Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Jeg liker at veldig, veldig mange antar at idét man har et produkt fra Apple så er man umiddelbart en idiot/fanboy/fangirl/homo.

Hvorfor brukes det egentlig så veldig mye tid og energi på å rakke ned på iPhone om dagen? De som rakker ned på den vil ikke kjøpe den uansett, og dersom folk har kjøpt den og er fornøyde så er vel det greit? Dersom det viser seg å være en drittelefon så vil jo det være problemet til vedkommende som har kjøpt den, ingen andre.

 

Skal man være forbannet på noe, så vær forbannet på media. Det er er trossalt de som har hypet opp denne telefonen og gitt den såpass mye spalteplass at man skulle tro det var snakk om Jesus' gjenkomst.

 

Det som gjør folk flest forbannet angående iphone er hovedsaklig tre ting:

 

1. Pris. Iphone koster mer enn noen telefon i samme klasse, prissettingen er fullstendig bak mål, og å få dedikerte iphone abonnement trykket opp i endetarmen om man vil ha en, er ikke noe noen setter pris på. Vi snakker om fjorårets teknologi her, med en 3g antenne limt fast. Om nokia hadde lansert N96 som N95 bare med 16gb minne, hadde vi snakket boikott og hattråder der også.

 

2. Macfanboys

"Steve jobs fant opp mobiltelefonen på nytt" "Iphone er den beste telefonen som er laget, og er bedre enn alt annet som vil bli produsert fra alle selskaper unntatt apple" "Ipod er mp3spilleren med best lyd av alle" "Jeg vil slikke rumpesprekken til jobs, for så å aldri pusse tennene igjen"

Kjenner igjen kommentarene? Macfags er den verste brukergruppen noensinne i form av fanboyisme, og å høre folk glorifisere det elendige OS'et og generelt de elendige produktene til apple dag ut og dag inn på internettfora kunne gitt verdens største pasifist lyst til å kline til enhver som viser seg offentlig med en macbook. Iphonehatet er dedusert fra macrelatert hat generelt, og for å være helt ærlig, macbrukerne har gjort det mot seg selv.

 

3. Mangel på funksjoner som med letthet kunne vært implementert.

Hotmailstøtte? nix. MMSstøtte? nix, bluetooth? nix. Hadde dette vært mulig å implementere? Uten tvil

Det som provoserer meg mest av alt, er for en fordømt bra telefon iphone KUNNE ha vært, om ikke apple var det mest arrogante selskapet i verden når det gjelder å høre på feedback fra kunder.

Iphone er spesielt konstruert for å være en pengeku for teleselskapene, og da er gratis filoverføring som å banne høyt og tydelig i kirka.

 

Så, det er plenty av grunner til å hate både apple, iphone, og de som bruker disse produktene.

 

 

 

Punkt nr.1

iPhone 3G kan du kjøpe med iTalk, og kjøpe deg ut av avtalen og ende opp med at den koster 4200. Så vil ikke si det er så dyrt for en telefon.

 

Punkt nr.2

Er det latterligste jeg har hørt. De fleste macbrukere, er designere o.l. Og da er mac mye bedre lagt opp. Komponentene er testet slik at man er sikker på at man får en stabil PC. Mac er MYE mer stabil en en vanlig pc. Har har pc selv, men flere kjente som bruker mac.

 

Punkt nr.3

Uten å si noe sikkert, så regner jeg med du kan fikse hotmail, iom. at man kan skrive in instillingene manuelt. Men nå er det bare veldig få som kjøper en slik telefon, som bruker en hotmail acc. Den har ferdiginstillinger til de andre vanlige.

 

Og Bluetooth har den. Så det er bare noe bull.

 

Eneste som jeg mener trekker ned er at det ikke er innlagt MMS støtte. Men jeg er rimelig sikker på at det vil være inlagt i neste update, da SwirlyMMS fungerer utmerket nå, endelig alt i et, istedenfor at man trenger 4 programmer for og lese av og mota mms'n.

 

 

Men jeg er ganske sikker på at de fleste her som skriver mot iphonen, ikke har prøvd den ut ordenltig. Den fungerer utmerket på det den gjør. Så med mindre man trenger en superavansert telefon, så er det virkelig et godt valg.

