig uakseptabel praksis! (Enda verre blir det når de bruker såpass lang tid på å kansellere orderen etter kunden har gitt beskjed.)

 

Jeg mener derfor DX er oppskrytt og fortjener ikke all denne markedsføringen.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med reklamasjon hos DX? Klaget på et produkt for noen uker siden, og i dag fikk jeg respons i form av en mail med en link. Klikker jeg denne står det imidlertid bare "service unavailable". Kan det hende at siden jeg er ute etter ikke er opprettet enda?

 

 

Noen uker siden? Det var sen respons.

 

Ref. mitt andre innlegg, fikk jeg et vanntett klokkesett der den ene "trakk vann".

Til klagen vedla jeg bilder av klokken med vann på innsiden av glasset. DX responderte rask og spurte om jeg ville ha nye klokker eller få refundert beløpet.

 

Jeg var faktisk imponert over DX service den gang, men det var i april i fjor. Noe ser ut til å ha skjedd med DX siden. Min siste bestilling med 8 varer rett før jul, har bare vært en skuffelse ang. DXs håndtering.

Lenke til kommentar

Men til WannabeLeet, som skriver til vedlagte bilder:

 

Jeg vet ikke om noen har postet disse bildene tidligere i tråden, men jeg synes de gir et inntrykk av hvor mye arbeid DealExtreme har, så folk kanskje kan slutte å klage hvis alt ikke går så fort.

Du mener vel virkelig ikke at vi som kunder skal ha medlidenhet med DX at vi skal unnskylde dem om de ikke fikser utsendelse, lagerbeholdning og kundekommunikasjon på en bra måte, fordi de har fått så mange kunder??

 

Mitt hovedankepunkt mot DX er at de gjennom flere måneder lister produkter som "in stock" og at de kan sendes innen få dager, når de hverken har produktene tilgjengelige, ei heller vet når de blir tilgjengelige.

 

DX systematisk forleder kunden ved å lyve om tilgjengelighet, og det er dette som jeg mener er fullstendig uakseptabel praksis! (Enda verre blir det når de bruker såpass lang tid på å kansellere orderen etter kunden har gitt beskjed.)

 

Jeg mener derfor DX er oppskrytt og fortjener ikke all denne markedsføringen.

 

Jeg tror at det med at de lister items som de egentlig ikke har, som "in stock" har blitt tatt opp før i tråden. Årsaken til at det er sånn misstenker jeg at er fordi det er vanskelig å holde oversikt med så mange produkter. (Som jeg håpet at det ene bildet jeg postet kunne illustrere).

 

Det du sier med at de bruker lang tid på å kansellere er åpenbart en dårlig erfaring du har, og jeg synes derfor ikke du skal få det til å høres ut som det er sånn generelt. Personlig har jeg alltid fått svar i løpet av 48 timer/to arbeidsdager når jeg har skrevet til dem for å få kansellert en ordre.

 

En gang ba jeg dem til å med om å erstatte en av gjenstandene i ordren med en litt billigere en, og sette inn restbeløpet på paypal-kontoen min, noe dem gjorde. DET kaller jeg service.

 

De skriver også på forumet sitt at hvis det haster for deg å få pakka di, så vil de prøve å prioritere den hvis du skriver til dem og ber om det.

 

At DX systematisk forleder kundene sine synes jeg er direkte slemt å si, med tanke på hva slags service (iallefall jeg) opplever at de yter.

Lenke til kommentar

 

Mitt hovedankepunkt mot DX er at de gjennom flere måneder lister produkter som "in stock" og at de kan sendes innen få dager, når de hverken har produktene tilgjengelige, ei heller vet når de blir tilgjengelige.

 

DX systematisk forleder kunden ved å lyve om tilgjengelighet, og det er dette som jeg mener er fullstendig uakseptabel praksis! (Enda verre blir det når de bruker såpass lang tid på å kansellere orderen etter kunden har gitt beskjed.)

 

Jeg mener derfor DX er oppskrytt og fortjener ikke all denne markedsføringen.

 

Jeg tror at det med at de lister items som de egentlig ikke har, som "in stock" har blitt tatt opp før i tråden. Årsaken til at det er sånn misstenker jeg at er fordi det er vanskelig å holde oversikt med så mange produkter. (Som jeg håpet at det ene bildet jeg postet kunne illustrere).

 

Det du sier med at de bruker lang tid på å kansellere er åpenbart en dårlig erfaring du har, og jeg synes derfor ikke du skal få det til å høres ut som det er sånn generelt. Personlig har jeg alltid fått svar i løpet av 48 timer/to arbeidsdager når jeg har skrevet til dem for å få kansellert en ordre.

 

En gang ba jeg dem til å med om å erstatte en av gjenstandene i ordren med en litt billigere en, og sette inn restbeløpet på paypal-kontoen min, noe dem gjorde. DET kaller jeg service.

 

De skriver også på forumet sitt at hvis det haster for deg å få pakka di, så vil de prøve å prioritere den hvis du skriver til dem og ber om det.

 

At DX systematisk forleder kundene sine synes jeg er direkte slemt å si, med tanke på hva slags service (iallefall jeg) opplever at de yter.

 

 

NEI. Min klage er berettiget!

 

Jeg har nå søkt tråden og funnet at noen har vist til DX' opplysning:

 

Note: Stock and Availability shown on this site is for your reference only. While we strive to provide the most accurate and timely Stock and availability information, availability information may become out of date and may change between the time you added an item to cart and the time your order is received.

 

 

HDMI-kablen jeg bestilte har stått oppført som "in stock" for i mer enn 2 måneder, mens de hevder den er utsolgt og ikke vet når den vil bli tilgjengelig. Og på min online faktura har den blitt stående som "pending" siden den ble behandlet første gang. Dette har jeg påpekt til DX flere ganger. Jeg ser av diskusjonen på produktsiden, at flere har (hatt) samme problem.

-Og da jeg spurte etter annen HDMI-kabel som erstatning, fikk jeg opplyst at denne heller ikke var tilgjengelig, til tross for at den også var oppført som lagervare.

 

 

Jeg kan tolerere varierende kvalitet forutsatt at produktene er brukbare og at ting kan ta noe tid, men jeg fastholder at det er uakseptabelt å oppføre produkter som lagervare, når de er utilgjengelig gjennom flere måneder. De har tross alt akseptert orderen og tatt seg betalt!

 

De burde ha endret produktstatus for disse to HDMI-kablene for lenge siden, men de bryr seg tilsynelatende ikke om at de forleder kundene!

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis hatt en dårlig erfaring, men når du har blitt opplyst om at varen kan jeg ikke helt se hvorfor du er så skuffet. Ja, jeg er enig i at de burde endret status til "Out of stock", men med tanke på at de er veldig hjelpsomme og villige til å gi deg pengene tilbake synes jeg ikke det er så ille at de opplyser feil lagerstatus på enkelte varer.

 

Det er tross alt ditt eget valg om du kjøper fra DX eller ikke, og som du ser i denne tråden er det veldig mange som har gode erfaringer med denne nettbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...