Gå til innhold

Lage krets for lading av kondensator.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
/Snap/

 

Ja vi overargumenterer her, det skal jeg være totalt enig i. Men du fikk en del gode svar i starten før du på spørsmålet om hva du skal bruke dette til svarer:

 

For å si det sånn 7.5 volt gjør ikke vondt laugh.gif

Er nok noe ala boost converter jeg må bruke. Volt er uansett ikke dødelig. Strøm derimot er veldig dødelig viss det går feil vei.

 

Så hva skal vi tro ?

 

Jeg har selv hør historier/rykter som hevdes å være sanne der det i det ene tilfelle skulle eksprimenteres litt med å lage en høyeffektslaser. Et prosjekt som sett fra et elektro perspektiv ikke er spesielt vanskelig. Resultat, bruker hadde ikke "peiling" på hva følgene kunne bli, starter laseren. Så skjer det uungåelige, noe av "lyset" reflekteres fra en blank overflate og treffer brukers øye. Før bruker klarer å blunke har øyet fått permanent skade.

 

Jeg vil ikke se overskrifter av at noe liknende skjer i Norge, med undertittel: Fikk forklaring på webforum hvordan han kunne lage.....

Lenke til kommentar
Ja vi overargumenterer her, det skal jeg være totalt enig i. Men du fikk en del gode svar i starten før du på spørsmålet om hva du skal bruke dette til svarer:

 

Greit nok det. Men dette med strøm og volt ble forklart på første side. Og hele side to var belæring om hvor farlig strøm er osv. Jeg vet utmerket godt hvor farlig strøm er og er igrunn livredd for strøm. Når jeg åpnet kamera hvor kondensatoren var inn i var det så vitt jeg manne meg opp til å åpne det innerste laget mot kondensator kretsen.

 

Jeg har sett folk få 220v i seg før og jeg er jammen glad jeg er mer forsiktig med strøm enn han var.

 

 

Uansett hva med å stoppe opp og spørre om jeg faktisk hadde tenkt å bruke den på mennesker før dere lagde 2 sider med of topic?

Lenke til kommentar
Uansett hva med å stoppe opp og spørre om jeg faktisk hadde tenkt å bruke den på mennesker før dere lagde 2 sider med of topic?

 

IGJEN siterer jeg deg. Du kan ikke klandre oss for å ha den oppfatningen.

 

For å si det sånn 7.5 volt gjør ikke vondt :!:

 

Tja jeg har da relativt høy iq. Så tror jeg tester på kameraten min først ^^
Lenke til kommentar

Ok vi stopper der.. så kan jeg vel heller dele plantekningene og delelistene jeg har liggende til:

 

Edit: Listen fjernet..., men det stod en del morsomme og potensielt skadelige prosjekt her :!:

 

Eller nei, jeg tror vi stopper der :p

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Jeg har sett folk få 220v i seg før og jeg er jammen glad jeg er mer forsiktig med strøm enn han var.

 

Men volt er jo ikke farlig? Nå skjønner jeg ingenting altså.

 

Får du 220 volt rett fra strøm nettet i deg. Vil spenning medføre en ganske stor strøm som er potensielt dødelig. Men nå gidder jeg ikke mer. Viss dere ikke vil skjønne at strøm er farlig så greit for meg.

Lenke til kommentar

Etter ønske frå trådstarter stenges tråden, noko som for så vidt er like greit. Ein kan alltid spekulere rundt hensiktene til folk, men det er lurt å være konkret og klar når det er snakk om sånt som dette. Det blir litt som å skrive at du vil ha hjelp til å brenne ut ei ISO-fil, men ikkje opplyser om at det er ein kopi av eit spel med oppripa DVD. folk blir mistenksomme og antar det er snakk om piratkopiering.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...