Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg spiller igjennom DLC'ene, vil jeg kunne forsette med selve Fallout 3 etterpå?

Jepp :) Med unntak av en av dem. Men den får du kun spilt etter du er ferdig, så det merker du fort selv... ;)

 

Glimrende.

 

Er mainstory å finne faren sin? Om det er, kan man forsatt spille videre etterpå eller er det som i New Vegas at det ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg spiller igjennom DLC'ene, vil jeg kunne forsette med selve Fallout 3 etterpå?

 

Yep, og du kan gå ut og inn så mye du vil i The Pit og Point Lookout. (Husker ikke helt med de andre, lenge siden jeg har spilt nå :p) Og har du Broken Steel, kan du fortsette etter mainquest.

 

Edit: En smule for sein med å svare :p

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Okey, takk for hjelpen ;)

 

Edit: Lurte på en annen ting. Om man får 100 i sneak. Betyr det at man ikke kan bli tatt når man pickpoker folk?

Vet at jeg sikkert kunne googlet meg fram til svaret men sitter på jobben :/

 

Edit 2: Jeg valgte en skill som gir meg mulighet å drepe folk som sover. Men for det meste så lager de en lyd rett før de dør og det kommer av og til folk løpende.

Spiller det noe rolle hva type våpen jeg har på meg elns?

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hvis det er sandman-perken det er snakk om, så er jeg rimelig sikker på at våpen er revnende likegyldig, du må "aktivere" personen mens de sover (som om du vil snakke med dem), og får så valget om du vil vekke dem, sandman-drepe dem, eller pickpockete dem.

 

Ja, det er sandman perken det er snakk om. Takk for at du bekreftet at det ikke har så mye å si hvilket våpen jeg har framme.

Lenke til kommentar

Hos meg er det noe rart med Sandman perk'en: den jeg skal drepe reiser seg alltid opp. Selv om jeg har 100 i sneak. Noen andre som har opplevd det samme?

Antar du er [Hidden] og ikke [Detected]?

Selv fikk jeg endelig til å drepe en som sov rettt ved sidenav hverandre uten å vekke den andre med Sandman perken, hadde da 100 sneak.

 

Hehe - alt det her preiket om Fallout 3 har fått meg til å plukke frem spillet igjen - fortsatte fra der jeg slapp sist gang.

 

Godt å høre :-)

Holder på å spille igjennom DLC'ene nå, har fullført Zeta greien og holder nå på med Point Lookout.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Har hatt Dogmeat ganske så lenge nå, og noe som plager meg litt er at han er komplett udødelig. Bare for å sjekke hvor mye han tålte, så savet jeg og fyrte så av 10 mini-nukes av mot han.

 

Det endte i en ubehagelig død for -min- person, ettersom Dogmeat flydde på meg etter hvert.

 

Er det meningen at han skal være mer eller mindre udødelig?

 

Spiller forresten på very hard, og synes det er for enkelt. Burde finnes ett hakk til. Det har selvfølgelig litt å gjøre med at dogmeat nekter å dø, men jeg exploiter det ikke (lar ikke dogmeat løpe rundt, mens jeg gjemmer meg).

Lenke til kommentar

Har hatt Dogmeat ganske så lenge nå, og noe som plager meg litt er at han er komplett udødelig. Bare for å sjekke hvor mye han tålte, så savet jeg og fyrte så av 10 mini-nukes av mot han.

 

Det endte i en ubehagelig død for -min- person, ettersom Dogmeat flydde på meg etter hvert.

 

Er det meningen at han skal være mer eller mindre udødelig?

 

Spiller forresten på very hard, og synes det er for enkelt. Burde finnes ett hakk til. Det har selvfølgelig litt å gjøre med at dogmeat nekter å dø, men jeg exploiter det ikke (lar ikke dogmeat løpe rundt, mens jeg gjemmer meg).

Last ned den hardcore-modden, da får du hardcore mod noe a la New Vegas

Lenke til kommentar

Har hatt Dogmeat ganske så lenge nå, og noe som plager meg litt er at han er komplett udødelig. Bare for å sjekke hvor mye han tålte, så savet jeg og fyrte så av 10 mini-nukes av mot han.

 

Det endte i en ubehagelig død for -min- person, ettersom Dogmeat flydde på meg etter hvert.

 

Er det meningen at han skal være mer eller mindre udødelig?

 

Spiller forresten på very hard, og synes det er for enkelt. Burde finnes ett hakk til. Det har selvfølgelig litt å gjøre med at dogmeat nekter å dø, men jeg exploiter det ikke (lar ikke dogmeat løpe rundt, mens jeg gjemmer meg).

Merket det samme.

Synes også at en supermutant du kan få som venn også er rimlig udødelig.

Lenke til kommentar

Testet New Vegas litt igjen i går etter å ha fått løsta tilbake litt i tråden. Men jeg merker at jeg er mektlig lei av å gå rundt i bygninger og drepe ghouls og mutants så det ble med et par timer. Brukte også dog 1 time på å installere det på Steam og patche det opp.

 

Ellers skal en stor NV patch være bare få dager unna nå og ant. komme denne uken. Mulig jeg tester litt igjen da.

 

Uansett hvor vanskelig eller lett man mener det er så synes jeg det er altfor urealistisk å måtte fyre av 50 skudd med 9mm sub via Vats i benet på en Nightskin for å få benet til å bli crippled. Det er vel slike momenter som gjør at det hele føles mer som et repetetivt sirkus og etter 150 timer med FO3 har jeg nok bare fått nok.

 

Jeg er heller ikke spesielt fornøyd med jobben Obsidian har gjort med NV, det hele føles som "same shit, same wrapping". Jeg vet de har brukt samme motoren som Bethesda men merkelig nok virker animasjoner og modeller alikevel hakket dårligere enn FO3.

 

 

Jeg håper TES5 fra Bethesda gir tilbake litt spillglede. Kanskje også BF3 om de legger litt vekt på en god og langvarig SP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...