Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Det der skjønte jeg ikke Bear. At du er dårlig i norsk er vel ikke mitt problem?

 

Du sa først at utviklere flyktet fra Wii fordi de syntes den var dårlig. Jeg poengtert med at det utsagnet hadde litt for mange hull i seg til å holde vann og du spurte da etter 10 3dje parts utviklete spill som var bra. Dvs ingen sammenheng slik jeg ser det mot det du opprinnelig snakket om. Utviklete spill fra 3dje parts ute per i dag har ingen sammenheng med om Wii har støtte eller ikke for det kan fremdeles være mange spill under utvikling fra 3dje parts utviklere som ikke er ute eller annonsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Er mye man skal høre før øra detter av. :p

Jeg visste ikke mye om Epic før de hoppet frem med sine to hoder, hvorav det ene roste PCen opp i skyene mens det andre rev ned hele grunnlaget for Epic sin eksistens (de startet vel på PC hvis jeg husker rett).

Uttalelser som dette hever ikke respekten min for dem i hvert fall.

For det første så har vel alle konsoller i de tusen hjem en periode hvor de samler opp litt støv. Kanskje eieren ikke liker spillene som er ute til den i en periode, men det er da hans egen feil. Kanskje eieren har litt annet å drive med.

Og at Mike Capps selv bruker venneargumentet er litt morsomt. Man kjenner jo ofte folk som ligner en selv, og de sitter sikkert også og venter på det neste i fotorealistisk blodsprutende slakt. :p

Og det virkelig morsomme er at etter å ha avvist den mest grafisk avanserte plattformen PC så er de plutselig opptatte av shaders og flott grafikk igjen.

 

Og nok en gang kommer spillargumentet opp. Som jeg sa ganske nylig i en tidligere konsollkrig tråd så blir det vanskelig med en sivilisert diskusjon når begge sider roper ut at de andres spill er så mye dårligere enn deres.

Det finnes noen objektive kriterier man kan bruke (men selv ting som lastetider er påvirket av spillerenes tålmodighet f.eks.), men når det bunner ut i at Wii spill er så barnslig, og med for lite brutal vold så blir det bare dumt.

Og det at Wii har en del korte og enkle spill kan være til dens fordel også. Man går stadig tilbake til tetris og kabal, men har ofte større problemer for å sette seg ned med et 40 timers langt spill når man kjeder seg litt.

 

Og jeg som vanligvis liker lange og intrikate RPGer hadde det sinnsykt morsomt med Puzzle Quest på PS2 her forleden selv om jeg omtrent ikke gadd lese historien og grafikken besto av 2D bilder og fargerike kuler som satte seg på netthinnen.

Jeg var hektet i flere dager. Og jeg er en av de som protesterer mot at spill blir laget for massen ettersom jeg elsker dype spill. Men av og til er det så morsomt å prøve noe annet.

Jeg tror at Wii kan være en perfect kompanjong til en spill-PC f.eks.

Nå har jeg ikke Wii selv og skal ikke ha det, men jeg har ikke noe problem med å se at folk

kan like å ha en konsoll de stadig kommer tilbake til. En konsoll som kanskje har sine støvperioder, men så får man plutselig den kriblingen i magen som ber deg om å sette i et Mario spill.

 

Og når det gjelder grafikk og barnslighet. Av og til liker jeg å se på tegnefilmer.

Jeg liker også animasjonsfilmer og vanlige filmer (verden rundt oss har den mest suverene grafikken som finnes forresten :) ), men de gode gamle tegnefilmene er ikke tapt bak en vogn. Det har ikke så mye med antall piksler og oppløsning å gjøre som det har med stil.

F.eks kan gamle 2D spill se omtrent like bra ut som nye, mens det er litt vanskeligere å komme seg gjennom et ti år gammelt 3D spill.

 

Uansett håper jeg alle koser seg med konsollen/PCen de har. Bare velg det som er riktig for deg. Ikke hva som er moteriktig (Wii) eller såkalt modent og kult (360/PS3).

Og velg for all del ikke konsoll på bakgrunn av merkelige intervjuer med merkelige folk. Eller på hva jeg sier heller, for all del. ;)

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Er dette virkelig noe å bry seg om da? Om du like Wii, så liker du Wii, da driter du i hva andre mener. Epic har sagt ved flere anledninger at de ikke vil lage noe til Wii pga dårlig hardware, så da er det jo totalt irrelevant hva dette selskapet mener om konsollen, eller hvordan de uttaler seg om den i media.

 

Om noen anser dette som en "kontroversiell uttalelse" så vet jeg ikke helt om jeg skal gråte eller le.

 

For min egen del blir Wii brukt ganske lite, men jeg liker muligheten til å kunne spille gamle klassikere samt noe Zelda, Mario og andre Nintendo hits.

