Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner intensjonen, men det som ødelegger er den nedlatende tonen i innleggene dine, hvor du alltid sammenligner med Android/WM "som er så mye bedre".

 

Godt jeg forholder meg saklig og konkret da. Men i dette innlegget så var det heller ment å støtte appletilhengerene i multitaskfunksjonen. I og med at iPhone ikke hadde hatt dette tidligere så måtte jeg referere til andre modeller som har hatt den en stund, og det dette funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hjelper veldig lite om det funker med 512MB RAM når telefonen jeg har er 256MB. Har ingen intensjon om å oppgradere og jeg synes Apple burde tilrettelagt det mer for eldre modeller.

 

Om jeg så hadde hatt en iPhone 4 ville jeg ikke hatt multitasking slik det er implementert i dag. Det blir for dumt når Apple gjør samme feilen som Android og går ut fra at folk vil ha masse dritt kjørende i bakgrunn- det er i utgangspunktet ingen grunn til å multitaske alt på en mobil, så det er mer logisk å ha selektiv multitasking enn å ha det "always on". Sier ikke at de skal fjerne multitasking, bare gi brukerne muligheten til å skru det av helt eller delvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er klar over det, men det er ikke det er lettere irriterende å måtte gjøre det 10 ganger per dag for å fjerne en funksjon jeg ikke vil ha i første omgang

Lenke til kommentar

Du måtte komme med enda litt mer htc / android spam ja ;)

Jeg skjønner intensjonen, men det som ødelegger er den nedlatende tonen i innleggene dine, hvor du alltid sammenligner med Android/WM "som er så mye bedre".

Nå må dere være greie. Dere leser kun det dere ønsker å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er klar over det, men det er ikke det er lettere irriterende å måtte gjøre det 10 ganger per dag for å fjerne en funksjon jeg ikke vil ha i første omgang

 

Husk at selv om ikonet ligger i oppgavelinjen, betyr det ikke nødvendigvis at det hverken kjører i bakgrunnen eller opptar minne.

Man kan heller se på den linjen som en liste over sist kjørte programmer.

 

Det står litt bedre forklart her:

http://db.tidbits.com/article/11378?rss

Lenke til kommentar

Hjelper veldig lite om det funker med 512MB RAM når telefonen jeg har er 256MB. Har ingen intensjon om å oppgradere og jeg synes Apple burde tilrettelagt det mer for eldre modeller.

 

Om jeg så hadde hatt en iPhone 4 ville jeg ikke hatt multitasking slik det er implementert i dag. Det blir for dumt når Apple gjør samme feilen som Android og går ut fra at folk vil ha masse dritt kjørende i bakgrunn- det er i utgangspunktet ingen grunn til å multitaske alt på en mobil, så det er mer logisk å ha selektiv multitasking enn å ha det "always on". Sier ikke at de skal fjerne multitasking, bare gi brukerne muligheten til å skru det av helt eller delvis.

 

iOS og Android låser jo programmene i bakgrunnen. Android kan kjøre maks 6 applikasjoner på samme tid. Så RAM blir aldri brukt opp. Er du interesseri å måtte lukke applikasjonen du er inne på for å lese en tekstmelding, for så å måtte åpne applikasjonen på ny etterpå for å fortsette? Jeg tror multitasking på iPhone 4 fungerer meget greit jeg.

 

Ahpadt: Du har jo iPhone 4. Du kan jo fortelle oss litt om hvordan multitaskingen er. Har du noen problemer eller funker det bra?

Lenke til kommentar

Er nøyaktig likt som på 3GS? Lagger aldri men jeg er som foreslått tidligere irritert på at man må ned for å stenge programmer hele tiden. De burde ha blitt auto-drept etter 10min evt det var en liste så valgte man hvilke apps som skulle ha lov til å multitaske.

