Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Det diskuterer vi ikke her.

Hmm du ga jailbreaking en ulovelig tone.

Det er fremdeles noe uklart

Når jailbreaker så får du tilgang til Cydia, en installer laget av Jay Freeman som gjør at du kan installere andre programmer enn de som Apple har godkjent.

Jeg anbefaler det siden du får tilgang på en verden av programmer som er geniale! Kan anbefale noen over pm så slipper vi å få dette i tråden.

Nei, jeg ga jailbreaking med den hensikt å laste ned Appstore-Apps gratis en ulovlig tone. Det kalles vinningskriminalitet og diskuteres ikke her. Ferdig med den saken.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tusla inn på Singh elektro i Lillestrøm i dag og kjøpte meg 3gs svart 16 gig over disk i dag..ikke operatørlåst. Tror han har noen flere igjen i både 16 og 32 gig..

 

 

epiktet:

 

Som han sier, kanskje du skal prøve Lillestrøm? Ellers må du nesten gå på en skikkelig runde her i byen og se om du kan være heldig.

 

 

Jeg vet at han hadde igjen hvit 16gig. Tror han hadde noe 32gig også (vet ikke farge). Bare vær obs på at han selger de usubsidert (altså uten abn/uten operatørlås). Du betaler full pris med en gang og kan putte ditt gamle sim rett inn...ferdig aktivert.

Lenke til kommentar
Er en del applikasjoner hvor det spretter opp vindu hvor det står at applikasjonen vil bruke stedet der du er nå. Vet at dette har med GPSen å gjøre at den vil finne plassen jeg er på akkurat nå. Har fått den på kamera og yr.no til nå. Det jeg lurer på er hvordan det er med datatrafikken på dette. På kameraet eller yr.no f.eks. Er det snakk om mange megabyte?

Nei, det er veldig små mengder med data. Stedsangivelse bruker GSM posisjonering (triangulering), offisielle Wifi Hotspots og GPS informasjon, allt via aGPS. Vi snakker noen få KB vid hver anledning.

Har du en kilde på det?

 

Jeg tusla inn på Singh elektro i Lillestrøm i dag og kjøpte meg 3gs svart 16 gig over disk i dag..ikke operatørlåst. Tror han har noen flere igjen i både 16 og 32 gig..

Jeg vet at han hadde igjen hvit 16gig. Tror han hadde noe 32gig også (vet ikke farge). Bare vær obs på at han selger de usubsidert (altså uten abn/uten operatørlås). Du betaler full pris med en gang og kan putte ditt gamle sim rett inn...ferdig aktivert.

Hvor mye kostet de som var usubsidiert?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Hvor mye kostet de som var usubsidiert?

 

Jeg betalte 6.000,- klappet og klar til bruk (sitter å bruker den/leker meg med den nå)

Jeg har onecall sitt faktura abn og betaler ingen månedsavgift for det. 120 ringeminutter og 90 sms pr mnd inkludert. samtalepris og sms er 39 øre. I tillegg har jeg 50mb datapakke til abn. Det betaler jeg 25 kroner i mnd for. Har da fra 60 til 100 kroner i måneden i tlfregning ;)

Lenke til kommentar
Forresten, flere enn meg som irriterer seg grønnbrune av den drøøøye tiden apple bruker på å verifisere Spotifyklienten? :realmad:

Så klart.

detvarvondtdet:

For å sitere meg riktig skriver du dette inni tekstboksen:

[quote=SpecialForce]
[/quote]

Da vet jeg det til en annen gang. 6000 for fullt opplåst synes nå jeg hørtes greit ut.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som opplever at iPhonen mister nettet veldig mye. Tenker på mobilnettet da. Får beskjed om at den ikke har noe nett og at jeg må gå inn på nettverksvalg for å finne et nytt nett. Jeg finner nettet igjen med en gang jeg går inn på nettverksvalg og noen ganger så kobler den seg på automatisk. Så det er jo ikke noe stort problem som gjør at jeg ikke kan ringe osv.

