Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Er en stund siden jeg ble ferdig med Halvbroren nå, men var en utrolig god bok. Tror jeg skal lese noe mer av Lars Saabye Christensen. Har Beatles bøkene liggende her, så stor mulighet for at de blir lest i sommer.

Beatles-trilogien er flott. Leste Beatles og Bly når jeg var 13-14 år gammel, det var nærmest en åpenbaring. Det var som å lese mitt eget liv i en annen tid, et annet sted. Har lest begge bøkene på nytt senere, og kjenner meg fremdeles igjen, men det er andre deler av bøkene som gir sterkest inntrykk etterhvert som jeg blir eldre. Leste Bisettelsen når den kom også, og er glad den ikke hadde kommet når jeg var 13-14, for det er en tyngre bok som krever mer av leseren enn de to første. Hadde jeg lest den når jeg var 14 så tror jeg ikke at jeg hadde fått så mye utbytte av den.

Lenke til kommentar

Det var da et veldig lite spesifikt ønske, men greit nok. Kan kjapt liste opp noen av bautaen alle bør få med seg.

 

Dune, Frank Herbert.

Rendezvous with Rama, Arthur C. Clarke.

Neuromancer og Burning Chrome (novellesamling), William Gibson.

Do Androids Dream of Electric Sheep? og Ubik, Philip K. Dick.

Foundation-trilogien og I, Robot (novellesamling), Isaac Asimov.

Fahrenheit 451, Ray Bradbury.

The Forever War, Joe Haldeman.

Ender's Game, Orson Scott Card.

Starship Troopers, Robert A. Heinlein.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

 

Jeg fullførte nettopp Wonderboy av Henrik H. Langeland. Den falt veldig godt i smak, og jeg lurer da på om det er noen som har tips til romaner som "ligger i samme gata". Helst norske, men alle tips tas imot med takk.

 

Det ser ut til å bli en sommer med lite jobbing for min del, så jeg trenger noen sterke titler å pløye gjennom på all fritiden. Hehe.

Lenke til kommentar

For en stund siden leste jeg Panserhjerte av Jo Nesbø.Dette er den første boken av Jo Nesbø som jeg har lest, og jeg vurdere nå om jeg skal kjøpe Snømannen av Jo Nesbø. Spørsmålet er om det blir veldig rart å gå en bok tilbake i "serien" om Harry Hole?

Det er glimrende bøker og den siste boka er kanskje ikke den beste egentlig, jeg ville nok heller ha sett på Flaggermusmannen og jobbet deg igjennom serien,du vil ikke angre. :)
Lenke til kommentar

Noen som har tips om futuristiske sci-fi bøker ?

 

Her ikke lest så mye sci-fi, men denne serien synes jeg er kjempebra. I morgen, da krigen kom handler om en australsk ungdomsgjeng som drar på en utflukt til et bortgjemt sted. Da de kommer tilbake etter noen dager er landet okkupert av en ukjent krigsmakt og Ellie og vennene har ikke annet valg enn å kjempe som en geriljagruppe eller overgi seg.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1884652

 

Og en annen er The host/Verten av Stephenie Meyer... :)

Lenke til kommentar

For en stund siden leste jeg Panserhjerte av Jo Nesbø.Dette er den første boken av Jo Nesbø som jeg har lest, og jeg vurdere nå om jeg skal kjøpe Snømannen av Jo Nesbø. Spørsmålet er om det blir veldig rart å gå en bok tilbake i "serien" om Harry Hole?

Det er glimrende bøker og den siste boka er kanskje ikke den beste egentlig, jeg ville nok heller ha sett på Flaggermusmannen og jobbet deg igjennom serien,du vil ikke angre. :)

Støtter! Les fra bok nr 1 og hele serien, du vil overhodet ikke angre! :) De er bare helt fantastiske.

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått begynt å lese Selvmordsparadigmet av Ole Jørgen Anfindsen. Brukte nesten en og en halv uke på å få kjøpt den, da den var utsolgt over alt. Jeg har ikke kommet særlig langt, men det er en utrolig engasjerende bok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sikkert umulig å finne ut, men hvor skal jeg starte liksom..

 

Har ikke lest bok siden ungdomsskolen, men kjenner jeg har lyst til å lese igjen, da jeg trenger å slappe av litt, og husker at bok var veldig avslappende.

 

Har egentlig ikke peiling på hva jeg liker, eller vil lese.

Noen tips til hva jeg bør gjøre istedet for å kjøpe masse bøker jeg ikke kommer til å lese?

 

Noen lur måte å finne ut hva jeg egentlig vil lese om!:)

Lenke til kommentar

Hva slags dataspill, filmer, tegneserier og musikk liker du?

 

Steg en er uansett å skaffe seg et lånekort på biblioteket. Lån med deg en bunke bøker i forskjellige sjangre av forskjellige forfattere og prøv deg frem. Om du ikke liker en bok så må du ikke lese den ferdig (men gi den en sjanse). Hopp til neste bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...