Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Wii har solgt fantastisk bra. Og jeg tror mange er misunnelige og/eller bitre på Nintendos suksess. Epic, som blant annet bruker masse ressurser på å lage de mest avanserte motorne med avansert fysikk, AI og spesielt grafikk, liker selvsagt ikke linjen Nintendo kjører. Altså: gameplay er (langt) viktigere enn grafikk. De vil også gjerne tjene penger på at andre bruker grafikkmotorene de lager også, og hvis Wii får en for stor markedsandel sier det seg selv at det gir mindre penger i kassa til Epic.

 

Samtidig, det mannen sier kan stemme. Eller nei, det kunnet ha stemmet, når maskinen var fersk og uten spill. I dag finnes det imidlertid en rekke kvalitetstitler til maskinen. Det kan ikke benektes. Sant nok, X360 stiller fortsatt i egen liga, men Wii har like mange gode spill som PS3 etter min mening, og MYE flere gode exclusives. At konsollen har en dårlig attach-rate kommer nok av at det var veldig mange som kjøpte konsollen for Wii Sports, når den var ny. Å si at den lever på den "kulhetsfaktoren" enda blir feil, spør du meg.

 

Forresten så har jo PS3 omtrent lik attach-rate. Så da er vel den også et virus da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært sammen med en blondine i fire år, så jeg er ikke helt med på den ... men det er kanskje bimbo-blondiner du sikter til her :p

 

Uansett ... jeg er ikke lei Wii-en enda, og jeg har ikke tenkt å selge den (og det samme gjelder blondina). Egentlig synes jeg at det å bli lei av en konsoll høres veldig teit ut... det er jo spillene man blir lei i så fall, og om man sjekker litt på forhånd hvilke spill som vanligvis blir utgitt på en Nintendo maskin så burde man jo skjønne om man vil like konsollen eller ikke. Kommer fortsatt til å bli utgitt masse bra spill på Wii, så jeg bare ser på meg selv som heldig fordi jeg har en ;)

Lenke til kommentar
Wii er en litt løsaktig, fnisete blondine som det er gøy å tilbringe litt tid med nå og da. Ingenting i veien med blondiner, men man har ikke de aller dypeste relasjoner til dem. De er det de er. Alt til sitt bruk. ;)

 

G4 sin tolkning av ps3 og wii (gammel film): http://www.gametrailers.com/player/usermovies/10347.html

:lol:

 

Jeg som trodde jeg var original nå. Meh, alltid noen som har tenkt tanken før deg. :!:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Jeg lot merke til igår at min PS3 har fått et tykt støvlag over seg. Den blir KUN brukt til DVD-spilling nå. PS3 er et virus.. Alle skal ha en, men de gode spilla uteblir (for det meste). Det er vel bare ETT ekslusivt spill til PS3 jeg har spilt og likt (Uncharted), og etter jeg var ferdig med det, kjøpte jeg en X360...

 

Jeg skal forøvrig kjøpe meg en Wii.. KUN for Virtual Console. Så det KAN tenkes at endel av de konsollene som er solgt faktisk kun spiller nedlastede spill, som igjen lager en slags "feil" i statistikken om antall spill solgt kontra antall konsoller...

Lenke til kommentar
Epic prøver å hinte om at Wii ikke har noen spill tror jeg, noe som selvfølgelig ikke stemmer. De som epic prater om kjøper Wii kun for Wii sports, noe som er deres problem.

 

Uttalelsene er jo i overkant unyansert, men Wii har i mine et problem med antallet kvalitetstilter tilgjengelig, spesielt om man tar vekk "nintendo-oppfølger nummer 1000"-spillene fra regnestykket. Videre så er det ikke slik at fgrafikk ikke teller, eller at man må velge mellom dårlig grafikk eller dårlig gameplay, man kan ha begge deler samtidig, og grafikken har ofte endel å si. Flere wii-spill har vært skjemmet av dårlig grafikk. Når det er sagt er wii fortsatt min favoritt blant de tre konsollene som kom denne genrasjonen, men forspranget minker, antallet gode titler har vært skuffende lavt, og konsollen er fortsatt for dyr.