 

Jeg har en applikasjon der jeg kan gå inn å krysse av hvilke applikasjoner som skal avslutte med en gang jeg går ut av programmet. Det kommer nok fort noe lignende for iPhone via appstore vil jeg rekne med. De applikasjonene som blir låst i bakgrunnen tar ikke mye av batteritiden, heldigvis. Men du syns det er bedre med multitask en å ikke ha det? Jeg tenker da på at ting blir mer lettvint og effektivt.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med å f.eks kjøre navigasjon, streame musikk, laste ned og surfe samtidig på 3GS. (Jeg kom ikke på flere ting jeg kunne kjøre samtidig sånn på sparket :) )

 

Brukeren skal aldri behøve å bry seg med å avslutte programmer, iOS skal ta seg av det på egenhånd.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med å f.eks kjøre navigasjon, streame musikk, laste ned og surfe samtidig på 3GS. (Jeg kom ikke på flere ting jeg kunne kjøre samtidig sånn på sparket :) )

 

Brukeren skal aldri behøve å bry seg med å avslutte programmer, iOS skal ta seg av det på egenhånd.

 

Med android så kan du velge at den skal avslutte applikasjoner automatisk. Dette kommer til iOS4 og. Bare vent å se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er klar over det, men det er ikke det er lettere irriterende å måtte gjøre det 10 ganger per dag for å fjerne en funksjon jeg ikke vil ha i første omgang

 

Husk at selv om ikonet ligger i oppgavelinjen, betyr det ikke nødvendigvis at det hverken kjører i bakgrunnen eller opptar minne.

Man kan heller se på den linjen som en liste over sist kjørte programmer.

 

Det står litt bedre forklart her:

http://db.tidbits.com/article/11378?rss

 

Klar over det, men man merker fort når det begynner å bli lite RAM- noe man kan få bekreftet med FreeMemory. Telefonen har i det hele blitt veldig mye ttregere ved vanlig bruk siden iOS4 om man ikke passer på å stenge programmer. "Fast app switching" bruker RAM, så det sier seg selv at det går til helvete etter en stund

Lenke til kommentar

Hvilken nytte har man av det? iOS avslutter selv aps ved behov. Hittil har det fungert aldeles glimrende så langt jeg har erfart.

 

Jeg fryktet at Safari ville reloade sider oftere med mange programmer i listen, men det virker ikke slik, i allefall ikke så langt.

 

 

Edit: Dette var til Desire86. Det snek seg inn en post imellom ser jeg nå :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Med android så kan du velge at den skal avslutte applikasjoner automatisk. Dette kommer til iOS4 og. Bare vent å se.

Alle 3. parts applikasjoner avsluttes som standard når man går ut av de i iOS. Hvis applikasjonen skal pause i bakgrunnen så brukes tjenesten "Fast App Switching". Da vil applikasjonen settes i "sleep", og vil ikke kjøres før brukeren starter den opp igjen.

 

Hvis iOS trenger mer minne så vil den prosessen som det er lengst tid siden ble brukt bli vekket opp, få beskjed om å skrive data/state til disk, og minnet vil bli frigjort.

 

Skal applikasjonen gjøre noe annet enn å sove mens brukeren har fokuset på en annen applikasjon så må applikasjonen bruke en av tjenestene: "background audio", "VoIP", "Location Services", "Push notificatioins" eller "Task Completion (10 min)".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Til de som mener multitasking er guds gave til menneskeheten, at det ikke skaper problemer etc: her er resultatet av å bruke iPhone en dag uten å stenge bakgrunnsdrit

 

Mobile%20Photo%2014.%20juli%202010%2019%2013%2019.jpg

 

På det punktet der var den så treg at det nesten ikke gikk an å navigere menyene, og det virket mer som en Nokia-telefon enn en iPhone. Apple har med iOS4 faktisk klart å gjøre telefonen særdeles mye verre enn den var, uten å gi brukerne mulgiheten til å velge om multitasking er verdt prisen, og det mener jeg er horribelt dårlig tenkning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...