 

Men det er fryktelig slitsomt å få denne meldingen hele tiden. Og det kan jo hende at den detter ut når jeg snakker i telefonen eller skal sende en melding.

 

Har Netcom forøvrig, men skal skifte til One Call så fort jeg får SIM-kortet i posten.

Lenke til kommentar
Er en del applikasjoner hvor det spretter opp vindu hvor det står at applikasjonen vil bruke stedet der du er nå. Vet at dette har med GPSen å gjøre at den vil finne plassen jeg er på akkurat nå. Har fått den på kamera og yr.no til nå. Det jeg lurer på er hvordan det er med datatrafikken på dette. På kameraet eller yr.no f.eks. Er det snakk om mange megabyte?

Nei, det er veldig små mengder med data. Stedsangivelse bruker GSM posisjonering (triangulering), offisielle Wifi Hotspots og GPS informasjon, allt via aGPS. Vi snakker noen få KB vid hver anledning.

Har du en kilde på det?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Lenke til kommentar

"A typical A-GPS-enabled cell phone will use a data connection (internet, or other) to contact the assistance server or a standard network connection for A-GPS information. If it also has functioning autonomous or standalone GPS, it may use standard GPS, which is sometimes slower on Time To First Fix, but does not lead to network dependent downsides, such as failure to work outside of network range, or charges for data traffic.[3] Some A-GPS solutions do not have the option of falling back to standalone or autonomous GPS."

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på Capsulerebel og Capsulerebel Serpent?

 

Har mest lyst på serpent pga mønsteret, men om det er dårligere beskyttelse så kjøper jeg den vanlige! Lønner det seg å kjøpe på Ebay i stedenfor hovedsiden deres?

 

Skal være bare mønsteret. Kjøp fra ebay, hovedsiden er overpriset og vil sannsynligvis føre til at du må betale MVA og fortollingsavgift så det fort blir 2-3 ganger så dyrt

 

Jeg bestilte rett fra hovedsiden da jeg ikke fant RebelSerpent på eBay, bestilte mandag ettermiddag og fikk i posten idag uten tollgebyr, stod ikke pris utenpå pakken.

Lenke til kommentar

Et mindre problem som oppstod hos meg når jeg førte over musikken min til iPhonen. I iTunes har jeg organisert musikken helt perfekt med albumbilde, rett artist og album osv.

 

Men når jeg overførte til iPhonen var det enkelte av albumene som mistet albumbildet. Noen som vet hvordan jeg kan få lagt inn disse bildene igjen?

Lenke til kommentar
Er en del applikasjoner hvor det spretter opp vindu hvor det står at applikasjonen vil bruke stedet der du er nå. Vet at dette har med GPSen å gjøre at den vil finne plassen jeg er på akkurat nå. Har fått den på kamera og yr.no til nå. Det jeg lurer på er hvordan det er med datatrafikken på dette. På kameraet eller yr.no f.eks. Er det snakk om mange megabyte?

Nei, det er veldig små mengder med data. Stedsangivelse bruker GSM posisjonering (triangulering), offisielle Wifi Hotspots og GPS informasjon, allt via aGPS. Vi snakker noen få KB vid hver anledning.

Har du en kilde på det?

Husker ikke hvor jeg leste dette. Jeg "forsket" en del kring temaet når aGPS kom på markedet for en del år siden tilbake. Videre har jeg selv gjort målinger på forskjellige devicer (N95, iPhone 3G og X1) og databruken er så å si ubefintlig. Avhengig av device har det som regel variert mellom 3-7 KB..

Endret av superswede
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ritkig det superswede sier. aGPS sin datadel er ren triangulering, som bruker ekstremt lite data. Kan sammenliknes med "hei mobiltårn, hvor er du" "jeg er øst i oslo" "ok". Det som derimot bruker data er kartprogrammet på iPhone siden den henter kart fra nett, ikke noe som ligger inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...