Gå til innhold

– De lange spillenes tid er over (Multi)


Anbefalte innlegg

Denne fyren her har luktet for mye på tusj korken og desverre mistet kontakten med moder jord for lengst.

At de lange spillene skal forsvinne for enda kortere spill enn hva spillbransjen forsøpler oss med i dag er jo bare idiotisk påstand, og at det kun er 2% som fullfører GTA4??? *ler*

Så lite det er å gjøre i det spillet tar det jo faen ikke så mye tid akkurat..

 

Nei alle spill nå om dagen satser som regel på grafikk og korter ned på både storyinnhold og lengde, og spill som GeOW osv trekkes jo ekstemt langt ned i min karakter bok for sin latterlig korte lengde.

 

Mine beste spilløyeblikk er oftest fra de lange og mer tidkrevende spillene.

 

At fyren også er lei sorte skinnkledde menn med våpen og heller vil lage morro for kids hos Disney sier vel også litt om hele fyren anno 2008.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er fint med noen korte spill av og til. Som feks ICO og SotC, som sikkert tok under 10 timer å runde, er noen ac de beste opplevelsene mine fra forige generasjon spill.

Unødvendig å lage masse (kjipe?) sideoppdrag for å kunne skryte av at spillet varer 53 timer og 11 min..

Lenke til kommentar

Har stor respekt for Warren Spector, men her må jeg si meg uenig. Det er bare mye vanskligere å lage 100 timers spill enn før, man må ha noe nytt, og det nye må være noe som kan underholde i 100 timer. Uansett, se på Age of Conan, Everquest 1&2 osv - alle som er spill som varer en evighet. Det er ikke "umulig" å lage et 100 timers spill, det handler om å skape bra nok innhold til å rettferdiggjøre de 100 timene, en gullerot på enden av veien.

 

 

Når det er sagt - GTAIV er den største skuffelsen jeg har hatt på lenge.

 

Finner hele posten din øverst på denne siden latterlig, Archongamer.

Endret av Kaaos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Spill skal ikke vare lenger enn X" ... pøh!

 

Dette er et utsangn som tilsier at spill må ha en tilrettelagt lineær histore. Liker ikke sånne spill. Jeg vil ha spill hvor det er jeg som spiller som skaper historien og ikke spillet. Skap en verden som jeg kan delta i og ikke en histore jeg kun kan beskue.

 

Høres ut som det er filmer eller bøker gubben prater om. Vel, han jobber jo hos Disney ....

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Har stor respekt for Warren Spector, men her må jeg si meg uenig. Det er bare mye vanskligere å lage 100 timers spill enn før, man må ha noe nytt, og det nye må være noe som kan underholde i 100 timer. Uansett, se på Age of Conan, Everquest 1&2 osv - alle som er spill som varer en evighet. Det er ikke "umulig" å lage et 100 timers spill, det handler om å skape bra nok innhold til å rettferdiggjøre de 100 timene, en gullerot på enden av veien.

 

 

Når det er sagt - GTAIV er den største skuffelsen jeg har hatt på lenge.

 

Finner hele posten din øverst på denne siden latterlig, Archongamer.

 

Alle disse er MMORPG'er og burde ikke telle i denne sammenhengen. De kan spillet til evig tid (eller i det minste til serverne stenges) uten at man gjør noe som helst. For å ta LotRO som et eksempel (da det er stort sett kun det jeg spiller) har jeg brukt mye tid på å sitte i en bar og drikke øl sammen med venner. I siste oppdatering fikk vi fiske som hobby, og det har gått en del timer der. Det eneste jeg har fått igjen for det er et og annet trofé jeg kan henge på veggen i huset mitt. Utallige timer har gått med til å hjelpe folk med quester de trenger hjelp til (selv om jeg allerede har gjort dem og ikke får noe for det), og all grindingen for å få en og annen Deed jeg ikke engang er interessert i mens jeg hører på musikk (via mediaplayer) har tatt mer tid enn jeg orker tenke på. Teller dette når vi snakker om hvor lenge et spill varer? :)

 

Men singleplayer spill er noe helt annet. Jeg vil ha lange spill, men først og fremst vil jeg ha kvalitet over kvantitet. Om et spill ikke fenger vil jeg nok ikke fullføre det selv om det bare tar ti timer, men om det klarer å holde meg interessert kan det fint vare i tre hundre timer og mer. Det har ikke engang noe med sjanger å gjøre. Need For Speed: Pro Street varte noen få timer, men Need For Speed: Carbon varte i ukesvis. :)

Lenke til kommentar

Ho humm.. er enig med siDDis.