 

AtW

Lenke til kommentar
La meg spørre dere som hater/misliker Wii. Hvorfor? Har dere blitt voldtatt av en Wii i nattens mulm og mørke?
Jeg er fantastisk skuffet over Nintendo og konsollen, rett og slett...så enkelt er det.

 

Jeg syns konseptet med kontrollen var veldig spennende og derfor kjøpte jeg konsollen (på lanseringsdagen), så viste det seg at Nintendo ikke klarte å knytte til seg interessante tredjepartsutviklere, sannsynligvis mye pga. at de fleste ikke var interesserte i å lage spill for gammel teknologi (ja, ok, de fikk tak i Suda). Og når de så annonserte Wii Fit som sin "store nyhet" på E3 i fjor så var det den siste spikeren i kista for min del...

 

Når så flaggskipene deres er spill som Super Mario Galaxy, som i mine øyne er fantastisk oppskrytt, og Smash Bros. og Mario Kart med et par nye karakterer og noen nye baner, så frykter jeg at det ikke kommer til å bli noe særlig mer spilletid med konsollen.

 

Og om vi ser vekk fra "flaggskipene" så sitter vi igjen men omtrent bare dritt...dårlige ports av PS2-spill, eller spill som Cooking Mama...ja der har du absolutt noe jeg vil bruke 500kr på...

Og skal jeg være helt ærlig så hadde jeg håpet på litt annet enn fargerike barnevenlige spill til konsollen...

 

Det hjelper heller ikke at spillene ikke er sonefrie og at vi her i Europa må vente i år og dag på spill som har vært ute i månedsvis i USA og Japan...

 

Vel, der har du noen grunner til at jeg ikke liker Wiien.

Lenke til kommentar
Jau Wii er totalt tilbakeskritt.

Herregud skal spillfremtiden bestå av morro og lek? nei huff her skal det hardkjørest på fineste grafikk og mest realistisk fysikk for det er det eneste som teller;D

Nå overdriver jeg kanskje like mye som deg, men ville du likt et totalt kjedelig dårlig spill med grafikk som er bedre enn den virkelige verden, eller et simpelt morsomt spill som tetris, ping-pong, kabal eller poker? Hva ville du gått lei av først?

 

Personlig spiller jeg wii veldig mye, og har gjort det siden september. Man går litt lei av spillene, det er sant i mitt tilfelle. men jeg får lyst til å spille dem senere igjen. Nå ligger Mario kart, Wii sports og Link's shooting trainer (eller hva det nå heter).

 

Tror du ikke fatter ironien min, Jeg og kompisene mine tar oss enda en gammeldags Mario Kart\Smash Bros fight på gamle n64 og du vet godt at det er ikke pga grafikken;) Mens nu som SSBB er i hus erre bare game on:)

 

+ Bonusspørsmål til folk generelt: Hvorfor er Team Fortress så populert da? Eller Cs?(Ikke hos meg da) Eller omså Wow? Vi alle vet at dem ikke er noen grafiske\fysiske perler men dem har en go del gameplay som man kan bli hektet på. Skulle nesten ha kallt det nintendoeffekten.

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Wii men jeg ble da ikke så imponert av den men det er mange av venna min som er helt i 1000++++ etter bare å ha set hvordan man spiller det. De sier at det er bra for deg sånn at du får bevegd deg og sånt. Vel jeg trenger ikke en spill konsol for å bevege meg...

Lenke til kommentar

Har alle tre konsoller jeg, og nå er det Xboxen min som har støva ned en stund. Ingen gode eksklusive siden Mass Effect. Wiien har også støva litt ned til jeg bestemte meg for å fullføre Paper Mario. Så kom Mario kart.... og dama vil spille det hele tida. Jeg takker Wii for at jeg endelig kan spille spill med dama.

Lenke til kommentar

Jeg har en Ferrari, ergo ser jeg ingen grunn til å bruke den gamle Golfen, den står parkert og støver ned.