Endret av xpectr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er du bare barnslig. Du vet vel godt hva jeg tenkte på. Du slenger jo enten bare dritt, ellers så sier du ting som har blitt sagt 100 ganger før. MMS, copypaste, pris(??) osv. Vi har hørt det før. Det eneste du vil, er å få alle oss med iphone og andre apple produkter til å føle oss som dritt

 

2. Macfanboys

"Steve jobs fant opp mobiltelefonen på nytt" "Iphone er den beste telefonen som er laget, og er bedre enn alt annet som vil bli produsert fra alle selskaper unntatt apple" "Ipod er mp3spilleren med best lyd av alle" "Jeg vil slikke rumpesprekken til jobs, for så å aldri pusse tennene igjen"

Kjenner igjen kommentarene? Macfags er den verste brukergruppen noensinne i form av fanboyisme, og å høre folk glorifisere det elendige OS'et og generelt de elendige produktene til apple dag ut og dag inn på internettfora kunne gitt verdens største pasifist lyst til å kline til enhver som viser seg offentlig med en macbook. Iphonehatet er dedusert fra macrelatert hat generelt, og for å være helt ærlig, macbrukerne har gjort det mot seg selv.

 

Hva faen? Tror det er bare du som tror det finnes slike som det der. ;)

Lenke til kommentar
Punkt nr.1

iPhone 3G kan du kjøpe med iTalk, og kjøpe deg ut av avtalen og ende opp med at den koster 4200. Så vil ikke si det er så dyrt for en telefon.

 

4200 er dyrt for en telefon med 16gb minne og multitouch som eneste egenskaper.

 

Punkt nr.2

Er det latterligste jeg har hørt. De fleste macbrukere, er designere o.l. Og da er mac mye bedre lagt opp. Komponentene er testet slik at man er sikker på at man får en stabil PC. Mac er MYE mer stabil en en vanlig pc. Har har pc selv, men flere kjente som bruker mac.

 

Argument ad hominem. Jeg kjenner masse folk med en stabil mac. Lysende. Munnen min trenger en vask.

 

Punkt nr.3

Uten å si noe sikkert, så regner jeg med du kan fikse hotmail, iom. at man kan skrive in instillingene manuelt. Men nå er det bare veldig få som kjøper en slik telefon, som bruker en hotmail acc. Den har ferdiginstillinger til de andre vanlige.

 

Hotmail er tydeligvis ikke en vanlig tjeneste lengre

 

Og Bluetooth har den. Så det er bare noe bull.

 

Kan du bruke den til filoverføring slik som på alle bluetoothkompatible telefoner, for så å bruke disse filene? Ikke? Argumentet står!

 

Eneste som jeg mener trekker ned er at det ikke er innlagt MMS støtte. Men jeg er rimelig sikker på at det vil være inlagt i neste update, da SwirlyMMS fungerer utmerket nå, endelig alt i et, istedenfor at man trenger 4 programmer for og lese av og mota mms'n.

 

Jailbreak, jailbreak og jailbreak. La oss kjøpe en iphone 3g her i Norge til dobbel pris, slik at vi kan skru av reklamasjonsretten vår.

 

Men jeg er ganske sikker på at de fleste her som skriver mot iphonen, ikke har prøvd den ut ordenltig. Den fungerer utmerket på det den gjør. Så med mindre man trenger en superavansert telefon, så er det virkelig et godt valg.

 

Om man ikke trenger en superavansert telefon, er strengt tatt nokia E66 eller SE G700/900 BEDRE valg.

Lenke til kommentar
Hva faen? Tror det er bare du som tror det finnes slike som det der. ;)

 

Gå en rundtur i alle dinside.no artikler som omhandler ipod/iphone, og les kommentarene fra the church of jobs.

 

Glemte en av de viktigste bakdelene ved funksjonaliteten til iphone btw, ingen flashstøtte på nettleseren. Kommentar unødvendig.

Fanboyene vil vel ha oss til å tro at man burde forvente å installere en tredjeparts browser på en ny mobil for at sidene skal kunne vises ordentlig.

 

Men la en ting være klart, om de hadde lagt til flashstøtte, mms og hotmailstøtte, og kanskje lagt til videofunksjonalitet på kameraet, hadde jeg kjøpt en. Uten tvil.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
[quote name='GangsterPanda' 2. Macfanboys

"Steve jobs fant opp mobiltelefonen på nytt" "Iphone er den beste telefonen som er laget, og er bedre enn alt annet som vil bli produsert fra alle selskaper unntatt apple" "Ipod er mp3spilleren med best lyd av alle" "Jeg vil slikke rumpesprekken til jobs, for så å aldri pusse tennene igjen"

Kjenner igjen kommentarene? Macfags er den verste brukergruppen noensinne i form av fanboyisme, og å høre folk glorifisere det elendige OS'et og generelt de elendige produktene til apple dag ut og dag inn på internettfora kunne gitt verdens største pasifist lyst til å kline til enhver som viser seg offentlig med en macbook. Iphonehatet er dedusert fra macrelatert hat generelt, og for å være helt ærlig, macbrukerne har gjort det mot seg selv.