 

Jeg vet at man ikke skal angripe personen bak en post, men det lukter veldig lite voksent publikum her. Selv er jeg enig i at spill ikke bør bli for korte, men med en gang det er kjærring, unger og bikkje i baksetet (ikke at jeg har det enda, men jeg ser utviklingen) så vil man jo fortsatt ha lyst til å spille. Da må det jo være greit at man kan få spill som er verdt å starte på uten at man ender opp med skillsmissen i handa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Selv er jeg enig i at spill ikke bør bli for korte, men med en gang det er kjærring, unger og bikkje i baksetet (ikke at jeg har det enda, men jeg ser utviklingen) så vil man jo fortsatt ha lyst til å spille. Da må det jo være greit at man kan få spill som er verdt å starte på uten at man ender opp med skillsmissen i handa.

 

Hva har det egentlig med saken å gjøre ?

 

Det spiller da ingen rolle hvor mye du spiller. 5 timer eller 500 timers "levetid" for et spill er akkurat like lenge uansett om du spiller spillet 10 timer om dagen eller 1 time i uka.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg ikke at spill blir for lange, da jeg blir fort lei. Og det er jo greit å se slutten på et spill man har brukt x-antall timer på.

 

Men på en annen side, så er det et fåtall spill som jeg har falt pladask for, og de er jo selvsagt for korte..

 

Multiplayer-spill (og spesielt MMORPG's) syns jeg ikke bør tas med i denne sammenhengen..

Lenke til kommentar
Har stor respekt for Warren Spector, men her må jeg si meg uenig. Det er bare mye vanskligere å lage 100 timers spill enn før, man må ha noe nytt, og det nye må være noe som kan underholde i 100 timer. Uansett, se på Age of Conan, Everquest 1&2 osv - alle som er spill som varer en evighet. Det er ikke "umulig" å lage et 100 timers spill, det handler om å skape bra nok innhold til å rettferdiggjøre de 100 timene, en gullerot på enden av veien.

 

 

Når det er sagt - GTAIV er den største skuffelsen jeg har hatt på lenge.

 

Finner hele posten din øverst på denne siden latterlig, Archongamer.

 

Alle disse er MMORPG'er og burde ikke telle i denne sammenhengen. De kan spillet til evig tid (eller i det minste til serverne stenges) uten at man gjør noe som helst. For å ta LotRO som et eksempel (da det er stort sett kun det jeg spiller) har jeg brukt mye tid på å sitte i en bar og drikke øl sammen med venner. I siste oppdatering fikk vi fiske som hobby, og det har gått en del timer der. Det eneste jeg har fått igjen for det er et og annet trofé jeg kan henge på veggen i huset mitt. Utallige timer har gått med til å hjelpe folk med quester de trenger hjelp til (selv om jeg allerede har gjort dem og ikke får noe for det), og all grindingen for å få en og annen Deed jeg ikke engang er interessert i mens jeg hører på musikk (via mediaplayer) har tatt mer tid enn jeg orker tenke på. Teller dette når vi snakker om hvor lenge et spill varer? :)

 

Men singleplayer spill er noe helt annet. Jeg vil ha lange spill, men først og fremst vil jeg ha kvalitet over kvantitet. Om et spill ikke fenger vil jeg nok ikke fullføre det selv om det bare tar ti timer, men om det klarer å holde meg interessert kan det fint vare i tre hundre timer og mer. Det har ikke engang noe med sjanger å gjøre. Need For Speed: Pro Street varte noen få timer, men Need For Speed: Carbon varte i ukesvis. :)

 

Kan ikke si meg enig her, ikke alle spiller MMORPGs fordi det er online med andre mennesker, det finnes utallige som kun spiller solo og ikke bryr seg om andre mennesker i MMORPGs, uten å ha noen form for kontakt - de spiller pga. innholdet og mulighetene.

Lenke til kommentar
Hva har det egentlig med saken å gjøre ?

 

Det spiller da ingen rolle hvor mye du spiller. 5 timer eller 500 timers "levetid" for et spill er akkurat like lenge uansett om du spiller spillet 10 timer om dagen eller 1 time i uka.

 

Hele poenget mitt ble borte i måten du valgte å tolke innlegget mitt på. Noe som for meg hinter til at du ikke står ovenfor problemet selv. Hvis du bare har en times tid til å spille hver dag, hva vil du helst gripe fatt i, et spill du kan gjøre ferdig på et par-tre ukers tid, eller et spill du kommer til å være "tvunget" til å spille de neste fire månedene for å komme igjennom?

 

Selv en person som meg som har satt veldig pris på lange spill man kan kose seg og bruke mye tid på, vil føle at å ta fatt på en for stor oppgave gjør at enden blir for langt unna, eller at historien dør underveis. Det blir liksom litt som å lese ti sider hver dag i ei 350 siders bok.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...