 

PS: Dette er en typisk gamer.no tabloid nyhet. Hele intervjuet burde leses, da du får en bedre "feel" på hva som faktisk blir sagt. Er ikke ofte du hører en preisdent for et firma si ting rett ut. Intervjuet er på 6 sider, at gamer lagde en nyhet om en enkel uttalse er amatørmessig :)

Lenke til kommentar
Dog endrer det ikke det faktum at de aller fleste 3.parts spill til Wii holder forrigegenerasjons standard.

 

Hahahahaha, så du mener alt av forrige generasjon og eldre er dårlige spill altså standarden til eldre spill er dårligere.

 

Halo er jo forrige generasjon, fy faen, hvis alle spill holdt SÅ lav standard på Wii så kan jo ikke konsollen kjøpes? Skjønner ikke hvor du vil?

 

Ellers kan det jo nevnes at min Wii har sine ups and downs, den er et koselig vors-verktøy i motsetning til de andre konsollene, og den appelerer til alle og dermed så kan jeg/folk har vors med mennesker som ikke er gamere. :p

Lenke til kommentar

 

Man kan på ingen måte sammenligne spill og film i slike situasjoner. Hvordan man ser på en film vil alltid være mer subjektivt enn spill.

 

Angående Gamerankings, sånn blir det seende ut for meg:

 

1. Super Marius Galaxy WII Nintendo 68 8.9 97.274%

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess WII Nintendo 81 9.2 93.907%

3. Resident Evil 4: Wii Edition WII Capcom 59 8.8 90.944%

4. Metroid Prime 3: Corruption WII Nintendo 65 8.9 89.704%

5. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure WII Capcom 54 9.0 85.722%

6. Super Paper Marius WII Nintendo 70 8.8 84.876%

7. WarioWare: Smooth Moves WII Nintendo 64 8.1 81.945%

8. Trauma Center: Second Opinion WII Atlus Co. 56 8.4 80.696%

9. Geometry Wars: Galaxies WII Sierra Entertainment 51 -- 80.588%

10. Marius Strikers Charged WII Nintendo 55 8.3 78.886%

 

Altså blant de 9 spillene som scorer over 80 er 5 Nintendo's egne. Altså ikke helt som visse andre vil ha det til.

Hvis Gamerankings.com virkelig bytter ut Mario med Marius i ditt tilfelle ville jeg kanskje trukket resten av infoen i tvil...

Hva med å poste den aktuelle scoren du finner til de spillene som på mystisk vis ikke dukker opp hos deg?

 

Angående film og spill ser jeg ingen grunn til at man "...på ingen måte [kan] sammenligne spill og film i slike situasjoner." Jeg kan like et spill du misliker og motsatt. Folk har ulik smak i spill, akkurat som i film. Visse ting er selvsagt mindre subjektivt, som grafisk kvalitet, men også innenfor grafikk kommer subjektivitet inn, da et spill med underlegen grafikk kan ha en stil som hever det over andre mer grafisk intensive spill i den totale visuelle oppfatningen.

Bottom line: oppfatning av spill er subjektivt, ikke prøv å lure deg selv til å tro noe annet.

 

 

Men en link tror du kanskje bedre på? spis link.

Lenke til kommentar
Når ble det galt at Nintendo lager gode spill?

 

Det er ikke noe galt i at nintendo lager oppføger nummer 100 av en av spillseriene deres (utover det at endel overvurderer noen av titlenes kvalitet, selv om det dog ofte er solide titler). De som liker de spillene får jo i høteste grad utbytte av det. Men det er få tredjeparts-spill som er bra til Wii, og det er et problem. (for de som vil ha flere spill, og ikke nødvendigvis er overbegeistret for en ny mario/zeldavariant)

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har alle konsollene, men det betyr ikke att automatiskt jeg hater Wiien.

Den har levert det jeg forventet av Nintendo. Uten Nintendos store spillserier så hadde jeg aldri kjøpt den! Hovedgrunnene når jeg kjøpte den er Mario og Zelda

 

Men etter Brawl kommer ut hva skal jeg likksom ha til Wii da? Wii Fit aldri!!!

Red Steel 2? Glem det spillet da eneren var dritdårlig...

 

Etter Brawl så kommer Wiien til å dø ut for min del. Den har altfor lite spill som fenger meg utenom Nintendos egne spill!

Før Brawl kommer så har jeg jo GTA IV, MGS4 og sikkert fler spill..

 

Vi kan jo også nevne 'Okami' og 'No more heroes' som allerede er å få kjøpt, pluss at Twilight Princess ikke er det eneste Zelda-spillet som skal lanseres på Wii. Du vil nok ikke spille Wii hver dag, men når perlene kommer tipper jeg at du vil plukke opp Wiimoten igjen, på samme måte som du velger å spille PS3 når MGS4 kommer osv.