Typisk Apple-hatere. "iPod har så ræva lyd, derfor er den pissdårlig!" Særiøst, ta dere sammen! Lyden er ikke markedets beste, men har så mange sterke sider. Ingen som nevner det er mulig å spille med den, og nyttige funksjoner som stoppeklokke, verdensklokke, kalender, alarmer og en dvalemodus-funksjon der du kan bestemme at den f.eks skal slåes av automatisk etter 30 min. Sistnevnte funksjon er veldig nyttig for meg som ofte sover med musikk i ørene. Tror ikke det finnes noen andre mp3-spillere på markedet som har så mange nyttige funksjoner som iPoden. Og ikke nevn at iPoden mangler FM-radio og lydopptaker, for det vet vi alle.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Lilac1, vil bare ha en ting klart tho. Jeg er veldig enig at det at ikke iPhone har MMS, java osvosv. Det er rett og slett kjipt at de ikke greier ha det med.

 

Da ser du forhåpentligvis at det er mange der ute som liker funksjonaliteten, designet og kvaliteten på telefonen, men blir sure nok til å lage en tråd om det når det viser seg at apple igjen ikke innfrir de rimelige ønskene deres?

 

Typisk Apple-hatere. "iPod har så ræva lyd, derfor er den pissdårlig!" Særiøst, ta dere sammen! Lyden er ikke markedets beste, men har så mange sterke sider. Ingen som nevner det er mulig å spille med den, og nyttige funksjoner som stoppeklokke, verdensklokke, kalender, alarmer og en dvalemodus-funksjon der du kan bestemme at den f.eks skal slåes av automatisk etter 30 min. Sistnevnte funksjon er veldig nyttig for meg som ofte sover med musikk i ørene. Tror ikke det finnes noen andre mp3-spillere på markedet som har så mange nyttige funksjoner som iPoden. Og ikke nevn at iPoden mangler FM-radio og lydopptaker, for det vet vi alle.

 

...og i tillegg er den såpass tynn at den glatt glir ned i bokseren.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Lilac1, vil bare ha en ting klart tho. Jeg er veldig enig at det at ikke iPhone har MMS, java osvosv. Det er rett og slett kjipt at de ikke greier ha det med.

 

Da ser du forhåpentligvis at det er mange der ute som liker funksjonaliteten, designet og kvaliteten på telefonen, men blir sure nok til å lage en tråd om det når det viser seg at apple igjen ikke innfrir de rimelige ønskene deres?

 

Typisk Apple-hatere. "iPod har så ræva lyd, derfor er den pissdårlig!" Særiøst, ta dere sammen! Lyden er ikke markedets beste, men har så mange sterke sider. Ingen som nevner det er mulig å spille med den, og nyttige funksjoner som stoppeklokke, verdensklokke, kalender, alarmer og en dvalemodus-funksjon der du kan bestemme at den f.eks skal slåes av automatisk etter 30 min. Sistnevnte funksjon er veldig nyttig for meg som ofte sover med musikk i ørene. Tror ikke det finnes noen andre mp3-spillere på markedet som har så mange nyttige funksjoner som iPoden. Og ikke nevn at iPoden mangler FM-radio og lydopptaker, for det vet vi alle.

 

...og i tillegg er den såpass tynn at den glatt glir ned i bokseren.

Hehe, synes ikke det er noe galt i å ha en tynn mp3-spiller. Men det som gjør at Apple-hatere hater produktene så mye, er at de bare fokuserer på de negative tingene. De ser aldri i det positive. Hvis dere gir f.eks iPoden en sjangse og heller tenke "bedre lydkvalitet har jeg vært borti før, men den har så mange nyttige funksjoner og bra brukervennlighet til gjengjeld" så vil dere nemlig like produktet. Alle tester viser at Apple-produkter er bra produkter, men alltid skal det være folk som syter over at anmelderne ikke tør å gi Apple-produkter dårlig karakter fordi det fører til færre lesere. Apple-hatere har bare øynene opp for det negative, derfor skal de alltid klage på at Apple har mye makt på markedet.

Lenke til kommentar

Enten så kjøper man iPhone eller så kjøper man den ikke. Hvor vanskelig kan det bli!!! ?

Jada.. Apple kunne ha tjent LANGT merpå iPhone hvis de hadde tatt med MMS, og video..Men å irritere seg over pga de ikke har lagt til MMS blir bare feil.. Tviler på at ande ville ha klaget like mye hvis det hadde vært andre produsenter enn APPLE.

 

Hadde det vært MMS og video så hadde vel de fleste som klager, hatt en iPhone... Latterlig

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Hehe, synes ikke det er noe galt i å ha en tynn mp3-spiller. Men det som gjør at Apple-hatere hater produktene så mye, er at de bare fokuserer på de negative tingene. De ser aldri i det positive. Hvis dere gir f.eks iPoden en sjangse og heller tenke "bedre lydkvalitet har jeg vært borti før, men den har så mange nyttige funksjoner og bra brukervennlighet til gjengjeld" så vil dere nemlig like produktet. Alle tester viser at Apple-produkter er bra produkter, men alltid skal det være folk som syter over at anmelderne ikke tør å gi Apple-produkter dårlig karakter fordi det fører til færre lesere. Apple-hatere har bare øynene opp for det negative, derfor skal de alltid klage på at Apple har mye makt på markedet.

