Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Trenger noen kloke ord. snakket med en kundebehandler igår og han sa at min iphone var ventet inn den 15 aug. idag snakket jeg med en ny som sa at hvis jeg ikke hadde fått sms fra chess at jeg var med i den puljen måttejeg vente enda lengre før jeg får min iphone 3gs.

Hva skal jeg fro. vi var 56 i køen for et par dager siden. Holder på å bli gal av chess..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer push notifications for dere? Jeg installerte IM+ Lite igår og aktiverte Push. Da fikk jeg inn push-meldingene 1 sekund etter de ble sendt. Idag så er det mellom 2 minutt og aldri. :shrug:

Vel, har noen spørsmål som kan hjelpe til å klare opp det.

1: har du jailbreak?

2: har du låst opp telefonen lovlig eller brukt yellowsn0w?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har merket at GPSen på 3GSen min bommer med ca. 1km fra der jeg står. Noen andre som har dette problemet og kanskje en løsning?

skru av wifi.

Da har nok GPS'en ikke fått "lock" ännu. Kan ta ganska lång tid første gangen (dvs når telefonen er ny og/eller GPS'en ikke er brukt før). Kan hända du må stå ute under bar himmel i 20-30 minuter worst case. Trenger ikke bekymre deg for at Wifi er på.

 

Har du:

a) en yttre ring med en mørk "prick" i eller,...

b) er det kun en stor ring som ligner på en sikte-korn?

 

a) betyr GPS lock men med få satelitter,

b) betyr at du kun har GSM triangulering.

 

Hvis/når du får en "god" GPS lock så ser du kun en forholdsvis liten mørk "prick".

 

Jeg sliter også med GPS-en i tillegg til litt dårlig overføring med datatrafikk på mobilnettet.

 

GPS-en hos meg sier at jeg er 3-4 km unna der jeg faktisk er og jeg har et digert sånn sniper sikte på skjermen :p

 

Vil dette si at jeg må i worst case ute å tusle under åpen himmel opp imot 30 minutter HVER gang jeg skal bruke GPS-en?

Lenke til kommentar
Jeg bestillte 28.07 fra telenor.. fikk den idag..

 

Et spørsmål..

 

Er det mulig å skrive mens men holder iphonenen vannrett? hvis dere skjønner hva jeg mener? slik at tastaturet blir større?

 

Det fungerer kun i de applikasjonene som støtter det, f. eks. sms, mail og safari.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har merket at GPSen på 3GSen min bommer med ca. 1km fra der jeg står. Noen andre som har dette problemet og kanskje en løsning?

skru av wifi.

Da har nok GPS'en ikke fått "lock" ännu. Kan ta ganska lång tid første gangen (dvs når telefonen er ny og/eller GPS'en ikke er brukt før). Kan hända du må stå ute under bar himmel i 20-30 minuter worst case. Trenger ikke bekymre deg for at Wifi er på.

 

Har du:

a) en yttre ring med en mørk "prick" i eller,...

b) er det kun en stor ring som ligner på en sikte-korn?

 

a) betyr GPS lock men med få satelitter,

b) betyr at du kun har GSM triangulering.

 

Hvis/når du får en "god" GPS lock så ser du kun en forholdsvis liten mørk "prick".

 

Jeg sliter også med GPS-en i tillegg til litt dårlig overføring med datatrafikk på mobilnettet.

 

GPS-en hos meg sier at jeg er 3-4 km unna der jeg faktisk er og jeg har et digert sånn sniper sikte på skjermen :p

 

Vil dette si at jeg må i worst case ute å tusle under åpen himmel opp imot 30 minutter HVER gang jeg skal bruke GPS-en?

Hehehe... :-)

Nei, det er kun for "first time fix". Enkleste er å legge tlf "opp ned" i ett vindu 1h eller så med laderen i (og google maps startet selvfølgelig..). Må da samtidig stille in tlf så at den ikke går i std-by på lang tid..

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer push notifications for dere? Jeg installerte IM+ Lite igår og aktiverte Push. Da fikk jeg inn push-meldingene 1 sekund etter de ble sendt. Idag så er det mellom 2 minutt og aldri. :shrug:

Vel, har noen spørsmål som kan hjelpe til å klare opp det.

