Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har sikkert klart å blokkere litt for masse i url-filteret ditt. Er fort gjort. Om du er villig, kan du jo fjerne alt innhold i filen og se om det hjelper. (%appdata%\Opera\opera\profile\urlfilter.ini)

Eller bare fjerne det fra verktøy > avansert > blokkert innhold :)

 

Opera må definitivt gjøre noe med det designet. Er helt gyselig. Mac-versjonen også. Ser ut som de har satt en amatør i sving.

Hørt om skins?

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Er det noen flere som har problemer med at video, som feks youtube, ikke vil spilles av? Hos meg lar opera meg spilla av nøyaktig 2 sec før videoen stopper. Jeg kan hoppe frem og tilbake, men da klarer den fremdeles bare å spille av 2 nye sec...

 

Noen som veit en løsning?

Endret av Arthalion
Lenke til kommentar
Opera må definitivt gjøre noe med det designet. Er helt gyselig. Mac-versjonen også. Ser ut som de har satt en amatør i sving.

Hørt om skins?

 

Det har jeg. Det finnes INGEN gode skins til Opera, og jeg tviler på at det vil komme noen med det første. Originalskinnet bør uansett ikke se ut som det er laget av en amatør som nettopp har lært seg photoshop. Jeg bruker for øvrig opera selv og har gjort i det i alle år, så jeg syter bare fordi jeg håper Opera vil skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Opera må definitivt gjøre noe med det designet. Er helt gyselig. Mac-versjonen også. Ser ut som de har satt en amatør i sving.

Hørt om skins?

 

Det har jeg. Det finnes INGEN gode skins til Opera, og jeg tviler på at det vil komme noen med det første. Originalskinnet bør uansett ikke se ut som det er laget av en amatør som nettopp har lært seg photoshop. Jeg bruker for øvrig opera selv og har gjort i det i alle år, så jeg syter bare fordi jeg håper Opera vil skjerpe seg.

 

det første på denne siden ser ut som opera 9 < 9.5

http://my.opera.com/community/customize/skins/

Lenke til kommentar
Det har jeg. Det finnes INGEN gode skins til Opera, og jeg tviler på at det vil komme noen med det første. Originalskinnet bør uansett ikke se ut som det er laget av en amatør som nettopp har lært seg photoshop. Jeg bruker for øvrig opera selv og har gjort i det i alle år, så jeg syter bare fordi jeg håper Opera vil skjerpe seg.

Kan si meg enig i at en god del av skinnene til opera er direkte møkk og ser helt grusomme ut, men jeg har et skin som jeg har brukt siden jeg begynte å bruke opera:

http://my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=742

 

Har i ettertid sett etter enda bedre skin, men har aldri funnet noen :D

Marina :love:

 

edit: Og anbefaler blått fargeoppsett ^^

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Er det noen flere som har problemer med at video, som feks youtube, ikke vil spilles av? Hos meg lar opera meg spilla av nøyaktig 2 sec før videoen stopper. Jeg kan hoppe frem og tilbake, men da klarer den fremdeles bare å spille av 2 nye sec...

 

Noen som veit en løsning?

 

Hadde det problemet med forrige versjon (løste seg ved installasjon av 9.5). Prøv å slett hele cache, temp og alle cookies (tools/verktøy -> delete private data).

Hvis ikke det fungerer: Lagre bokmerkene dine og eventuelle instillinger og avinstaller og installer nye versjonen.

Lenke til kommentar
Det har jeg. Det finnes INGEN gode skins til Opera, og jeg tviler på at det vil komme noen med det første. Originalskinnet bør uansett ikke se ut som det er laget av en amatør som nettopp har lært seg photoshop. Jeg bruker for øvrig opera selv og har gjort i det i alle år, så jeg syter bare fordi jeg håper Opera vil skjerpe seg.

Kan si meg enig i at en god del av skinnene til opera er direkte møkk og ser helt grusomme ut, men jeg har et skin som jeg har brukt siden jeg begynte å bruke opera:

http://my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=742

 

Har i ettertid sett etter enda bedre skin, men har aldri funnet noen :D

Marina :love:

 

edit: Og anbefaler blått fargeoppsett ^^

 

Noe a la det du ser der, som faktisk fungerer og er gjennomført hadde gjort seg: http://my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=7699

 

For OS X i alle fall. For Windows burde de pusset opp det de har fra før.

Lenke til kommentar
Det visste jeg faktisk ikke at gikk ann. Men tab-størrelsen blir ikke mindre når jeg setter den under 100%, bare større når jeg setter den høyere. Går det ann å minke tab-størrelsen? De er jo gigantiske...

Mindre? Tenker vi da bredde eller høyde eller begge deler? Bredden endrer seg illefall litt etter antall tabs, om det er en trøst.

Bredden endrer seg ikke sånn som jeg har det: wrap to multiple lines. Også har jeg den på venstre side. Hvis jeg ikke har det så blir tabbene alt for smale. Jeg tenkte på høyden siden den er mye høyere enn i det gamle skinnet.

 

Men nå fant jeg ut at det er mye enklere å endre skinnet selv, enn jeg trodde. Jeg bare åpna skin.ini, og endra padding under [Pagebar Button Skin].

Lenke til kommentar
Har Ubuntu 8.04 selv, og har får jeg "Error: En nyere utgave er allerede installert." :dontgetit:
Av en eller annet grunn ble Opera "fjernet" fra Legg til/fjern...-menyen når jeg prøvde å installere Opera 9.5 med Opera 9.5 Beta 2 installert. Om andre skulle oppleve det samme er svaret å slette Opera manuelt via terminalen (sudo apt-get remove --purge opera). :)

 

Må si 9.5 Final var en klar forbedring i forhold til 9.5 Beta 2.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...