Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Må si den virker mye kjappere enn den gamle, selv om jeg bare såvidt har begynt å bruke den. Prøvde betaen og, men den var ustabil og ikke like rask.

 

Designet er jo tydelig laget for vista (skulle gjerne hatt en blå versjon jeg kunne brukt i XP), men det er jo ikke så ille spør du meg.

 

Og må si det er merkelig at den ikke klarer acid 3 testen når de sa dette for snart tre måneder siden: http://www.hardware.no/artikler/-_opera_9_...d3-testen/50071

 

Edit: Ser det var en intern build, men de burde jo klare å få det til i den endelige versjonen likevel.

 

Edit2: Ser ut til at 83 er det beste jeg kan finne som resultat for en stabil utgave av en nettleser (safari 3.1 gir 75, FF 3 betaer 71 og FF 2 er ikke i nærheten). Og da må jeg si det er godkjent likevel.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig en ny versjon :)

 

Har hatt problemer med at den forrige kræsjet.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fjerne den linjen som er nederst på skjerm?

 

Den kan du fjerne ved å gå på

 

Verktøy\Utseende\Verktøylinjer og fjerne haken i "Statuslinje"

 

 

Her legger du også til verktøylinjen "Hovedverktøylinje"

 

Edit; Litt sent ute, men men

Endret av CK_
Lenke til kommentar

"Forhastet" er stikkordet her.

 

30 sekunder etter jeg startet den så kræsja den. Riktignok Adobe Flash sin feil, men flash tok ikke livet av browseren så lett i release candidaten.

 

Synes det nye skinnet er stillig(gjerne særlig til Vista og/eller KDE4). Ser også at Mac har fått nytt skin som virker til å passe bedre inn i OS'et.

Håper det holder det gamle skinnet oppdatert 'tho, det var kanskje ikke "uber cool", men det er funksjonelt og ser fint ut i GNOME hvis man kjører Clearlooks.

 

I tillegg så er jo tydeligvis skinnet ikke helt ferdig da GUI'et skurrer litt hvis man utnytter fleksibliteten i Opera sitt brukergrensesnitt.

 

For håpe dette ordner seg, men jeg synes selv at 9.50 var sluppet for tidlig.

Lenke til kommentar
Og må si det er merkelig at den ikke klarer acid 3 testen når de sa dette for snart tre måneder siden: http://www.hardware.no/artikler/-_opera_9_...d3-testen/50071

 

Edit: Ser det var en intern build, men de burde jo klare å få det til i den endelige versjonen likevel.

De sa ikke at 9.5 klarte den. De sa at en intern "reference-build" (WinGogi). Denne bruker da antakelig en nyere "core" som kommer i en fremtidig versjon, men som ikke er stabil nok/klar nå.

 

"Forhastet" er stikkordet her.

 

30 sekunder etter jeg startet den så kræsja den. Riktignok Adobe Flash sin feil, men flash tok ikke livet av browseren så lett i release candidaten.

Jeg har ikke hatt en eneste krasj etter å ha brukt den aktivt i mange timer, så å si at den er forhastet fordi Flash krasjet en en gang er vel å trekke den litt langt... :D

Lenke til kommentar
Dette er bra. Machintosh-skinnet som følger med OS X-versjonen er mye bedre enn opera-standard-skinnet. Noen som greier finne ut hvordan jeg toner ned fargene? Kunne ønska meg noe lysere gråfarge i den personlige verktøylinja..

Verktøy -> Utseende.

 

Designet er jo tydelig laget for vista (skulle gjerne hatt en blå versjon jeg kunne brukt i XP), men det er jo ikke så ille spør du meg.

Går heldigvis ann å endre :) . Verktøy -> Utseende eller trykk Shift + F12 ;) .

Lenke til kommentar
Fleire som har problem med at Opera 9.5 (Windows XP SP3) låser seg ved lasting av http://drupal.org/project/Modules/name? Greit nok at sida er ganske stor, men det var ikkje noko problem med 9.27. Tok 10-20 sekundar, men med jamn fart.

Her tok det 1 min og 30 sek å åpne den siden, ca. 3 ganger så lang tid som i beta2. Virker som det er andre sider som tar lang tid også.

 

Standard knappene på nettsider i det nye skinnet er for små. Hele teksten vises ikke.

 

Fortsatt noen andre bugs som ikke er fikset.

 

Må si meg litt enig med TLZ. Syns de burde tatt seg bedre tid.

Lenke til kommentar
Hvem er det som gidder å bruke knapper i Opera?

 

Daniel :)

Mener du hovedverktøylinjen?

Den er jeg enig i at er ubrukelig, men at man kan ha knapper av hva som helst simpelten ELSKER jeg, og er grunnen til at jeg ikke bruker FF :p

 

edit: Hmm, merka at radiobuttonsene var litt i minste laget...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Prøvde RC'en i går, og synes den svarte tablinjen var helt grusom og stjal alt oppmerksomheten, men nå synes jeg det er en god ting for da ser jeg med en gang hvor tabbene mine er :p

 

edit: Fungerer "opera:cache" for noen?

Hos meg bruker jeg kun RAMen som cache, og ingen filer viser i listen...

 

edit2: Skrekk og gru, jeg kan ikke dra linker opp til verktøylinjen lenger... IKKE si at de har fjernet denne funksjonen, det er jo det jeg elsker med opera...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...