Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Mener du reloades? Slik har alltid Opera vært, og bare reloaded fra cache (mye bedre at den går tilbake uten venting etter min mening).

 

Eller mener du at ikke hele siden vises? Det har jeg ikke opplevd hvertfall.

F5 eller ctrl+F5, det er jo slik at cache skal foretrekkes for hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å gjøre slik at når du Shift + venstreklikker en link åpnes den i en bakgrunnsfane istendenfor en ny fane?

Trykk på hjulet ditt ;) Mouse3, den fikser biffen.

 

Hvor i all verden ble det av mail-kontoene mine?? Får beskjed om at jeg må legge dem til på nytt, og det er umulig å få frem mail-fanen i margen til venstre.. :thumbdown:

Merkelig. Jeg fikk melding om det første gang jeg starta Opera, og en "trykk her for å oppgradere mail-storage" eller noe lignende. Så gjorde jeg det, og mailen var tilgjengelig med en gang..

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Det fikk ikke jeg.. dessuten har jeg mistet noen hurtigtastkombinasjoner. For eksempel når jeg trykker "hurtigsvar" her har jeg pleid å bare trykke Tab én gang for å få opp skrivevinduet, men nå må jeg trykke 10 ganger eller noe for å cycle gjennom alle knappene. :/

Lenke til kommentar
Det første jeg gjør med Opera er som tidligere nevnt å fjerne meny-linjen øverst og erstatte den med en knapp. Menylinjen misbruker mye plass, og er totalt unødvendig ettersom det er rimelig sjelden du bruker den uansett - og de gangene gjør det ikke noe om du trenger ett ekstra klikk.
Genialt tips - om jeg bare hadde fått det til. Hvordan skjuler man menylinjen? Skulle tro den ligger under panels, men nei. Fungerer ikke å høyreklikke.

 

(Ubuntu 8.04, Opera 9.5 Final)

Lenke til kommentar
Det første jeg gjør med Opera er som tidligere nevnt å fjerne meny-linjen øverst og erstatte den med en knapp. Menylinjen misbruker mye plass, og er totalt unødvendig ettersom det er rimelig sjelden du bruker den uansett - og de gangene gjør det ikke noe om du trenger ett ekstra klikk.
Genialt tips - om jeg bare hadde fått det til. Hvordan skjuler man menylinjen? Skulle tro den ligger under panels, men nei. Fungerer ikke å høyreklikke.

 

(Ubuntu 8.04, Opera 9.5 Final)

Det står på samme siden som den knappen ligger på. Vanskelige måten er å binde funksjonen til en tast. Lette måten er å dra bort knappen Toggle Menu bar on/off AND dropdown the main menu (with image if using several custom skins) og bruke den for å fjerne menylinjen.

Lenke til kommentar
Det første jeg gjør med Opera er som tidligere nevnt å fjerne meny-linjen øverst og erstatte den med en knapp. Menylinjen misbruker mye plass, og er totalt unødvendig ettersom det er rimelig sjelden du bruker den uansett - og de gangene gjør det ikke noe om du trenger ett ekstra klikk.
Genialt tips - om jeg bare hadde fått det til. Hvordan skjuler man menylinjen? Skulle tro den ligger under panels, men nei. Fungerer ikke å høyreklikke.

 

(Ubuntu 8.04, Opera 9.5 Final)

Trygveaa postet en veldig nyttig link

 

Må si jeg begynner å like den nye drakten i 9.5, hadde det bare vært mulig å få adresselinja opp sammen med fil, rediger osv., og å få tabs-baren til å ta opp litt mindre vertikal plass så ville det vært perfekt.

Her kan du dra meny-knappene til den toolbaren du vil.

 

På den siden så finner du en knapp under "Toolbar Toggle (On/Off) Buttons" som lar deg deaktivere meny-linja. Under "Menu Buttons" er det en knapp (full menu bar as a button) som åpner opp de samme valgene. Den kan du legge f.eks. på adresselinja.

Lenke til kommentar
aha, forstår, men du vil da oppnå samme plassbesparlse ved å fjerne fil, rediger ETC linja og bytte det ut med en knapp som feks ligger ved siden av adresselinjen (slik har jeg det) (mulig vi snakker forbi hverandre nå)

Det var vel det jeg forklarte hvordan man gjør...

Hva var det du trodde jeg forklarte? (eller misforstår jeg deg)

Vi mente det samme ja, men så ikke hva du skrev i post #127:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Tre ting jeg har lagt merke til som jeg ikke liker med 9.5:

- Når jeg minimerer kommentarinlegg i dagbladet.no, havner jeg på toppen av siden igjen

- Det går ikke lenger å trykke høyre piltast for å komme til neste bilde i album på facebook

- Kan ikke lenger trykke 4 for å minimere faner (her finnes det helt sikkert en annen knapp, men den har jeg ikke funnet :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...