 

Det blir en forenkling å hate apple og alt apple lager, og etter å ha hørt lyden i en 3g iphone venter jeg med stor spenning på høstslippen av nye ipods. Men ta i betraktning all hypen iphone fikk før release, hvor skuffet folk ble da de fikk høre abonnementsprisene samt at apple ikke hadde tatt tak i problemene fra forrige generasjon, og du får grobunn for slike tråder.

For jeg mener fast at folk har en grunn til å hate iphone 3g.

 

*EDIT*

ipod 3g???

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Enten så kjøper man iPhone eller så kjøper man den ikke. Hvor vanskelig kan det bli!!! ?

Jada.. Apple kunne ha tjent LANGT merpå iPhone hvis de hadde tatt med MMS, og video..Men å irritere seg over pga de ikke har lagt til MMS blir bare feil.. Tviler på at ande ville ha klaget hvis det hadde vært andre produsenter enn APPLE.

 

Nye nokia N96 uten mulighet for nettleser lansert!

Amobil.no redaksjonen: Care?

 

Apple er ikke jødene under holocaust heller, det stilles ikke høyere krav til appleprodukter enn fra andre produsenter, men i og med at prisene generelt er så mye høyere enn produktene fra andre produsenter, må det være ok å stille visse krav til funskjonalitet. At apple har laget det er ingen unnskyldning for inkompetanse.

Lenke til kommentar
Enten så kjøper man iPhone eller så kjøper man den ikke. Hvor vanskelig kan det bli!!! ?

Jada.. Apple kunne ha tjent LANGT merpå iPhone hvis de hadde tatt med MMS, og video..Men å irritere seg over pga de ikke har lagt til MMS blir bare feil.. Tviler på at ande ville ha klaget like mye hvis det hadde vært andre produsenter enn APPLE.

 

Hadde det vært MMS og video så hadde vel de fleste som klager, hatt en iPhone... Latterlig

Hadde det vært MMS og video, hadde de funnet nye grunner til å hate produktet.

Lenke til kommentar
Hadde det vært MMS og video, hadde de funnet nye grunner til å hate produktet.

 

Ingen flashstøtte, nevnverdig bluetooth, c&p og mindre batteri enn den forrige generasjonen er argumenter de også.

Når jeg ser listen over mangler på 3g'en, begynner jeg i større og større grad å lure på om Apple overhodet vet hva de driver med på mobilmarkedet.

Lenke til kommentar

Vel gi meg ei link(fra amobil) hvor det står om at iPhone ikke har MMS(EGEN artikkel)

Men det vi derimot ser er iPhone TEST, hvor de da beskriver da telefonen og skriver at den ikke har mms osv.. men jeg kan IKKE huske at de har laget en artikkel om "iPhone har ikke MMS"

 

Å samme gjelder N96.. der beskriver de små detaljene, hva den har eller ikke har, ulemper og fordeler.

 

Vel, hvis vi skal se bort ifra abb.. så er de egentlig ikke så DYRE!

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Hadde det vært MMS og video, hadde de funnet nye grunner til å hate produktet.

 

Ingen flashstøtte, nevnverdig bluetooth, c&p og mindre batteri enn den forrige generasjonen er argumenter de også.

Når jeg ser listen over mangler på 3g'en, begynner jeg i større og større grad å lure på om Apple overhodet vet hva de driver med på mobilmarkedet.

Men likevel pisser alle de andre produsentene i buksa pga frykt for å tape markedsandel.

Lenke til kommentar
Men likevel pisser alle de andre produsentene i buksa pga frykt for å tape markedsandel.

 

En ubegrunnet frykt her, i alle fall. Salget går etter sigende rævva her i norden. Nok et bevis på at du ikke kan half-asse noe så dyrt og likevel forvente at folk skal sloss om å få kjøpe det.

 

Men det har vel til en viss grad med å gjøre at apple har lansert samme telefon to ganger på to år.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Men likevel pisser alle de andre produsentene i buksa pga frykt for å tape markedsandel.

 

En ubegrunnet frykt her, i alle fall. Salget går etter sigende rævva her i norden. Nok et bevis på at du ikke kan half-asse noe så dyrt og likevel forvente at folk skal sloss om å få kjøpe det.

Men du sier at du ikke skjønner hvorfor Apple i det hele tatt er med på mobilmarkedet når de stadig stjeler markedsandel fra andre produsenter? Er det ikke en veldig dristig uttalelse da?

 

Edit: skal iPoden nevnes her, så kan det også nevnes at Apple har 90% av mp3-markedet.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...