Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Er det noen tilsvarende nettbutikker som er bedre/billigere? Har sett på buyincoins og focalprice, men er bare en liten samling av de dårligste varene på DX. Finnes det noen ORDENTLIGE alternativer?

 

Ja. eBay.

Dyrt. Og jeg har faktisk aldri funnet en eneste vare på eBay som inviterer til handel. Enten er det grisedyrt, ellers så er det harry, fargerike QXL-annonser. Skremmer meg bort fortere enn tantene mine på toten. Har aldri handla på QXL, og aldri handla på eBay.

 

Eksempel:

http://cgi.ebay.com/Apple-PowerMac-G5-1-6-GHz-CPU-Processor-C-Fan-Untestd_W0QQitemZ190503280162QQcategoryZ164QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7203256333186733306#ht_1161wt_906

 

Skumle greier.

 

Javel. Hvis du bryr deg om hvordan annonsene ser ut forstår jeg godt at du har et lite problem. Jeg for min del bryr meg om hva jeg kjøper noe jeg som regel finner ut av ved bare å se på bildet og de første linjene av annonsen. Har visst om DX lenge før denne tråden og har det siste året handlet det aller meste fra eBay eller BuyInCoins til lavere pris og raskere levering. "Problemet" med eBay er at du må vite hva du skal ha og hva du skal skrive i søkefeltet. I tillegg må du bruke noen sekunder på å se på karakterene til selgerne men man ser som regel fort hvem som er de store seriøse kinasjappene der.

 

Du får ha lykke til videre på leitinga etter den rette kinasjappa med innbydende fremstilling av produktene, rask levering, lave priser, gratis frakt og enormt utvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, godt spørsmål!

 

Er du ute etter kvalitet OG at de tåler røff behandling, så tviler jeg du finner noe på DX som koster under 500,-.

 

Er du ute etter bare throw eller flood også?

Har størrelse noe å si?

Pris?

 

En ting kan uansett være å oppsøke forum som candlepowerforums og se hva som passer deg best.

Lenke til kommentar

Du fikk en Cree som har dårlig lys? Sikker på at du ikke har feil batterier i den?

 

Kan ikke si at lyset er dårlig. 200 Lumen er bra kraftig, og jeg har brukt riktige batterier. Dem løy på seg 200 Ekstra lumen. Dealextreme sier også at produktet er "Manufacturer Rated", så dem bare skriver det fabrikken mener.

 

For fire-fem år siden pleide Kyle å vurdere fabrikkens tall før lykter ble lagt for salg på nettsiden, men DX er dessverre blitt for stort og strømlinjeformet for det nå.

 

Det hjelper ikke hvor god LED det er i lykta dersom den ikke har god nok kjøling. Jo varmere LED blir jo dårliger lyser den. Jeg har måtte demontere lykter og skjært vekk aluminiumskanter/hakk og smurt på ekstra kjølepasta for å forbedre kjølingen.

Lenke til kommentar

Ja, kjøp den her. Jeg har kjøpt to billige på DX, dårlig batteritid, tungvint å bruke, veldig treg overføringshastighet og dårlig fargeskjerm.

 

Vi er faktisk veldig billig på en del elektronikk i Norge, sjekk fysiske sjapper, netthandel er ikke alltid billigere enn i butikk. Spørs jo litt hvor i landet du bør, da konkurransen butikker i mellom påvirker pris. Clas Ohlson har ofte gode priser, og en knallgod kundeservice, selv på småting. De er ofte billigere enn Elkjøp/Lefdal på samme vare i butikk.... (Se i butikken, ofte tilbud der, som ikke står på nettsidene).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Boikott!

 

Deal Extreme er bløffer big time om produkttilgjengelighet.

 

 

Jeg plasserte en ordre på 8 varer rett før jul. Første forsendelse kom etter 2 og 1/2 uke.

Resten var ikke "in stock" til tross for at websiden oppga vanlig leveringstid. Deretter oppdaget de at de hadde en av varene likevel, og så etter enda lengre tid fikk jeg nok en forsendelse.

 

HDMI-kablen som jeg bestilte samtidig hevder de fortsatt er utsolgt - fortsatt etter 2 måneder!

Dette til tross for at den har vært oppført som tilgjengelig på produktsiden HELE tiden.

Da jeg etterspurte en alternativ HDMI-kabel som var oppført som "in stock", fikk jeg beskjed om at denne også var utsolgt!

 

Jeg har bedt om forklaring gjennom adskillige meldinger, på hvorfor alle disse varene er oppført som tilgjengelige når det ikke er tilfelle, men har ikke fått noen klare svar.

 

 

Min oppfordring er:

Ikke kjøp fra DX. Det er et sjansespill. De lyver om varenes tilgjengelighet!

 

 

Korreksjon:

Første forsendelse kom etter 2 og 1/2 uke. -> Første forsendelse ble ekspedert etter 2 og 1/2 uke.

Endret av Well
Lenke til kommentar

Hehe joda. Med flere millioner kunder verden over og et vareutvalg større enn en hestk*k er det nok ikke enkelt å holde lagerstatusen* 100%. Dette vet de fleste som har handlet der en stund, men "nybegynnere" kan ofte få seg et aldri så litt sjokk. Da er det greit at man kan avbestille når som helst og få pengene igjen hvis man gjør det innen 3 måneder etter bestilling. Går det over 3 måneder får man ikke pengene igjen, men en tilgodelapp. Det har med systemet til PayPal å gjøre.

 

Edit: *Lagerstatusen til de 3947464645 underleverandørene DX bruker.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hehe joda. Med flere millioner kunder verden over og et vareutvalg større enn en hestk*k er det nok ikke enkelt å holde lagerstatusen* 100%. Dette vet de fleste som har handlet der en stund, men "nybegynnere" kan ofte få seg et aldri så litt sjokk. Da er det greit at man kan avbestille når som helst og få pengene igjen hvis man gjør det innen 3 måneder etter bestilling. Går det over 3 måneder får man ikke pengene igjen, men en tilgodelapp. Det har med systemet til PayPal å gjøre.

 

Edit: *Lagerstatusen til de 3947464645 underleverandørene DX bruker.

 

 

Veel, ..Kvaliteten er vel ikke så veldig mye å skryte av. Har fått flere produkter som har bevist nettopp det.

 

- Og det verste er at de er slett ikke så billige heller. Fant nettopp en HDMI-kabel i norsk nett-butikk til nær halve prisen! Venter nå bare på bekreftelse på kanselleringen før jeg bestiller denne. (Sist gang jeg forsøkte å kansellere fra DX sørget de for å sende varen, før de svarte nesten en uke senere at varen allerede var sendt!)

 

Og BTW: du sier "ikke enkelt å holde lagerstatusen* 100%"?

Jeg har tross alt påpekt at varen som står oppført som "in stock" gjennom 2 måneder. Hvis de var seriøse, hadde de hatt rikelig anledning til å oppdatere produktstatusen!

Endret av Well
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...