Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Jeg lurer selv ganske mye på det med e-sigaretter.

Jeg sluttet å røyke, fant ut at jeg faktisk ikke var avhengig av nicotine, men at jeg var avhengig av å rett og slett ha noe å trekke i meg.

Så derfor lurer jeg på hvilken av de på DX inneholder 0 nikotin og 0 tar.

Altså kun røyk? Vil helst prøve et eller annet som er lett å refille og noe med smak.

 

Prøv vannpipe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg handlet diverse på Dealextreme i nærmere ett år, min erfaring hittil har vært:

 

Først stor skryt til postsystemet, dvs. fra det postes til det mottas. Det går nesten alltid svært raskt, 2-4 dager fra Hong Kong til min postkasse/postkontor. – Men tiden det tar før Dealextreme postlegger varen, varierer veldig. - Normalt 2-3 uker (men 4-10 uker forekommer også!!!) før det pakkes og leveres til posten.

Kvaliteten på varene? –Tja… Du får ikke alltid helt det du har bestilt. Varen kan være erstattet av en annen ”kloning” som har dårligere spesifikasjoner og holdbarhet, enn det som var. Der har jeg blitt skuffet flere ganger, men har ikke giddet å klage på det.

Det er viktig å ta ulike produktspesifikasjoner med en klype salt, ofte litt feil og overdrevne påstander. -Det er nødvendigvis ikke Dealextreme sin feil, men litt fantasifulle påstander fra diverse produsenter.

Det er også kreative forkortelser. For eksempel kan GPS på en vare bety hva som helst, for eks. Great Phone System.

Så lenge man ikke tror man får gull for vekslepenger, blir man sjeldent veldig skuffet.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er en fin hovedregel er å kun kjøpe "statiske" ting på DX. Ledninger, adaptere og superenkle elektriske komponenter er trygt. Samme gjelder kniver og slike ting(selv om kvaliteten på stålet nesten 100% sikkert er drit).

 

Har selv kjøpt veldig mange BT-adaptere der til ca. 10,-/stk. Super deal! Noe annet som er en SUPER deal er denne. Den koster fort 150+ i norge, og 30 kroner på DX. Har en slik selv, og den synes knapt i USB-porten :)

 

Har selv brutt min gyldne regel ved å bestille dette tastaturet. Kostet 185 kr. Blir spennende å se hvor bra det funker sammen med HTPC-en min! Og med PS3.

 

Bestilte forøvrig 23. januar, og pakken ble sendt fra DX i går. Det er egentlig litt dårlig. Men men. Så lenge kvaliteten er bra, så er det verdt det for min del :D

Lenke til kommentar

Kjøpte en lommelykt på Dealextreme som var 400 Lumen, men den lyser svakere enn en 210 lumen lykt fra led lenser jeg har liggende. Nå har jeg bestilt en lykt på "900" Lumen, får se om den er kraftigere enn min 210 lumen lykt :D

 

Lykten jeg bestilte ble Shipped etter bare 4 dager. Kan blir interessant å se hvor lang tid den bruker totalt.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Enig. Alt elektrisk eller (oh, horror) elektronisk er idiotisk å i det hele tatt prøve på, men det finnes gode unntak. Les kommentarer først! Ikke kjøp noe som ikke har noen reviews.

Unntatt:

alt som er i ett stykke stål, plast osv er som regel AOK.

 

Du risikerer fortsatt å få noe annet enn det som har vært solgt og gitt tilbakemeldinger på.

Da de gjerne selger en tilsvarende vare under gammelt bilde og "gammel" teknisk data.

 

Mest uheldig har jeg vært med et billig minnekort (som man selvsagt ikke bør kjøpe til viktige data/bilder), SD-kortet kortsluttet kortleseren i min bærbare PC, så kortleseren er nå defekt.

Elektroniske China produkter fra no-name fabrikker, som gjerne produserer kopi av kopi, har nok ofte svært lav kvalitetskontroll på varene.

Gå heller ikke i fella med å tro at alt er veldig billig der, det er faktisk mye overpris også på dårlige varer (elektronikk).

Lenke til kommentar

Kjøpte en lommelykt på Dealextreme som var 400 Lumen, men den lyser svakere enn en 210 lumen lykt fra led lenser jeg har liggende. Nå har jeg bestilt en lykt på "900" Lumen, får se om den er kraftigere enn min 210 lumen lykt :D

 

Lykten jeg bestilte ble Shipped etter bare 4 dager. Kan blir interessant å se hvor lang tid den bruker totalt.

 

Hvilken lykt kjøpte du, og hvilken venter du på?

 

Jeg kjøpte en som hadde 700 lumen(men DX sier 900) og lyser omtrent som min 200 lumens Saik sa-8. Lykten på 700 Lumens heter aurora ak-p7-4. Plusset med Aurora'n er at den bare har 2 moduser og ikke den irriterende SOS-modusen som nesten alle lyktene på DX har.

