Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt litt andre spill i det siste, men dette er nok et av de spillene jeg fortsatt vil komme tilbake til. De siste dagene har jeg vært FAQ-leser for min samboer som ønsker å få seg Platinum Trophy. Jeg har også halvveis planlagt å starte en ny karakter, slik at jeg kan få tak i alle 20 Bubbleheads, blant annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som fortsatt spiller effektivt?

Ikke så veldig effektivt om dagen, dessverre. Det er andre ting som krever mer oppmerksomhet. Men jeg starta på ny save igjen rett før påske, så jeg håper på å få fortsatt snart. Så fort jeg er gjennom eksamner og et par andre spill. :wee:

 

 

Fikk forresten en awesome fallout-relatert t-skjorte her for noen uker siden:

32404_392110911810_612831810_4440823_2698773_n.jpg

 

:cool:

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange kule modder som kan friske opp spillopplevelsen betydelig, f.eks. FWE, MMM og EVE.

Her snakker du "internspråk" med alle andre som har prøvd de samme moddene? Hvis ikke hadde det vært gøy om du i det minste linket til informasjon om moddene :)

 

Generelt sett synes jeg det er mange dårlige modder som skaper mange problemer ift. nye patcher så alle modder som prøves må funke godt med v1.7 og alle DLCer.

 

Ellers generellt:

Installerte FO3 etter reinstallasjon av Win7 til Pro fra RC og ble sittende med The Pitt jeg så vidt hadde startet på. Kjørte igjennom hele den og gikk rett over på Point Lookout som jeg har spilt en 10 timer på omtrent. Har Broken Steel uten å ha gjort noen Quests i den ennå, men er nå på LVL 29 og la inn BS for å gidde å spille mer (for kjedelig med levelcap).

 

The Pitt var så som så, artig nok men i det store og hele et kjedelig område. Operation Anchorage er jo en sim, så den har jeg ikke giddet ennå. Mothership Zeta virker for meg som en DLC som passer dårlig inn i Capital Wasteland og har ikke giddet teste den(kjenner ikke historien og bryr meg ikke om den).

 

Point Lookout fristet mest som en ny variasjon til spillet og det har som sagt gått minst 10 timer der hvor jeg har utført en del oppdrag. Men etter å ha gjort et par større oppdragsrekker der står man litt igjen med et halvt oppdaget kart og følelsen av å bli overlatt til seg selv, så jeg la det fra meg litt igjen for en periode.

 

Selv om FO3 klarer å lokke meg tilbake så er det kun for korte stunder og jeg håper New Vegas blir en såpass forfriskende sak at jeg kanskje tar serien opp igjen. Jeg har aldri giddet å spille karakterer på nytt, så mye tid vil jeg ikke gi et spill (brukt 149 timer på en karakter).

 

Hvis New Vegas gir meg følelsen av å kun starte FO3 på nytt blir det ikke noe kjøp.

 

Jeg begynner å bli lei endeløse rekker av Ghouls, Super Mutants og Swampers så det kan være New Vegas ikke gir det friske pustet jeg håper på. Det blir litt for mye zombie preg over det og da har man jo L4D2. Og i tillegg kaster man aliens inn i mixen... nei og atter nei.

 

 

Kanskje det jeg ønsker er litt FO3 stil, basert på noe som ligner på TV-serien "Jericho" og blandet med konseptet til Dead Red Redemption og har litt av atmosfæren fra filmen "The Road". Altså et generelt godt "Wasteland Survival" spill uten alt for mye fiks fakseri. For gud skyld ikke nevn Metro 2033 som jeg la fra meg etter en halvtime.

 

Det må da gå ann å lage? Kanskje det blir Rockstar Studios neste prosjekt. Man kan jo håpe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke jeg behøvde å spesifisere det selv om jeg så at kommentaren kunne komme :). Det er ingen mutanter, ghouls el. i "The Road". Så jeg ønsker en kombinasjon av den herlige 50-60 talls "Kalde krig" stemningen i FO3 kombinert med det mer realistiske miljøet i "The Road". Men jeg ønsker også en historie mer lik TV serien "jericho" og gjerne noe mer mot spillkonseptet man ser i "Red Dead Redemption".

