Gå til innhold

Windows 7 får Vista-kjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det til at Windows 7 er utsatt på ubestemt tid og at de heller skyter inn en Vista 2nd try mellom Vista og Windows 7. Skulle det gå riktig galt kan de jo skyte inn en Vista 3rd try også.

 

Forøvrig sitter nok mange av konkurrentene og småler av skadefryd etter nyheten og rister på hodet av "medfølelse".

Lenke til kommentar

Hm, jeg pleier sjelden og rope ut klagerop over slike saker eller bannlyse Microsoft, Windows og hele ruklet.

 

Men akkurat det her syns jeg hørtes litt kjipt ut.. Trodde kjernen var hele den store nyheten som man så frem til. Nå blir det vel mer en Vista mkII versjon?

 

Jaja, vente og se..

Lenke til kommentar

Dette hørtes mest ut som en dårlig aprilspøk. Etter alle de fine nyhetene om en mindre og lettere kjerne gledet jeg meg virkelig til Windows 7, det skulle liksom bli alt det Vista feilet miserabelt å bli.

 

Det positive er jo at dette kan få enda flere til å bytte til Linux. Og da er det sikkert ikke lenge til Linux får litt skikkelig spillstøtte sånn at vi gamere også kan hoppe over.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke noe problem med dette; har kjørt vista i over 1 år og aldri hatt problemer. Min erfaring er at dette er det beste operativsystemet for meg. Nå liker jeg å ha nogen lunde alright maskinvare, så har heller ikke problemer med ytelse. Tvert i mot; min hverdag oppleves bedre nå enn den gjorde under XP. Men kan hende jeg hører til den lille promillen ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke nyheten i artikklen.

 

MS har aldri påstått at de skulle bytte kjerne, de har bare lekt med å strippe kjernen for alt mulig drit. Proof of consept eller hva dere nå vil kalle det.

 

Det har jo såklart ført til ryktestormer så det holder. Men jeg trodde da ærlig talt ikke folk tok det seriøst.

 

 

Windowskjernen har etter min mening ett stort problem, og det er at brukergrensesnittet kjører i ring null, istedefor som en vanlig applikasjon.

 

De har tatt ut grafikkdriverene av ring0 riktignok, hvilket er ett stort steg mot forbedring.

 

 

 

 

Og til dere som syter med denne ordlyden: "Jeg har firekjerner overklokka til 3,4GhZ og 9800 GX2 men kan ikke kjøre Vista fordi det er så dårlig/ustabilt/treigt".

 

Har dere engang prøvd?

 

Selv kjører jeg en vanlig laptop med C2D@2,2Ghz, 8600M og 4GB ram.

Her kjører Vista faktisk bedre enn XP, med unntak i visse spill hvor jeg mister kansje 4-5 FPS.

 

Det bryr jeg meg fint lite om da øyet ikke oppfatter mer enn ca 30FPS under gode lysomstendigheter.

 

 

 

Dessuten, det lagger ikke før man måler i SPF :tease:

 

 

Ha en forsatt god dag.

Lenke til kommentar
Og til dere som syter med denne ordlyden: "Jeg har firekjerner overklokka til 3,4GhZ og 9800 GX2 men kan ikke kjøre Vista fordi det er så dårlig/ustabilt/treigt".

 

Har dere engang prøvd?

 

Selv kjører jeg en vanlig laptop med C2D@2,2Ghz, 8600M og 4GB ram.

Her kjører Vista faktisk bedre enn XP, med unntak i visse spill hvor jeg mister kansje 4-5 FPS.

 

Det bryr jeg meg fint lite om da øyet ikke oppfatter mer enn ca 30FPS under gode lysomstendigheter.

 

 

 

Dessuten, det lagger ikke før man måler i SPF :tease:

 

 

Ha en forsatt god dag.

 

Det er jo litt fristende å slå en vits om mangelnde evne til å merke tregheter om du virkelig ikke merker forskjell på 30 fps og over :) For det gjør man glatt i svært mange tilfeler (unntaket er statiske bilder, svært uskarpe bilder o.l). På min maskin (x23800+ og 2 GB ram, 6600GT) er ihvertfall tregheten godt merkbar.

