Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Her kommer du med påstander som ikke direkte kan bevises. Først må man definere misbruk. De fleste som er russer misbruker ikke alkohol eller andre rusmidler, de er brukere. De bruker i overkant mye en kort periode i sitt liv, noe som ikke vil føre til de store skader. Man skal drikke mye over mange år før skader viser seg. Men det fines selvsagte unntak. Enkelte tåler ikke alkohol, men de er i mindretall.

 

Du unnlater selv å definere "misbruk", så da er det like lite klart hva du mener med at russ flest ikke misbruker alkohol.

 

Bruk av alkohol med siktemål å oppnå rus, er misbruk.

 

Visste du at hjernen ikke er ferdig utviklet før du er 25?

 

Brain damage is a common and potentially severe consequence of long-term, heavy alcohol consumption. Even mild-to-moderate drinking can adversely affect cognitive functioning.

 

Misbruk er individuelt. Faglig snakker man ofte om antall enheter. Dvs. 1 øl, 1 drink er en enhet. Misbruk for meg vil jeg si er at man drikker daglig. At enkelte påstår at misbruk er når du blir ruset, blir feil. Fordi man opplever en rusfølelse allerede etter første inntak. Men husk, dette er et område der man er svært uenig. Jeg har selv jobbet i rusfeltet i en årrekke. Det er mye politikk i dette fagområde, spesielt når vi snakker om illegale rusmidler.

Lenke til kommentar

 

Men du, siden jeg først har deg her, ville det ikke vært mer logisk å forby alkohol?

 

Nei. For alkohol er langt ifra hele problemet med russen. Det nytter ikke å fjerne et av problemene. Du må ta samtlige problemer med roten.

 

 

Jaha? Hva gjør de som er så ille som ikke har alkohol involvert i bildet?

Lenke til kommentar

Jaha? Hva gjør de som er så ille som ikke har alkohol involvert i bildet?

 

Russen er full så og si hele tiden, men alkoholen er alikevel ikke hele problemet. Hadde man fjernet alkohol fra rusefeiringen ville fortsatt problemene med vannspruting, eggkasting, angrep på folk ol.

Endret av Mathias digger cola
Lenke til kommentar

 

 

Men du, siden jeg først har deg her, ville det ikke vært mer logisk å forby alkohol?

Nei. For alkohol er langt ifra hele problemet med russen. Det nytter ikke å fjerne et av problemene. Du må ta samtlige problemer med roten.

 

Jaha? Hva gjør de som er så ille som ikke har alkohol involvert i bildet?

 

Vannspruting og ikke minst eggkasting. Vi snakker om alvorlige saker.

Lenke til kommentar

 

Det beste er vel å forby ungdommer. De gjør jo så mye dritt.

 

Her er du så absolutt inne på noe. La oss forby de unge. Da kan vi få det rolig og trygt her i samfunnet. Jeg føler jeg utrygg nå som de unge driver på med vannspruting.

 

 

Ja, er spesielt de unge som får meg til å føle meg utrygg. Vi burde egentlig hatt en form for gård(?), kostskole(?), hvor vi kan la barn vokse opp avskilt fra samfunnet inntil de er voksne nok til å bli sluppet ut i det. Det er jo perfekt, kan ikke tenke meg noe som kan gå galt med det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det beste er vel å forby ungdommer. De gjør jo så mye dritt.

 

Her er du så absolutt inne på noe. La oss forby de unge. Da kan vi få det rolig og trygt her i samfunnet. Jeg føler jeg utrygg nå som de unge driver på med vannspruting.

 

Ja, er spesielt de unge som får meg til å føle meg utrygg. Vi burde egentlig hatt en form for gård(?), kostskole(?), hvor vi kan la barn vokse opp avskilt fra samfunnet inntil de er voksne nok til å bli sluppet ut i det. Det er jo perfekt, kan ikke tenke meg noe som kan gå galt med det heller.

 

Absolutt et forslag for regjeringen du kommer med. Viktig og holde de unge vekk fra gatene. De er fulle, kaster egg og spruter vann. Så en gård langt unna oss voksne ville vært det beste. Da slipper vi og føle oss redde for denne grufulle ungdommen. Jeg har hørt rykter om at de også tar stoff og har sex med hverandre.

Lenke til kommentar

Vannspruting og ikke minst eggkasting. Vi snakker om alvorlige saker.

 

Altså er det greit for deg at helt uskyldige som ikke er med på leken blir sprutet ned med vann og tilsølt meg egg!

 

Da fyder du deg sikkert også når russen teiper barn fast til lyktestolper med kraftig teip eller kaster dem i vannet...

Lenke til kommentar

 

Vannspruting og ikke minst eggkasting. Vi snakker om alvorlige saker.

Altså er det greit for deg at helt uskyldige som ikke er med på leken blir sprutet ned med vann og tilsølt meg egg!

 

Da fyder du deg sikkert også når russen teiper barn fast til lyktestolper med kraftig teip eller kaster dem i vannet...

 

Her tar du virkelig opp alvorlige samfunnsspørsmål. Vannspruting og ikke minst eggkasting. Jeg kjenner justisministeren og skal ta dette opp med han så fort som mulig. For vi kan da ikke ha et samfunn der russen en gang i året har det gøy, gøy skal man ikke ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at du overser det jeg skrev om barn. Men da er det tydeligvis greit for deg at noen morer seg med å sprute vann og kaste egg på andre som ikke er med på leken samt teiper og binder barn fast til lyktestolper og skilt samt kaster barn i vannet...

Da foreslår jeg at vi forbyr vann og lyktestolper. Kanskje teip også.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I dette landet med forbud på alt mulig så er det ganske rart at russe-kidsa får holde på sånn.

 

Det blir slått ned på. Bortføringer og voldshandlinger blir behandlet av politiet hvis dem blir anmeldt.

Da har jo skaden allerede skjedd. Ee vel mer for forebygging. Poenget mitt var egentlig hvor bakvendte forbudene er. Ting som burde vært tillat er forbudt og omvendt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...