Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Sånn jeg ser det går det vel egentlig ikke an å forby russefeiringen. Den består jo bare av folk som gjør litt rare ting, går med spesielle bukser, kjører shabbye gamle biler og drikker seg ekstra mye full.

 

"Beklager, men det er forbudt å gå med rød bukse med tekst på og drikke istedenfor å øve til eksamen."

 

Er det ikke noe som skurrer?

 

Det er jo heller ikke sånn at staten har noe å gjøre med russearrangementene og butikkene, så det hadde ikke gått an å gjøre noe med dette heller.

 

Som sagt så vil det gå ann å forby samtlige russeeffekter og fjerne russen fra det tradisjonelle 17 Mai-programmet. Det går også ann å droppe de organiserte treffene i samsvar med politiet.

 

Så spørsmålet om det går ann er ikke så interessangt. Spørsmålet er jo om man bør eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går også ann å droppe de organiserte treffene i samsvar med politiet.

Etter hvordan du snakker om russen så er jo de kjempe "slemme" så det der tror jeg er det dummeste du kan foreslå. Hvordan blir det da når ett par hundre russ møtes for å feste uten noen form for kontroll?

Lenke til kommentar

Det går også ann å droppe de organiserte treffene i samsvar med politiet.

Etter hvordan du snakker om russen så er jo de kjempe "slemme" så det der tror jeg er det dummeste du kan foreslå. Hvordan blir det da når ett par hundre russ møtes for å feste uten noen form for kontroll?

 

Hvis de sitter og drikker offentlig så kan de faktisk bøtelegges for det og drikkevarene kan beslaglegges så det høres ut som en dum ide.

 

Og nei, jeg sier ikke at alle russ er så ille, men at svært mange er det og at pga. slike hendelser som skjer hvert eneste år er det på tide å avskaffe russefeiringen. Og selvsagt kan avganselever feire slutten på skolen uten den tradisjonelle russefeiringen.

Lenke til kommentar

Når alt kommer til alt kan vi sitte her inne å krangle, det finnes gode grunner for og gode grunner i mot, men russetiden forsvinner nok ikke med det første. Alle frieborgere kan gjøre som de vil så lenge de holder seg innen for norsk lov. Man kan ikke nekte noen å være russ.

 

Dessuten går et mye penger i dette. Er selvskaper som tjener seg store på dette og de vil nok ikke gi seg uten en kamp.

 

Gøy er det også. Husker min russetid og den var utrolig bra.

 

Nei russen er nok her for å bli. Alt vi kan gjøre er å behandle de på samme måte som vi ville behandlet alle andre mennesker. Er ingen ting som skilder russen fra oss andre. De lever i vårt samfunn og må følge våre regler akkurat som resten av befolknigen. La politiet gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Nå er dette et diskusjonsforum så vil ikke akkurat si noe på at vi sitter her og diskuterer. De færreste innleggene vil jeg kalle krangling.

 

Folk blir faktisk nektet ting iblant så hvorfor skald et ikke være mulig å nekte dem russefeiringen? Det er ikke noe mer hellig over den enn over andre ting.

Lenke til kommentar

Nei, men det som er hellig her er mennesket, man skal få lov til å gjør det man føler for uten at en stat skal fortelle hva du skal og ikke skal gjøre.

Innenfor visse grenser så klart.

Hvis staten skal forby 3klasse elever på vgs å gå med røde/blå/sorte bukser, drikke øl, kjøre buss/van så har det gått for langt. Enkelt mennesket må for lov til å velge klesplagget sitt, drikke varene og fremkomst middelet!

Lenke til kommentar

Jeg er selv i mot russefeiring og drikking, men synes det er feil å forby det. Det hadde ikke stoppet det noe særlig, og hadde sikkert gjort det værre. Hva jeg misliker er at folk drikker seg fulle og at dette gir konsekvenser. Det resulterer i mye ulykker. Det skjer veldig mange ulykker på grunn av alkohol. Egentlig kan jeg ikke skjønne hvorfor det er så kult å ikke huske hva galt du gjorde forrige kveld, og være fyllesyk neste dag. Det går jo an å ha det morsomt uten alkohol, eller? Jeg klarer det ivertfall... Har du det egentlig så morsomt når du ikke er til stede og blir dårlig neste dag? I tillegg er det veldig dyrt med alkohol, akkuratt som med røyk... Synes dog at det er greit med folk som drikker i fornuftige mengder.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å drikke seg litt bedugget og drikke seg helt bort.

Det er klart man kan ha det gøy uten alkohol. Men det er ikke enten er du helt borte eller helt avholds.

Så klart, og det skrev jeg også i posten over. Men her snakket jeg om de som faktisk drikker seg bort og jeg vet at ikke alle gjør dette. Men det er fortsatt mange som gjør det, og dette fører til mye bråk og ulykker. Jeg skrev også at jeg synes det er greit at folk drikker i fornuftige mengder, altså i mindre mengder.

 

Vi må forby folk som prøver å forby alt mulig!

Der er du inne på noe.

Hvorfor fikse problemet etter det har skjedd, når du heller burde prøve å forhindre at problemet oppstår.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...