Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er vel for spesielt interesserte. Det er jo også forfattere fra renessansen og opplysningstiden som sakt, så tekst språket og skrive måten er annerledes og kansje en del uvant for noen. Men jeg er en av de spesielt interesserte å synest livsfilosofien dems er noe verd å få kjennskap/kunnskap til/om.

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Har krøpet til korset og begynt på Knausgård. Har kommet et par hundre sider ut i den første, og må si at det jeg har lest så langt er bra. Det er muligens endel overflødige passasjer og masse unødvendige detaljer og digresjoner, men jeg liker det. Knausgård skriver ut situasjonene og tankene sine, det virker nesten som om det er en nødvendighet for ham å gjøre det for å kunne komme seg videre i skrivingen. Nydelig. Så langt. Får se hvor godt jeg liker det etter 6 bind ...

Lenke til kommentar
Har krøpet til korset og begynt på Knausgård. Har kommet et par hundre sider ut i den første, og må si at det jeg har lest så langt er bra. Det er muligens endel overflødige passasjer og masse unødvendige detaljer og digresjoner, men jeg liker det. Knausgård skriver ut situasjonene og tankene sine, det virker nesten som om det er en nødvendighet for ham å gjøre det for å kunne komme seg videre i skrivingen. Nydelig. Så langt. Får se hvor godt jeg liker det etter 6 bind ...

 

Jeg har såvidt begynt på Min Kamp 1 nå. Åpningssetninga er herlig. "For hjertet er livet enkelt. Det slår så lenge det kan"

Lenke til kommentar

Har ikke lest en bok på flere år nå, og så fikk jeg på mandagen i oppgave å lese The Road på skolen. Leste 50 sider på skolen på mandag, og begynte å lese videre onsdagskvelden. Jeg ble rett og slett så fanget i historien at jeg leste ut boka den kvelden, hehe. God bok! Noen som vet av noen andre gode bøker med en post-apokalyptisk setting?

Lenke til kommentar
Har ikke lest en bok på flere år nå, og så fikk jeg på mandagen i oppgave å lese The Road på skolen. Leste 50 sider på skolen på mandag, og begynte å lese videre onsdagskvelden. Jeg ble rett og slett så fanget i historien at jeg leste ut boka den kvelden, hehe. God bok! Noen som vet av noen andre gode bøker med en post-apokalyptisk setting?

 

The road er en ufattelig lettlest bok. Mange dialoger som er ganske brife. Brukte 5 timer på boken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har krøpet til korset og begynt på Knausgård. Har kommet et par hundre sider ut i den første, og må si at det jeg har lest så langt er bra. Det er muligens endel overflødige passasjer og masse unødvendige detaljer og digresjoner, men jeg liker det. Knausgård skriver ut situasjonene og tankene sine, det virker nesten som om det er en nødvendighet for ham å gjøre det for å kunne komme seg videre i skrivingen. Nydelig. Så langt. Får se hvor godt jeg liker det etter 6 bind ...

Har noen få sider av Bind 1 igjen. Jeg kommer utvilsomt til å lese resten av bindene hans også.

Lenke til kommentar

Jupp, da starter jeg på Haikerens guide til galaksen. Hørt mye bra om den så tror dette blir bra

Lenge siden jeg leste den, men jeg likte den godt da. Men er såpass skeptisk til at jeg ville likt den i dag at jeg tror jeg lar være å lese den på nytt.

Lenke til kommentar

Har ikke lest en bok på flere år nå, og så fikk jeg på mandagen i oppgave å lese The Road på skolen. Leste 50 sider på skolen på mandag, og begynte å lese videre onsdagskvelden. Jeg ble rett og slett så fanget i historien at jeg leste ut boka den kvelden, hehe. God bok! Noen som vet av noen andre gode bøker med en post-apokalyptisk setting?

 

Er det meg det er noe galt med? Alle som har lest The Road blir sterkt grepet av den. For min del ble jeg knapt berørt. Men for all del, McCarthy skriver veldig godt på en måte jeg liker; kort og konsist. Videre var det en ganske bra historie som gjorde meg nysgjerrig på hvordan det ville ende.

Lenke til kommentar

Jupp, da starter jeg på Haikerens guide til galaksen. Hørt mye bra om den så tror dette blir bra

Lenge siden jeg leste den, men jeg likte den godt da. Men er såpass skeptisk til at jeg ville likt den i dag at jeg tror jeg lar være å lese den på nytt.

 

Jeg er litt skeptisk ja. Er ingen fan av science fiction, men fikk låne den av en venn så skader ikke å gi den en sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...