Gå til innhold

Konkurranse: Disse vant Antec-kabinett


Anbefalte innlegg

Faen da! forbanna fitter som gjør sånt. Brukte wikipedia jeg også. Skulle sendt IP'n til telenor og sett om dekunne straffet brukern på noen måte.

Hardware.no kan sjekke opp Ip-en mot svara som vart sendt inn. Då har dei vell fullt namn og e-postadresse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sjekka visst også wikipedia på denne ja :( . Denne gangen tenkte jeg faktisk på hvor lett det faktisk er å endre på slikt, men jeg gadd likevel ikke dobbeltsjekke noe sted :p . Det eneste den ipen gir er at ISPen er Telenor og personen bor rundt Moss, noe mer spesifikt kan vel ikke vi se, tror jeg? (i hvert fall ikke med vanlige hjelpemidler) Det er vel fortsatt ikke noe ulovlig ved det, men du er jo jammen en stor drittsekk da!

Lenke til kommentar
sørgelig at jeg ikke vant! 1/900 i odds er jo nesten gitt vekk.

 

Synd min første post skal være OT, men oddsen er ikke 1/900. Hvis vinnersjansen er 1/900, blir oddsen 1/899. Greit å vite, om man skal spille på Oddsen (ellers er vel oddsen for bedre odds hos andre selskap stor).

 

Wikipedia(no): Odds

Endret av g_o_a
Lenke til kommentar

Hvis hele ipen ligger på wikipedia så burde absolutt noen fra hw.no sjekke det opp mot vinnerne av konkurransen, eller mot hele brukerbasen/svarbasen. Ikke noe særlig hvis man vinner på den måten. Hvis det får gå ubemerket hen så er det en oppfordring til juks og bedrag og sabotasje.

Jeg kan ikke huske om jeg sjekket wikipedia eller om jeg fant svaret et annet sted via google eller antec sin side, men jeg vant ihvertfall ikke (denne gangen heller (som forventet)).

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Var sikkert slemt gjort og alt det der.. men det er bare nok et bevis på svakheten til wikipedia, og at man ikke skal ta alt man leser på nett for gitt.

 

Hvem som helst kan endre hva de vil der.. Som oftest er det hederlige endringer som gjøres, men firmaer kan endre info om seg selv og andre f.eks. Det er åpent for mange justeringer av sannheten. Og det er flere tilfeller hvor det at noen tror det er sant fører til at hele internett tror at det er sant (ikke nødvendigvis pga wikipedia, men internett generelt). Og massene MÅ jo ha rett?

 

Bare ta navngiving av sanger på nett. Pga en eller annen idiot en gang i tiden navnga en sang feil, så tror nå hele verden at artistnavnet på sangen er korrekt.

 

Eks.

Cat Stevens - Cats in the cradle (org. Harry Chapin)

Cranberries - Kiss me (org. Sixpence None The Richer)

 

Og finnes sikkert mange andre eksempler...

Lenke til kommentar

Først og fremst gratulerer til de som vant. :thumbup:

 

Utover det tenker jeg det samme som BlackH, dette er jo en veldig fin påminnelse om sårbarheten Wikipedia har.

Det er såvidt jeg kan se ingen annen effektiv måte å hindre at man blir lurt av en kvisete 13 åring fra Moss eller Trondheim, enn å selv sørge for å være veldig kritisk. Ideen om at det skal være enkelt og redigere innhold for hvem som helst lar seg jo ikke enkelt kombinere med høy grad av sikkerhet mot ting som dette. Blokkering vil enten begrense denne friheten, eller være mulig å omgå, og det er jo forøvrig ingen selvfølge at den som har gjort dette har sittet hjemme på egen maskin.

Lenke til kommentar

Haha, det er ikke straffbart å lure folk, så glem nå å anmelde fyren..bare aksepter faktum at han lurte dere til å svare feil. Wikipedia er latterlig, det er bare å trykke Edit og skrive at sola holder 200 grader celsius, så står det der helt til noen ser det og endrer tilbake.

 

Tenk om alle som lurer folk på tv-programmer skulle blitt anmeldt av den som ble lurt, selv etter at "spøken" er avslørt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...