Lenke til kommentar

Har noen erfaringer med å annullere bestilt og betalt vare?

 

Jeg syntes DX er blitt mer og mer håpløse på levering.

 

Har ventet 9 uker på at en vare skal sendes. Har også en annen vare hvor det har stått "waiting for supplier" lenge.

Den største svakheten er at DX ikke oppgir at de er tom for en vare, slik vi er vant til i norske nettbutikker. Dermed vet man aldri om de har varen eller venter den inn en eller annen gang.

 

Når det gjelder lommelykter og lumen, så er det vel sjelden at spesifikasjoner er nære sannheten.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Kjøpte en lommelykt på Dealextreme som var 400 Lumen, men den lyser svakere enn en 210 lumen lykt fra led lenser jeg har liggende. Nå har jeg bestilt en lykt på "900" Lumen, får se om den er kraftigere enn min 210 lumen lykt :D

 

Lykten jeg bestilte ble Shipped etter bare 4 dager. Kan blir interessant å se hvor lang tid den bruker totalt.

 

Hvilken lykt kjøpte du, og hvilken venter du på?

 

Jeg kjøpte en som hadde 700 lumen(men DX sier 900) og lyser omtrent som min 200 lumens Saik sa-8. Lykten på 700 Lumens heter aurora ak-p7-4. Plusset med Aurora'n er at den bare har 2 moduser og ikke den irriterende SOS-modusen som nesten alle lyktene på DX har.

 

 

Jeg bestillte denne: Aurora AK-P7-4 SSC-P7-C-SXO 2-Mode 900-Lumen

 

 

Den jeg allerede har er denne: MX Power 3*Cree Q5-WB 3-Mode 400-Lumen LED Flashlight

Lenke til kommentar

Er det noen tilsvarende nettbutikker som er bedre/billigere? Har sett på buyincoins og focalprice, men er bare en liten samling av de dårligste varene på DX. Finnes det noen ORDENTLIGE alternativer?

 

Ja. eBay.

Dyrt. Og jeg har faktisk aldri funnet en eneste vare på eBay som inviterer til handel. Enten er det grisedyrt, ellers så er det harry, fargerike QXL-annonser. Skremmer meg bort fortere enn tantene mine på toten. Har aldri handla på QXL, og aldri handla på eBay.

 

Eksempel:

http://cgi.ebay.com/Apple-PowerMac-G5-1-6-GHz-CPU-Processor-C-Fan-Untestd_W0QQitemZ190503280162QQcategoryZ164QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7203256333186733306#ht_1161wt_906

 

Skumle greier.

Lenke til kommentar

Er det noen tilsvarende nettbutikker som er bedre/billigere? Har sett på buyincoins og focalprice, men er bare en liten samling av de dårligste varene på DX. Finnes det noen ORDENTLIGE alternativer?

 

Ja. eBay.

Dyrt. Og jeg har faktisk aldri funnet en eneste vare på eBay som inviterer til handel. Enten er det grisedyrt, ellers så er det harry, fargerike QXL-annonser. Skremmer meg bort fortere enn tantene mine på toten. Har aldri handla på QXL, og aldri handla på eBay.

 

Eksempel:

http://cgi.ebay.com/Apple-PowerMac-G5-1-6-GHz-CPU-Processor-C-Fan-Untestd_W0QQitemZ190503280162QQcategoryZ164QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7203256333186733306#ht_1161wt_906

 

Skumle greier.

er det annonsen eller varen du skal handle? :p har handlet et par ganger på ebay, vært fornøyd begge ganger. ikke betalt en dritt for noen av delene omtrent.

 

 

satser på jeg får noe fra DX neste uke :)

Lenke til kommentar

Du fikk en Cree som har dårlig lys? Sikker på at du ikke har feil batterier i den?

 

Kan ikke si at lyset er dårlig. 200 Lumen er bra kraftig, og jeg har brukt riktige batterier. Dem løy på seg 200 Ekstra lumen. Dealextreme sier også at produktet er "Manufacturer Rated", så dem bare skriver det fabrikken mener.

Lenke til kommentar

Noen tips angående elektriske sigaretter ?

Min mor er så gira på dette etter at ho så det på lokalnyhetene i stad.

 

Hvordan er foreksempel denne?: http://www.dealextreme.com/p/quit-smoking-electronic-cigarettes-with-chargers-and-10-refills-set-110-240v-52826

 

Og vil disse passe på?: http://www.dealextreme.com/p/electronic-cigarette-refills-cartridges-medium-nicotine-20-piece-pack-53742

 

Hvis den 20-pakningen med refiler vil passe på sigaretten jeg linket til, hvor mange vanlige sigaretter vil den erstatte ?

 

Noe jeg bør tenke på angående det ?

 

Mine smakte plastikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...