 

 

Til deg som sa at det var en negativ ting at fokuset gikk bort fra grafikken, og at det var dårlig for spillindustrien:

Nå håper jeg virkelig at du tulla. Spillbarhet, brukervennlighet og historie er mye viktigere enn hvordan spillet ser ut. Og grafikk-kravet som har blitt skapt i spillmarkedet gjør at små utviklere ikke har ressursene til å konkurrere grafikkmessig med de store, med mindre de nedprioriterer andre deler av utviklingen.

Dermed blir spillmarkedet kunstig smalt og grunt, og den kreative utviklingen stagnerer. Når Nintendo setter fokus på kreative spillkonsepter vil det gi grobunn for denne bredden.

 

 

Og forøvrig ser jeg ikke problemet med at Wiiens beste titler er førstepartutviklede. På samme måte som at PS3 har hardware og Blu-Ray-spiller, og Xbox360 har Xbox LIVE og Halo, så har Wii bankers førsteparts-spill og en veldig barne/familie-vennlig profil.

 

Okami? Spillt ferdig på PS2 om man er interessert skulle man tro. Uansett bare en digresjon;

 

Grafikk er en del av hvor bra et spill er, til tider en ganske stor del, det kan fint være viktigere enn historie feks, avhengig av spill. Angående det med bredde, så er det interessant, har det vist seg? Er det særlig stor bredde på wii? Kommer denne bredden fra små utviklere? Det er jo interessant å merke seg at plattformen med best grafikk (PC), uten konkurranse i det hele tatt er plattformen med mest bredde. Nå er det jo endel forskjeller mellom konsoll og PC som kan forklare det, men det viser også at mulgiheter for god grafikk alene ikke fører til liten bredde.

 

AtW

 

Jeg har spilt Okami på PS2, og ble lei etter 19 timer :)

Okami var et bra spill i mine øyner

Men jeg kjøper ikke Wii-versjonen av den grunnen jeg har spilt det før

Synes spillet hadde flott artistisk look og feel. Ganske magiskt for meg ja

Lenke til kommentar
Når ble det galt at Nintendo lager gode spill?

 

Det er ikke noe galt i at nintendo lager oppføger nummer 100 av en av spillseriene deres (utover det at endel overvurderer noen av titlenes kvalitet, selv om det dog ofte er solide titler). De som liker de spillene får jo i høteste grad utbytte av det. Men det er få tredjeparts-spill som er bra til Wii, og det er et problem. (for de som vil ha flere spill, og ikke nødvendigvis er overbegeistret for en ny mario/zeldavariant)

 

AtW

Da får dere klage på tredjepartsutviklere som ikke lager gode nok spill til Wii. Når det er sagt, finnes det uansett mange perler på Wii som ikke er fra Nintendo også. Noe som har blitt nevnt. Det er lov å utvide horisonten litt annet enn skytespill, noe Wii har mye av.

Lenke til kommentar
Når ble det galt at Nintendo lager gode spill?

 

Det er ikke noe galt i at nintendo lager oppføger nummer 100 av en av spillseriene deres (utover det at endel overvurderer noen av titlenes kvalitet, selv om det dog ofte er solide titler). De som liker de spillene får jo i høteste grad utbytte av det. Men det er få tredjeparts-spill som er bra til Wii, og det er et problem. (for de som vil ha flere spill, og ikke nødvendigvis er overbegeistret for en ny mario/zeldavariant)

 

AtW

Da får dere klage på tredjepartsutviklere som ikke lager gode nok spill til Wii. Når det er sagt, finnes det uansett mange perler på Wii som ikke er fra Nintendo også. Noe som har blitt nevnt. Det er lov å utvide horisonten litt annet enn skytespill, noe Wii har mye av.

 

Det er vanskelig å skylle på tredjepartsutviklere når det er Nintendo som har skapt en maskin det er vanskelig å utvikle gode spill til. Mario, SSB og Zelda fungerer fint fordi de ikke krever noen realisme med tanke på grafikk. Å spille PS2 porter med grafikk deretter er ikke grunnen til at jeg investerte i en nestegenerasjonsmaskin.

Lenke til kommentar

Ikke enig. Før jeg fikk WII ville jeg ikke spille i det hele tatt. Har prøvd PS og Xbox spill men de ga ikke mersmak. Wii'n er brukt daglig, og noen dager har jeg spilt sammenhengende i over 12 timer og ønsket at døgnet hadde flere timer. Uten å bli lei. Liker både Wii sport, ellers er favorittene RE4 og The Godfather . :-)) :dribble:

Lenke til kommentar
Da får dere klage på tredjepartsutviklere som ikke lager gode nok spill til Wii. Når det er sagt, finnes det uansett mange perler på Wii som ikke er fra Nintendo også. Noe som har blitt nevnt. Det er lov å utvide horisonten litt annet enn skytespill, noe Wii har mye av.