1: har du jailbreak?

2: har du låst opp telefonen lovlig eller brukt yellowsn0w?

 

Nope! Den er nok helt orginal!

 

Men en ting jeg stusser litt av. Når jeg går inn på FAQ i IM+ Lite, så står det at KUN fullversjonen av IM+ støtter Push. Likevel spør IM+ Lite om tillatelse for å bruke Push. Pluss jeg mottar Push-meldinger innimellom..

 

]Da har nok GPS'en ikke fått "lock" ännu. Kan ta ganska lång tid første gangen (dvs når telefonen er ny og/eller GPS'en ikke er brukt før). Kan hända du må stå ute under bar himmel i 20-30 minuter worst case. Trenger ikke bekymre deg for at Wifi er på.

 

Har du:

a) en yttre ring med en mørk "prick" i eller,...

b) er det kun en stor ring som ligner på en sikte-korn?

 

a) betyr GPS lock men med få satelitter,

b) betyr at du kun har GSM triangulering.

 

Hvis/når du får en "god" GPS lock så ser du kun en forholdsvis liten mørk "prick".

 

Fungerer nå. Tok meg en røyk uti gaten med Google Maps på :p Plutselig dukket jeg opp på riktig sted :)

Lenke til kommentar
Finnes det en kabel som er splittet eller noe slik at man både kan koble til stereoen og lade iPhonen i bilen? Går vel i verste fall an å koble til anlegget med jacken men.

 

http://store.apple.com/no/product/TR824LL/...;mco=MzE0MDk4NA

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482858

Ahh, se der ja, akkurat noe sånt jeg ser etter. :D Bestilt ny spiller med medfølgende kabel som er tilpasset spiller, men har jo kommet på i ettertid at det kaaaanskje er greit med en lader i bilen også. :hmm:

Lenke til kommentar

@Steffen moss, prøv å kjøp im+. Det er uansett ikke noe å tape på det.

hvis programmet sier at push kun støttes i fullversjonen så høres det ut som om de kan identifisere telefonen din og blokkere push for im+ lite.

Løser ikke det problemet så prøv å kontakt utvikleren.

Programmet er ikke så dyrt at det vil skade økonomien i stor grad mener jeg gjelder for de fleste, steffen

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Oppdatering av iPhone 3G. Kluss igjen! Forrige oppdatering var det mye styr, skulle bare hoppet over denne. Det begynte greit, det gikk som det skulle i iTunes, og tror oppdateringen var ferdig, den hadde begynt å sikkerhetskopiere seg....da stoppet alt opp, kom en eller annen feilmelding som jeg ikke husker, og noe om "send til Apple" etc. Her er det ingen iPhone i iTunes nå, den ligger der med den dumme kontakten på skjermen og pilen mot iTunes icon. Jeg har ringt NetCom og jeg har ringt butikken. Må vel bare gå ned der. Har prøvd å holde inne begge "taster" for å få frem recovery, men det kommer bare tilbake til "kontakt-bildet". Tatt ut og satt inn USB ledning. Annet jeg kan gjøre?

(Den egner seg altså ikke til å kjøre oppdateringer på... :ermm: )

RandiA

Lenke til kommentar
Hmm.. Chess har sendt meg en sms om at en 3gs ble sendt til meg i dag, med sporings nr, enda jeg avbestilte den samme dag som jeg bestilte. Kanskje jeg skal prøve å selge den for 8 lapperjeg og :p

 

Er det lov å spørre når du bestillte?

jeg bestillte den 2/8 men har enda ikke fått sms fra chess.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at iphonen min ikke kjenner igjen numrene som ringer og sender sms til meg selv om jeg har lagret numeret på tlf. Noen som har vært borti det problemet? Virker som den kun kjenner igjen sms dersom jeg har lagret nummeret med +47 forran, men da kjenner den ikke igjen nummeret hvis det ringer. Er det telefonen det er noe gale med eller kan dette fikses? Eneste løsningen jeg har funnet er å legge inn 2 mobilnummer i samme kontakt en vanlig og en med +47 forran, men det skal jo ikke være slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...