 

AtW

 

 

Er ikke kjernen i Vista som er problemet, snarere alle de unødvendige funksjonene og lagene med applikasjonssperrer / brukersperrer. Hvis de bare hadde en enkel knapp man kunne trykke på hvis man var "erfaren bruker" så man slapp alle disse... Hadde vært greit.

 

Edit: lol @ Sokkalf^

 

Nei, jeg har heller ikke oppfattet selve kjernen som Vistas hovedproblem, dog kunne de gjerne tatt vekk evt drm derfra. En ok tweaket Vista-kjerne kan sikkert blir greit om det rundt holder endel bedre kvalitet enn Vista. Og som noen nevnte, hva hente med WinFS? MS har jo snakket om databasebasert filsystem siden sikkert win98s dager nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror ikke det er Vista kjernen som er problemet, kjører Windows Server 2008 64bit selv og har ikke noe å klage på, kan egentlig ikke nevne noe som ikke går minste like fort, om ikke bedre enn det gjør i Windows XP :)

 

Windows7 vil vell hvert fall bygge videre på Vista-kjernen?

Blir jo ikke slik at den bruker kliss lik kjerne som Vista SP1 og Server 2008 har nå, må ikke være for tidlig ute med å svartmale Windows7 her nå syntes jeg..

 

Men for å være helt ærlig, hva skal vi med touch-screen på det desktop operativsystem, er det bare jeg som ikke ser poenget?

Lenke til kommentar
Det er jo litt fristende å slå en vits om mangelnde evne til å merke tregheter om du virkelig ikke merker forskjell på 30 fps og over smile.gif For det gjør man glatt i svært mange tilfeler (unntaket er statiske bilder, svært uskarpe bilder o.l). På min maskin (x23800+ og 2 GB ram, 6600GT) er ihvertfall tregheten godt merkbar.

 

AtW

 

Nå er jo dette med syn VELDIG subjektivt. Da den aller første filmen ble vist frem, så trodde folk at trikken som ble filmet ville komme ut av lærretet og kjøre over alle i salen. Slik "3D" har jeg til dags dato til gode å oppleve ;)

Lenke til kommentar

Snart burde vel de fleste ha en bra nok maskin til Vista. For ørtende gang: den STJELER ikke ressurser fra andre programmer, bare utnytter dem. Med feks 4gb ram.

Jeg har hatt Vista i snart et år nå og hele tiden har det vært det mest stabile systemet jeg har hatt. Og ytelsen i spill er så og si lik XP på dette tidspunktet.

Slutt å spre hat mot vista, skal vedde på at dere som akker dere over denne nyheten faktisk ikke har prøvd vista mer enn 1 dag (og brukte den dagen på å prøve å "fikse" systemet ved å slå av masse services istedenfor å la det optimalisere seg selv).

Jeg inviterer folk til å faktisk prøve det de uttaler seg om skikkelig.

Lenke til kommentar
Da blir det nok en gradvis overgang til Linux her i huset.

Hvorfor får folk slike dumme ideer, bare de leser litt negativ omtale av Windows på et forum. Linux er for servere, masochister og "dingser"...

 

jeg kjøper ikke det os'et. Uansett det bør komme bare 64 bit sånn at vi kan ta det neste steget.

Eneste brukbare PC-Windows er Vista 64 da... Du kan ta steget allerede i dag!

Lenke til kommentar
MS bør jo skjønne at dette er et stort feilsteg?

Det kan hende de ikke har noe valg: Enten en massiv utsettelse med påfølgende lave inntekter, eller å dytte inn en Vista 2nd try.

 

Jeg vil ikke sitte med fettete fingre og klisse på skjermen min. Jeg vil ha et operativsystem som ikke krever en NASA-server for å drive, men samtidig ha støtte for spill. En av grunnene til at jeg kun har linux på ps3 foreløpig.

Da er det jo litt ironisk at du bruker nettopp spillemaskinen til Linux. Sånn jeg ser det blir bare Linux + konsoll mer og mer interessant fremfor Linux + Windows-maskin til spilling.

 

Ingen ny kjerne, muligens ikke WinFS (denne gangen heller...) og enda raskere lanseringssyklus av M$-OS'er fremover. Lite morro nyheter denne gangen altså.

Det fremgår klart at MS vil selge oss OSer oftere og med færre nyheter og forbedringer for hver gang. Det gir dem høyere inntekter og lavere utgifter. Kundene blir stadig forsøkt loppet mer og får stadig mindre igjen for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...