 

Jeg klager på at det ikke er gode nok tredjepartsspill til Wii, føler meg ikke akkurat så truffet om du insinuerer at jeg har klagd på masse annet. Når vi snakker om å "utvide horisonten", så er det jo litt horisontløst å framstille det som Wii er i noen særklasse der, mange andre plattformer har også masse annet enn skytespill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Man kan på ingen måte sammenligne spill og film i slike situasjoner. Hvordan man ser på en film vil alltid være mer subjektivt enn spill.

 

Angående Gamerankings, sånn blir det seende ut for meg:

 

1. Super Marius Galaxy WII Nintendo 68 8.9 97.274%

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess WII Nintendo 81 9.2 93.907%

3. Resident Evil 4: Wii Edition WII Capcom 59 8.8 90.944%

4. Metroid Prime 3: Corruption WII Nintendo 65 8.9 89.704%

5. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure WII Capcom 54 9.0 85.722%

6. Super Paper Marius WII Nintendo 70 8.8 84.876%

7. WarioWare: Smooth Moves WII Nintendo 64 8.1 81.945%

8. Trauma Center: Second Opinion WII Atlus Co. 56 8.4 80.696%

9. Geometry Wars: Galaxies WII Sierra Entertainment 51 -- 80.588%

10. Marius Strikers Charged WII Nintendo 55 8.3 78.886%

 

Altså blant de 9 spillene som scorer over 80 er 5 Nintendo's egne. Altså ikke helt som visse andre vil ha det til.

Hvis Gamerankings.com virkelig bytter ut Mario med Marius i ditt tilfelle ville jeg kanskje trukket resten av infoen i tvil...

Hva med å poste den aktuelle scoren du finner til de spillene som på mystisk vis ikke dukker opp hos deg?

 

Angående film og spill ser jeg ingen grunn til at man "...på ingen måte [kan] sammenligne spill og film i slike situasjoner." Jeg kan like et spill du misliker og motsatt. Folk har ulik smak i spill, akkurat som i film. Visse ting er selvsagt mindre subjektivt, som grafisk kvalitet, men også innenfor grafikk kommer subjektivitet inn, da et spill med underlegen grafikk kan ha en stil som hever det over andre mer grafisk intensive spill i den totale visuelle oppfatningen.

Bottom line: oppfatning av spill er subjektivt, ikke prøv å lure deg selv til å tro noe annet.

 

 

Men en link tror du kanskje bedre på? spis link.

 

Vel, linken din fører rett og slett til gamerankings.com sin top 10 overall til alle systemer, ikke en wii-spesifikk liste.

En observasjon som er interessant der er forsåvidt at de 2 høyest rangerte spillene ever (iflg. gamerankings) er Nintendo-titler, så kommer Orange Box, så enda en Nintendo tittel.

Hva med å sjekke metacritic.com da? http://www.metacritic.com/games/wii/scores/

Der ser du at de 21 høyest rangerte spillene til wii har 80 poeng eller mer, og av de er 8 Nintendo-titler.

Fornøyd?

Lenke til kommentar
Jeg klager på at det ikke er gode nok tredjepartsspill til Wii, føler meg ikke akkurat så truffet om du insinuerer at jeg har klagd på masse annet. Når vi snakker om å "utvide horisonten", så er det jo litt horisontløst å framstille det som Wii er i noen særklasse der, mange andre plattformer har også masse annet enn skytespill.

 

AtW

Var ikke ment å treffe deg på noen som helst måte. Tredjepartspill selger på Wii også. Flere har passert millioner solgte. At Nintendo selger bedre på deres plattform er ikke overraskende. Forteller bare at utviklere må lage bedre spill.

 

Du kan telle skytespill på Wii på nesten en hånd. Noe man ikke direkte kan si om andre plattformer. Jeg sier bare at Wii har noe for alle, mer enn de to andre.

Lenke til kommentar

Nei, overhodet ikke. Eneste som jeg syns er negativt er at utviklere ikke bruker kraften som faktisk befinner seg i Wii. Noe som da resulterer til at folk tror Wii er en svak maskin. Noe den ikke er.

 

Spill handler om å ha det moro. Man trenger ikke nødvendigvis den beste grafikken for å ha det moro. Kontrollen gjør opp for det i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Klarer ikke spillutviklerne å utnytte kraften i Wii? Så du mener det er mulig å få mye bedre grafikk enn det de spillene som er på Wii i dag har?

 

Men jeg skjønner godt at mange ikke bryr seg så veldig om grafikk, og tenker mer på festlig gameplay og kontrollsystem. Jeg vurderte å kjøpe Wii for en stund siden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...