 

Ellers synes jeg filmen "The Road" virket under halvferdig og som om vi så episode 2 av en miniserie på 3 episoder.

 

Jeg kommer ikke til å prøve hverken FO1 eller FO2, så interessert er jeg ikke i bakgrunnen for spillserien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke jeg behøvde å spesifisere det selv om jeg så at kommentaren kunne komme :). Det er ingen mutanter, ghouls el. i "The Road". Så jeg ønsker en kombinasjon av den herlige 50-60 talls "Kalde krig" stemningen i FO3 kombinert med det mer realistiske miljøet i "The Road". Men jeg ønsker også en historie mer lik TV serien "jericho" og gjerne noe mer mot spillkonseptet man ser i "Red Dead Redemption".

 

Ellers synes jeg filmen "The Road" virket under halvferdig og som om vi så episode 2 av en miniserie på 3 episoder.

 

Jeg kommer ikke til å prøve hverken FO1 eller FO2, så interessert er jeg ikke i bakgrunnen for spillserien.

 

Nei men det var da raiders med hunting rifles som leita etter loot. Et hvelv med masse forsyninger, njaa, orker ikke å ramse opp alt jeg husker nå :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det aktivitet her fortsatt?

Akk. innstallert Broken Steel og starta en ny char for å gå gjennom på nytt. Tenkte jeg skulle ta noen enkle oppdrag mens jeg levlet. Men for første gang jeg har opplevd så har ikke den ungen som starter "Those!" dukket opp. Noen som har tips til hvor jeg kan finne han? Samt tips til hvilke andre relativt enkle oppdrag jeg kan/burde ta, utenom hovedquesten. I løpet av dagen i dag så har jeg nesten fullført wasteland surviver guide, tatt Bloodties og Big Trouble in big town.

Lenke til kommentar

Angående "Those!", så kan du finne Bryan i Grayditch, vandrende rundt eller i den derre greia han gjemmer seg i når du starter oppdraget. Ellers så kan du finne den gale doktoren på egen hånd og få oppdraget av han. Da får du også opp hvor Bryan er, såvidt jeg husker.

 

Når det gjelder andre oppdrag, så er "The Superhuman Gambit", "You Gotta Shoot 'Em in the Head", "Strictly Business" og "Oasis" artige, syns jeg.

 

 

Dessuten så er The Vault fantastisk i sånne situasjoner. ;)

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt og installert goty-versjonen av Fallout 3. Er utrolig bra så langt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har spillt dette tidligere. Det er jo en type gameplay jeg egentlig liker veldig godt. Rollespill hvor du utvikler karakteren din, og det er ikke for mye dialog med NPCer og slikt, spesielt i følget ditt, som det er i Dragon Age. Jeg har forsåvidt spilt solo nesten hele tiden. Dogmeat er med av og til, men er for det meste i veien synes nå jeg, og jeg er for snill til å få med de andre jeg har møtt til nå, eller gjøre det som må til.

 

Guttungen som starter Those fant meg da jeg undersøkte området mellom supermarkedet (fra survival guiden) og Grayditch. Han kom løpende mot meg, og hadde tydeligvis sett meg fra lang avstand. Selv sliter jeg med å avslutte det questet. Jeg har

ikke funnet faren hans enda, men funnet doktoren og hjulpet doktoren med å fortsette eksperimentet med å krympe maurene igjen. Questoppdraget om å finne faren hans har også forsvunnet. Nå mangler jeg bare noen som kan passe på guttungen, men doktoren var ikke interessert. Er det noen andre som kan påta seg det ansvaret? Mulig jeg må inn og snakke med doktoren igjen, der han sitter rett ved maurdronninga? Jeg kan bruke en stealth boy så jeg slipper å drepe dronninga hvis jeg må inn dit igjen.

 

 

Jeg har bare gjort noen få sidequest så langt, og kan også anbefale Reilly's rangers. Skal bare levere inn questet nå regner jeg med. Får se om jeg finner questgiverne til de som er nevnt her etter hvert. Jeg utforsker litt på egen hånd fortsatt, og prøver å ikke lese for mye i denne tråden og wikien for ikke å spoile for mye. Har jeg ikke noe å gjøre pleier jeg bare å jobbe meg gjennom subway-systemet mot neste questmål og se om det dukker opp ett quest eller to på veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...