Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skikkelig? Er du seriøs? Det er jo nettopp det 3GS skal representere!

Det jeg synes Apple kunne jobbet mer med er utvikling innenfor batteritid og forhåpentligvis sette fart på LTE i denne telefonen, da hadde jeg blitt i ordentlig godlune!

Beklager litt sent svar.

 

Jeg er veldig glad i min iPhone og føler ikke at noen telefoner kan levere meg den samme brukeropplevelsen. Nesten alt jeg ønsker å gjøre med en mobil har jeg gjort på null komma niks, og det har vært en fryd å gjøre det.

 

Det sagt, så er ikke iPhone noe særlig imponerende hardwaremessig. Det som trekker mest ned er en skjerm med en elendig oppløsning. AMOLED hadde også vært et pluss, men oppløsningen må komme i første rekke. Kameraet er ikke mye å skryte av, og det er ikke videoegenskapene heller. Batteriet er heller ikke markedsledende. Datakraft (prosessor og evt. grafikkakselerasjon) er like bra eller dårligere enn konkurrentene. Samme gjelder arbeidsminne.

 

Alt i alt ikke imponerende hardware. Jeg håper og tror på AMOLED og HDMI-utgang i løpet av 2010, men den som venter får se.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Jeg syntes det da er litt rart at hardwaren er dårlig når i alle tester så ser man tydelig lag ved scrolling etc på andre telefoner, men dette er ikke-eksisterende på iPhone. Hjelper ikke med uber hardware når OS-et er skit. Se på tester av nye HTC HD2, man får opp hvite/grå bokser om man scroller for fort på en webside. Er samme regla med Android selv om det er litt bedre der.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Hvilke blader tenker du på?

norske, engelske, teknologi, diverse andre(er ikke dumt med stort utvalg)

 

edit: bare kom med sider/apps så får jeg heller bare ikke bruke det hvis det ikke passer.

 

Hmm, ser dårlig ut akkurat nå! Har søkt litt på App Store, men har ikke kommet over noe interessant.

Lenke til kommentar

Får min iPhone 3GS 32 gb fra moobi på lørdag og gleder meg! Dette er min første iPhone og jeg ser frem til å stifte nærmere bekjentskap med den. Har nå en HTC Touch HD. Gode tips til applikasjoner og ting jeg bare MÅ gjøre, laste ned, eller lignende mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Hvilke blader tenker du på?

norske, engelske, teknologi, diverse andre(er ikke dumt med stort utvalg)

 

edit: bare kom med sider/apps så får jeg heller bare ikke bruke det hvis det ikke passer.

 

Hmm, ser dårlig ut akkurat nå! Har søkt litt på App Store, men har ikke kommet over noe interessant.

Finnes det inngen apps eller sider som har gratis blader? (spiller ingen rolle hvordan blader)

Lenke til kommentar
Jeg syntes det da er litt rart at hardwaren er dårlig når i alle tester så ser man tydelig lag ved scrolling etc på andre telefoner, men dette er ikke-eksisterende på iPhone. Hjelper ikke med uber hardware når OS-et er skit. Se på tester av nye HTC HD2, man får opp hvite/grå bokser om man scroller for fort på en webside. Er samme regla med Android selv om det er litt bedre der.

Helt enig, derfor jeg var så tydelig på at jeg er strålende fornøyd med hvordan min iPhone er i bruk. Men det skal sies i HD2 sitt forsvar at oppløsningen er 2,5 ganger større enn iPhones oppløsning, slikt krever datakraft.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det da er litt rart at hardwaren er dårlig når i alle tester så ser man tydelig lag ved scrolling etc på andre telefoner, men dette er ikke-eksisterende på iPhone. Hjelper ikke med uber hardware når OS-et er skit. Se på tester av nye HTC HD2, man får opp hvite/grå bokser om man scroller for fort på en webside. Er samme regla med Android selv om det er litt bedre der.

Helt enig, derfor jeg var så tydelig på at jeg er strålende fornøyd med hvordan min iPhone er i bruk. Men det skal sies i HD2 sitt forsvar at oppløsningen er 2,5 ganger større enn iPhones oppløsning, slikt krever datakraft.

 

Om Apple ikke kommer med AMOLED, større oppløsning og nytt design til sommeren tror jeg mange blir ekstremt skuffet. Meg inkludert mange andre føler at iPhone trenger noe helt nytt for å fortsatt kunne føles fresh. Når 3GS ble sluppet ble jeg selv utrolig skuffet men kan i ettertid si at hardwareoppgraderingen har gjort det hele til en vanvittig morsom opplevelse. Når jeg fikser noe for faren min på hans 3G føles den ut som en 486 i forhold.

En annen ting, selv om det ville vært mye å forvente er et oppdatert GUI. Litt puss

på lockscreen og homescreen føler jeg trengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...