Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

har benyttet Opera 9.5 i 5 dager nå, og nettleseren er veldig rask.

MEN, og det er et alvorlig men her... jeg benytter i jobben ofte kartsøk fra startsiden.no

Det går ikke, får melding "Kartsøk kan dessverre ikke vises i din nettleser" og "Vi anbefaler at du bruker nettleserene Internett Explorer eller Mozilla Firefox når du besøker 1881.no"

 

Når jeg skal logge inn på http://www.kaupthingedge.no/ så går det ikke å skrive inn brukernavn og passord. Det skjer rett og slett ingenting med markøren i feltet for innlogging.

Noen som vet råd. Ønsker ikke å bruke explorer eller firefox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1881 ser ikkje ut som det er noko å gjere med, det hjelper ikkje å skjule/identifisere som Fx heller. Må seie det er på grensa til skandaløst av 1881 å direkte sperre nettlesarar slik som dette (Safara fungerer heller ikkje). Det såg ut som eit fint kartsøk, integrert med anna informasjon, so er kjedeleg at det ikkje fungerer i Opera. Eg kjem nok til å sende ein klage-epost til 1881 på grunn av dette.

 

Hvor.no har forresten dei same karta såg det ut som, men ikkje all den andre informasjonen.

 

Kaupthing ser litt håplaust ut det ogso, men kan hende andre har nokre tips.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint å få til å legge direkte link til nettsider i øverste feltet (feltet hvor hjelp meny er) Dette går fint i firefox og explorer. noen som hjelper meg?

Mener du slik:

post-92490-1213990523_thumb.jpg

Det ordner du slik:

- Shift + F12

- Verktøylinjer

- Hukk av for "personlig verktøylinje"

- OK

- Høyreklikk på bokmerket du vil at skal vises, og hukk av for "vis på personlig verktøylinje"

 

Håper det var dette du mente :)

Lenke til kommentar

Snefritz: Du kan skjule menylinja på denne måten (kopiert frå eit anna innlegg):

For å fjerne menylinja må du – med mindre du har eit *nix-system – endre ein hurtigtast som vert brukt for å skjule/vise menylinja: Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Klikk på Endre-knappen for Tastaturinnstillingar, og søk etter enable menu bar. Den hurtigtasten som står der frå før er Platform UNIX, F11 alt. Hurtigtasten er altso Alt + F11, og fungerer kun på Unix/Linux.

 

Vil du ha Alt + F11, fjern «Platform UNIX, ». Vil du ha ein annan hurtigtast, skriv inn den.

 

Eg har gjort det fordi eg nesten aldri brukte den, og ved hjelp av ein custom knapp får eg enkelt tilgang til den, og til RSS-kanalane mine. Knappane eg snakker om kan du finne her: http://operawiki.info/CustomButtons#menu

 

Klikk på ein, t.d. den fyrste, Full menu bar .... Då får du opp spørsmål om du vil leggje til denne knappen. Klikk ja, du får opp Utsjånad-vindauget, der knappen du akkurat la til vil vere. No kan du dra den ut på verktøylinja der du vil ha den.

Lenke til kommentar

Kartet på 1881 fungerte ikke engang da jeg prøvde å åpne i firefox.

 

På logg inn på kaupthingedge.no, så går det ann å kopiere inn brukernavn å passord. Litt dårlig løsning, men det burde funke hvertfall.

 

Du kan også prøve å vise kilden, søke etter onkeypress, og fjerne onKeyPress="javasc..." de to gangene det står det, og så trykke apply. Da går det ann å skrive inn i feltet, men jeg vet ikke om den javascripten kreves for noe på siden. Du kan jo prøve hvertfall. Blir litt tungvindt å gjøre det hver gang da...

Lenke til kommentar
Dragen: Det går ann å legge til knapper akkuratt slik du vil på alle toolbars, bortsett fra file, edit o.s.v. Det går også ann å finne knapper til omtrent alt på nettet.

 

Kunne du ikke egentlig bare prøve selv? Høyreklikk på en toolbar og velg tilpass for å flytte på knappene.

Hadde det vært så enkelt, så hadde jeg ikke spurt. Jeg kan ikke dra buttons til personal bar.

Lenke til kommentar

Ja, så det nå... Tenkte liksom at alle toolbarene er like, også har jeg aldri brukt personal baren. Men du kan vel likesågodt bruke main baren, hvis du ikke bruker den til noe annet. Det går hvertfall ann å legge både knapper og linker der.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Angående torrent så fant jeg en fin guide her!

 

Her kan man disable den innebygde torrent klienten i Opera!

Ellers så kan man gå til Instillinger (Ctrl + F12) -> Avansert -> Nedlastinger -> fjerne haken på Skjul filtyper åpnet av opera -> søk på torrent -> trykk rediger -> velg Vis nedlastingsvindu.

 

Men den andre måten er mye raskere...

Lenke til kommentar

hm, jeg har fortsatt problemer med at faviconene ved siden av linkene på den personlige verktøylinja forsvinner. Noen som har opplevd det samme? Fant noen greier hos opera community men det har ikke hjulpet, har også byttet skin. Ikonene kommer tilbake når jeg trykker egenskaper under hvert ikon, men de forsvinner i ett sett...

Lenke til kommentar
hm, jeg har fortsatt problemer med at faviconene ved siden av linkene på den personlige verktøylinja forsvinner. Noen som har opplevd det samme? Fant noen greier hos opera community men det har ikke hjulpet, har også byttet skin. Ikonene kommer tilbake når jeg trykker egenskaper under hvert ikon, men de forsvinner i ett sett...

Sliter med det samme. Er de ikonene jeg nylig har brukt som forsvinner etter en stund. Har lett etter løsning jeg og, men trodde jeg var alene med dette probelmet. Har ikke funnet noen løsning. Ender som regel med en kjapp restart av Opera med ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...