Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...hadde det bare vært mulig å få adresselinja opp sammen med fil, rediger osv., og å få tabs-baren til å ta opp litt mindre vertikal plass så ville det vært perfekt.
Er ikke dette mulig ennå? :(

Hva mener du med opp? Man kan gjemme menubaren og feks ha en knapp i stedet for, men det er kanskje ikke det du sikter til?

Lenke til kommentar
...hadde det bare vært mulig å få adresselinja opp sammen med fil, rediger osv., og å få tabs-baren til å ta opp litt mindre vertikal plass så ville det vært perfekt.
Er ikke dette mulig ennå? :(

Hva mener du med opp? Man kan gjemme menubaren og feks ha en knapp i stedet for, men det er kanskje ikke det du sikter til?

Mener at adresselinja starter etter hjelp-knappen. Så i Opera vil man altså ha:

fil, rediger, ... , verktøy, hjelp, også ligger adresselinja her.

Da hadde man spart en del vertikal plass.

Lenke til kommentar
Må si jeg begynner å like den nye drakten i 9.5, hadde det bare vært mulig å få adresselinja opp sammen med fil, rediger osv., og å få tabs-baren til å ta opp litt mindre vertikal plass så ville det vært perfekt.

Her kan du dra meny-knappene til den toolbaren du vil.

 

Deretter kan du skjule meny-baren ved å gå hit: Ctrl+F12 -> Advanced -> Shortcuts -> Edit keyboard setup -> søk etter menu -> Fjern "Platform Unix," fra "Platform Unix, F11 Alt", evt legg til en ny shortcut med action: "Enable menu bar | Disable menu bar". Og så selvfølgelig trykke Alt+F11.

 

 

Det er også mulig å minke tab-baren, men det er litt mer tungvindt. Da må du redigere skin.ini som ligger i en zip fil i %programfiles%\Opera\Skin. Du må hvertfall minke padding under [Pagebar Button Skin]. Du må redigere noe annet for å minke størrelsen på ny tab og trash ikonet, men jeg vet ikke hva du må endre for det.

 

Jeg syns også tabbene var altfor høye, så jeg har redigert skinnet. Du kan legge det i %appdata%\Opera\Opera\profile\skin\. Siden jeg har tabbene på venstre side, så trengte jeg ikke å endre høyden på ny tab og trash ikonet, og disse vil bli noe kuttet på toppen hvis du har tabbene på toppen.

standard_skin_new.zip

Lenke til kommentar
aha, forstår, men du vil da oppnå samme plassbesparlse ved å fjerne fil, rediger ETC linja og bytte det ut med en knapp som feks ligger ved siden av adresselinjen (slik har jeg det) (mulig vi snakker forbi hverandre nå)

Det var vel det jeg forklarte hvordan man gjør...

Hva var det du trodde jeg forklarte? (eller misforstår jeg deg)

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Det første jeg gjør med Opera er som tidligere nevnt å fjerne meny-linjen øverst og erstatte den med en knapp. Menylinjen misbruker mye plass, og er totalt unødvendig ettersom det er rimelig sjelden du bruker den uansett - og de gangene gjør det ikke noe om du trenger ett ekstra klikk.

 

Du finner knappen her: http://operawiki.info/CustomButtons#menu (Den første som heter "No Image" er helt fin)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at Mus-snarveiene ikke fungerer som før.

 

Funksjonen hvor man kunne holde inne høyre museknapp og samtidig trykke på venstre for å gå en side tilbake (og frem, bare i motsatt rekkefølge) er borte, såvidt jeg ser.

 

Noen som har en løsning på det?

 

Funker fint fortsatt her (og jeg pleier alltid å takke nei til "enable mouse-gestures" - den der funker likevel)

Lenke til kommentar
Det første jeg gjør med Opera er som tidligere nevnt å fjerne meny-linjen øverst og erstatte den med en knapp. Menylinjen misbruker mye plass, og er totalt unødvendig ettersom det er rimelig sjelden du bruker den uansett - og de gangene gjør det ikke noe om du trenger ett ekstra klikk.

 

Du finner knappen her: http://operawiki.info/CustomButtons#menu (Den første som heter "No Image" er helt fin)

Fint tips Lurifaksen :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg syns var dumt var at de har fjernet mini ikonene på bookmarks .. Kommer bare stjerner her .. PS: det går an å slå på den toolbar expansion dingsen på venstre sida (så du klikker ytterst på skjermen for å få den fram.) Jeg har den på høyre side sjøl. Og en rad med bookmarks på venstre :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...