Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Til de som mener multitasking er guds gave til menneskeheten, at det ikke skaper problemer etc: her er resultatet av å bruke iPhone en dag uten å stenge bakgrunnsdrit

 

På det punktet der var den så treg at det nesten ikke gikk an å navigere menyene, og det virket mer som en Nokia-telefon enn en iPhone. Apple har med iOS4 faktisk klart å gjøre telefonen særdeles mye verre enn den var, uten å gi brukerne mulgiheten til å velge om multitasking er verdt prisen, og det mener jeg er horribelt dårlig tenkning

Ja, multitaskingen på Iphone er en tragisk, men nåværende implementasjon er faktisk bedre enn slik det var før.

Hadde bare Apple klart å lage en skikkelig utgave hvor man kan velge om man vil legge programmet i bakgrunnen, eller avslutte helt, hadde mye vært gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket min akkurat nuh, etter å ha brukt den i dagesvis uten å avslutte programmer (bortsett fra ett som husker passordet sitt etter at det legger seg i listen.)

 

Jeg har for øyeblikket 111,34Mb ledig, og telefonen fungerer helt som den skal.

Sikker på at din er helt i orden? Har du forresten testet det jeg linket til enda?

 

Edit: Hva i allverden skjedde med siteringen min? Uansett, dette er ment som et svar til Captain Ødegård :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
snip

Er det iphone 3gs?

 

Jepp

 

Hvor mye RAM som brukes kommer selvfølgelig an på hvor mange programmer du har kjørt, og hvor mange av dem multitasker eller har fast app switching. I dette tilfellet var det en god del fast switch apps pluss SPotify som bakgrunnsprogram, men poenget er det samme. Det er ingen grunn til at Apple ikke kunnne gjort multitasking frivillig

Lenke til kommentar

Jeg har 18 skjermer med programmer jeg har kjørt i listen min, og mange av de har "fast app switching" også. (Med skjermer mener jeg at jeg sveiper 18 ganger bortover i listen)

Men jeg holder meg stadig rundt 100Mb ledig uansett.

Med andre ord klarer jeg ikke å gjenskape problemet ditt på telefonen min.

(Mulig telefonen min kun er sårbar for kryptonitt :) )

Lenke til kommentar

Hei folkens, er litt forvirret og trenger litt hjelp :dontgetit:

 

(Regner med jeg får en "søk ffs" i trynet nå, men tar sjansen :p)

 

Har vurdert en liten stund nå på om jeg skal jailbreake en forholdsvis ny iPhone 3GS, men har ikke så god peiling på emnet og tenkte det kunne vært litt lurt å få litt info først! :)

 

Har lest litt rundt en stund nå, men sitter litt fast og lurer på et par punkter :)

 

-Har det egentlig kommet en jailbreak til iOS 4 for 3GS?

-Hva er forskjellen på f.eks Redsn0w, Sn0wbreeze, ultrasn0w osv?

-Noen med en god guide å anbefale i så fall? :roll:

 

Andre tips og triks jeg bør vite? :p

Lenke til kommentar

1. Ta backup av mobilen

2. Last ned Pwnagetool 4.0.1

3. Last ned restore iOS 4 IPSW filen for 3GS. (google for link)

4. Bruk IPSW filen i Pwnagetool.

5. Trykk shift mens du velger restore i iTunes, og velg filen Pwnagetool lagde.

6. Legg inn ultrasn0w i Cydia når telefonen er ferdig med å installere. (ultrasn0w fungerte fint for meg ihvertfall.)

Lenke til kommentar

1. Ta backup av mobilen

2. Last ned Pwnagetool 4.0.1

3. Last ned restore iOS 4 IPSW filen for 3GS. (google for link)

4. Bruk IPSW filen i Pwnagetool.

5. Trykk shift mens du velger restore i iTunes, og velg filen Pwnagetool lagde.

6. Legg inn ultrasn0w i Cydia når telefonen er ferdig med å installere. (ultrasn0w fungerte fint for meg ihvertfall.)

 

Men står jo på ultrasn0w sine sider at man må downgrade til 3.1.3 eller noe? :blush:

 

Edit: - klikk - Står her at jeg har for ny iPhone : s ?

Endret av hiddN
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har nå i flere timer hatt null dekning med min iPhone 3GS 32GB Hvit,

den kjører iOS 4.0.1 og er låst til Telenor og jeg har da SurfPrat Large.

 

 

For øyeblikket oppholder jeg meg på Stovner Sentret (jobber her), forsøkte å restarte mobiltelefonen men det førte bare til "no service"?

 

Har forsøkt å ta ut og inn SIM-kortet uten hell?

 

 

 

Er dette noe jeg burde bekymre meg over, eller kommer det tilbake av seg selv?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg ville bekymret meg mer over skrifttypen du valgte i innlegget ditt.

 

Fra spøk til revolver: Det kan jo ha noe med dekningen å gjøre. Vent til du har kommet hjem før du gjør noe så drastisk som å reinstallere OSet.

 

Ingen forbedring nå som jeg har kommet hjem, begynner å mistenke at Telenor har prestert det å deaktivere simkortet mitt nå som de har sendt meg ett micro simkort? Men de skal jo naturligvis ikke aktivere det nye før jeg ber om det, men noen kan jo ha vært litt for raskt ute..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...