Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Noen termvakter her fortsatt?

 

Noen som vet noe om fordelingen *nix/win på de 60 nye maskinene på lesesalen på VB?

 

Og en ting til. Lesesalen på VB er vell fortsatt åpen til 22 (eller var det 23?). Betyr det at man også kan bruke disse maskinene til 22?

 

Hei

 

Fordelingen er valgfri, hvertfall om opplegget er slik jeg forsto. Maskinene er bare tynnklienter som er koblet opp mot enten windows.if.uio.no eller login.ifi.uio.no Du kan altså selv velge hvilket OS du har lyst til å logge inn i. Nå har jeg ikke vært der inne og sett selv, da jeg stort sett bare jobber på termstua på Abel

 

Lesesalen på VB er åpen for studenter med kort+kode til 23:00. Da har man også tilgang til bruk av lesesalsmaskinene.

 

Jeg prøver å lete litt igjennom mailen min for å se om jeg finner noe bekreftelse på infoen over. Kan event stikke innom en tur imorgen og se etter

 

INF1400 oblig 1 levert. Det Diglog-programmet tror jeg har sett bedre dager med denne introen:

 

"Velcome to AnaLOG for the 90's"

 

Programmet vi brukte på HiO var hvertfall designet for Windows NT. :)

 

Ikke at det er et mye bedre program, men jeg leverte obligen i Digital Works. Idiotprogram det og, men måtte bruke det endel i INF2270 forrige semester, og siden gruppelæreren var positiv...

Kan være verdt å sjekke ut JohndoeMAKT. Ligger inne på alle ifi sine windows-bokser

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ifi er det vell egen stue for masterstudenter som er døgnåpen?

 

Forøvrig så var jeg innom og testet de nye tynnklientene tidligere i dag. Fungerte utmerket og det var egentlig en kjekk plass å være. Siden det er lesesal er det helt stille. Tydeligvis en fin plass å sitte når man virkelig har behov for å konsentrere seg. Eneste som var litt kjipt var at man blir sittende litt nærme skjermen.

Lenke til kommentar

Det er egen masterstue på IFI ja, men hvis du har tilgang til den, så er det også mulig å sitte på 1307 hele døgnet. Men er veldig stille og rolig på masterstua, har slått meg ned der noen ganger selv (gjør det ikke for ofte, da jeg jo er bachelor-student).

 

Hvordan er ting på 100m skogen? Jeg ser maskinfordelingen, men har faktisk aldri vært innom

Lenke til kommentar
Kaffetrakter ja, vi har både det og micro på bakrommet på Abel. Blir ikke bedre

 

Maskinen tvers ovenfor der du sitter har forresten sluttet å rapportere, står mest sannsynlig ikke på ;)

Joda. Micro og kjøleskap her også ;)

 

Maskinen rett over her har tryna. Det samme har den til høyre. Den til høyre gir svart skjerm når man prøver å logge på og den rett ovenfor er det et eller annet kødd med disken. Den vil gjerne ha root til å kjøre fsck ;)

 

Hvor lenge er det åpent på abel forresten?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Aah, døgna i natt for å få gjort ferdig MAT1001 obligen, "litt" digg å være ferdig. Oblig2 i inf1000 er også gjort, tenkte jeg skulle starte med fjorårets oblig 3 i inf1000 til mandag.

 

Dere som hadde mat1001, synes dere også at det var et stort sprang fra vanlige regneoppgaver til oblig, eller var det piece of cake?

Lenke til kommentar
inf-stua er stedet å være. ;)

Hmm. Eneste plassen jeg har vært som var mer deprimerende var PO. ;) Men så har jeg egentlig ikke vært på så fryktelig mange termstuer da.

 

Forøvrig lurer jeg på hvem det er som har skrevet termvaktwikien. Jeg mener ærlig talt:

Termvakt og termstue er begreper som henger igjen fra gammelt av (da maskinene man satt på var terminaler), og er derfor navn man stort sett bare hører ved det Matematisk-naturvitenskapelig fakultet (matnat). På de andre fakultetene sier man ofte PC-stuevakt og PC-stue i stedet.
:cry:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...