Gå til innhold

Nvidia letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se pris, og når det er å finne i butikkene. Har akkurat kjøpt 8800 GT så denne generasjonen blir nok ikke på meg, men er jo morro å se utviklinga.

 

Men skulle ikke Physx kunne kjøre på kort fra 8x00? Eller blir det en ekstra feature med denne generasjonen?

Lenke til kommentar

Integreret fysikk i kjerne.... Just as predicted...

Men hvorfor går de for lavere nummer?

Og jeg som trodde dette blir Geforce 89818189818,5 :wee:

 

er litt spent på hva disse drar av strøm

:wee: de dra nok mer enn strøm ut av lommenboken.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gddr3 er nok for å holde prisen nede?.

512 bit og 16 minnebrikker kommer nok til å føre til tidenes dyreste PCB, i tillegg til å fordyre minnekontrolleren og GPU-"sokkelen". Men på den andre siden så vil jo GDDR5 være fordyrende for AMD. De velger bare ulike strategier for å få økt minnebåndbredde. Begge deler vil koste ekstra.

 

winXP 32 bit lever allerede godt på overtid hos meg, og skal det bli dette kortet med 1 gig minne, så må jeg nok over på 64 bit OS (Vista :( ) (hater disse applikasjonene som er kun for windows :wallbash: )

Du har jo Windows XP 64bit også. Da slipper du Vista og kan fortsatt spille Windows-spill. (Ja jeg ser frem til den dagen alle/flere spill kjører like bra i Linux som f.eks Quake IV.

Lenke til kommentar
winXP 32 bit lever allerede godt på overtid hos meg, og skal det bli dette kortet med 1 gig minne, så må jeg nok over på 64 bit OS (Vista :( ) (hater disse applikasjonene som er kun for windows :wallbash: )

Du har jo Windows XP 64bit også. Da slipper du Vista og kan fortsatt spille Windows-spill. (Ja jeg ser frem til den dagen alle/flere spill kjører like bra i Linux som f.eks Quake IV.

 

Driverstøtten til XP 64 bit er vel veldig dårlig i forhold til Vista...

I det hele tatt er Vista langt fra så gærent som folk vil ha det til.

Men uansett hvis du først skal kjøre 64bit så go Vista.

Lenke til kommentar

Hei gutter!

 

Et spørsmål.

 

Et kort som dette krever rundt 100w bare i IDLE mode som dere kan se på tester. Og jeg driter i at det varmer opp rommet.

 

HVORFOR? Hvorfor kan de ikke bare skru av kjernene slik at det blir bare 1 kjerne og kanskje 128 megabyte RAM som blir brukt eller i den duren?

 

Fyfaen det har vært så mye bedre med et slags mini grafikkort som tar over i IDLE mode....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...