 

At folk som ikke har noen Ferrari velger å kjøre Golfen sin, det har jeg full forståelse for. Likefullt innser jeg at for dem som hverken er særlig opptatt av komfort, fart, design eller eleganse, er den gamle Golfen like grei.

 

Ha nå bare en ting helt klart - Setter du Ferrarien opp mot Golfen, da har ikke sistnevnte nubbesjanse.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig...Wii er et virus. Og jeg skjønner ikke til dags dato hva som er så kult med spill som Mario Kart som så mange er i ekstase over....det ser jo ut som noe små barn kunne hatt det morro med.

 

Er ikke det positivt da? At folk i alle aldersgrupper kan ha det morsomt med spillet? Skjønner ikke helt den kommentaren din...

Lenke til kommentar

Jeg er i og for seg enig her.

 

Jeg har Wii selv, kjøpe den brukt ikke lenge etter at den kom ut. Har spilt en del på den, drar den ofte fremnår venner er på besøk. Problemet med Wii er at gimmiken ikke fungerer slik den burde, og jeg tror dette er grunnen til at mange hardcore gamers her ute ikke blir dradt med. Spilte litt Wii Sport Boxing igjen i helgen, og forbannet meg over hvor lite responsiv kontrollen egentlig er. En lite responsiv kontroll sammen med at du blir utslitt av å spille Wii lenge fører til at den blir en gimmik mere enn en virkelig konsoll, og jeg tror det er det Epic sjefen ville prøve å si.

Gode spill har også latt seg vente, og hver dag som går gjøre nye Wii spill mindre og mindre attraktive, Hforfor? Jo grafikk har faktisk en del å si i spill som ikke er fargerike supermarionesk spill.

Lenke til kommentar
Jeg er fantastisk skuffet over Nintendo og konsollen, rett og slett...så enkelt er det.

 

Jeg syns konseptet med kontrollen var veldig spennende og derfor kjøpte jeg konsollen (på lanseringsdagen), så viste det seg at Nintendo ikke klarte å knytte til seg interessante tredjepartsutviklere, sannsynligvis mye pga. at de fleste ikke var interesserte i å lage spill for gammel teknologi (ja, ok, de fikk tak i Suda). Og når de så annonserte Wii Fit som sin "store nyhet" på E3 i fjor så var det den siste spikeren i kista for min del...

 

Når så flaggskipene deres er spill som Super Mario Galaxy, som i mine øyne er fantastisk oppskrytt, og Smash Bros. og Mario Kart med et par nye karakterer og noen nye baner, så frykter jeg at det ikke kommer til å bli noe særlig mer spilletid med konsollen.

 

Og om vi ser vekk fra "flaggskipene" så sitter vi igjen men omtrent bare dritt...dårlige ports av PS2-spill, eller spill som Cooking Mama...ja der har du absolutt noe jeg vil bruke 500kr på...

Og skal jeg være helt ærlig så hadde jeg håpet på litt annet enn fargerike barnevenlige spill til konsollen...

 

Det hjelper heller ikke at spillene ikke er sonefrie og at vi her i Europa må vente i år og dag på spill som har vært ute i månedsvis i USA og Japan...

 

Vel, der har du noen grunner til at jeg ikke liker Wiien.

 

Så du ble skuffet Wii, den leverte ikke til deg. Men er det da behov for å bashe på enheten som F for å ventilere frustrasjon over Nintendo's manglende evner til å levere?

 

Samt, jeg tror nok at 90% av de som hater Wii på det sterkeste er personer som ikke engang har Wii, de hater bare Nintendo fordi det er Nintendo.

 

 

Jeg er helt enig...Wii er et virus. Og jeg skjønner ikke til dags dato hva som er så kult med spill som Mario Kart som så mange er i ekstase over....det ser jo ut som noe små barn kunne hatt det morro med.

 

Bingo, det er akkurat det som er så genialt med slike spill, man kan være så barn som det er mulig selv i voksen alder. Personelig liker jeg veldig godt å koble av med noen barnslige spill som Mario og Mario Kart, selv om jeg er voksen.

 

Nei som jeg sier, du er ikke voksen før du tør å være barnslig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...