Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Herlig at noen i spillindustrien tør å si et sannhetens ord. Wii er en irriterende, stygg, svak, tarvelig og patetisk maskin. Skulle ikke være nødvending å si dette, men synes Nintendo har tatt spillindustrien et steg tilbake samtidig som de har tjent uhorvelige mengder med penger på dette "blindsporet". Men som sagt, det finnes ikke noe staere enn en Nintendo-fanboy, selv eslene må gi tapt i slike situasjoner. Det gjør meg vondt å se hvordan teknologien tar slike tilbakesteg som setter hele spillindustrien i pausemodus. Herlig at talentfulle utviklere som Epic ikke kaster bort tiden med den døgnflua av en maskin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, blir bare irritert, for jeg liker wii veldig godt og kjenner ingen som har kjøpt konsollen og blitt lei. Selvfølgelig spiller jeg ps3 og pc mye òg, men wii spiller jeg ikke mindre enn noen av dem. Wii er, etter min mening, konsollen med spill som har bedre holdbarhet enn for eksempel 360/ps3. Nå mener jeg enspillerdel. Se på spill som Twillight princess, Metroid prime og Galaxy og se deretter på spill som Assassin's creed og call of duty4(som er to helt fantastiske spill). Men de fleste jeg vet om, inkudert meg selv, spiller aldri enspillerdelen i call of duty 4, eller i det hele tatt gidder å fullføre AC omigjen(antakelig mange som er uenige her). Men ved å si at det Wii ikke har spill som får deg til å ville spille det igjen, da synes jeg det er å gå for langt.

 

Grafikk er det som betyr noe? Javel... Høres jo nesten som en 360-fanboy som desperat roper at ps3 har dårligere oppløsning enn 360 og at Wii er en crappy vits.

Ser en del som sier at Wii er et skritt tilbake, må bare le av det :whistle: De fleste som sier det har vel bare hørt at Wii har ps2 grafikk og "lekekontroller" man vifter med, og ikke egentlig prøvd spill som Metroid prime og Resident evil wii edition.

Sony sa jo at noe av grunnen til at ps3 kontrollen ikke fikk "rumbling" var at det kunne forstyrre sensoren, men så ser du på Wii kontrollen, som rister, lager lyd og har en sensor som overgår alt annet. Jada, det er et skritt tilbake....

Endret av Nacky
Lenke til kommentar
Jeg tror du har misforstått litt. Ps2 tilhører forrige generasjons konsoller og den er i ferd med å dø. Derfor er argumentet ditt litt tynt.

MEN jeg skjønner ikke helt problemstillingen, selv om han klart har et poeng med den altfor krasse uttalelsen...

 

Utfra utalelsene er envær konsoll som sprer seg uten at folk spiller på den et virus og PS2 sprer seg men er vel ikke så mange som spiller på den så derfor må vel den og være et virus.

 

Men så er det slik at det finnes ingen reelle tall som tilsier at alle som kjøper Wii bare lar den stå. Derfor faller og Epic sjefens episke utalelse ganske mye og i fisk.

 

Herlig at noen i spillindustrien tør å si et sannhetens ord. Wii er en irriterende, stygg, svak, tarvelig og patetisk maskin. Skulle ikke være nødvending å si dette, men synes Nintendo har tatt spillindustrien et steg tilbake samtidig som de har tjent uhorvelige mengder med penger på dette "blindsporet". Men som sagt, det finnes ikke noe staere enn en Nintendo-fanboy, selv eslene må gi tapt i slike situasjoner. Det gjør meg vondt å se hvordan teknologien tar slike tilbakesteg som setter hele spillindustrien i pausemodus. Herlig at talentfulle utviklere som Epic ikke kaster bort tiden med den døgnflua av en maskin!

 

Bytter du ut noen ord der med PS3, Sony og Sonyboys er jeg enig. Sony har kanskje tatt teknologiske steget fremover med pianogrillen sin men noe steg fremover for spillene sin del har de ikke tatt.

Lenke til kommentar

Det selges vannvittig få spill til Wii i forhold til antall solgte maskiner, så ja, Epic fyren har et poeng. Ellers har jeg samme erfaring med Wii. Av alle jeg kjenner som har kjøpt Wii, har sikkert halvparten solgt den eller så bruker de den svært lite/ikke i det hele tatt. Min solgte jeg etter 14 dager..

Lenke til kommentar

Har Wii på jobb, en pause med 4player Mario Kart eller Wii Tennis

er heftige greier, men å spille alene og faktisk betale for boksen,

er ikke noe for meg.

 

Ellers er det ei heller noen andre spill som tiltaler til min

interesse under Wii konsollen.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Lo godt når jeg så dette.. min tanker eksakt.

 

Jeg kjøpte wii.. spilte i ca. 1mnd sammen noen venner som også selvfølgelig kjøpte den. Så gikk jeg lei og solgte min.. så gikk det vel 1mnd før de gikk lei og solgte sin også.

 

Litt krast er det kanskje.. men han har også et poeng :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Er personlig ingen grafikkguru, men synes wii er litt latterlig. Klarer ikke å fengest av slikt, tror det skyldes at spillene har lett for å bli for grunne. Men vi får se, kjenne endel som har det så om det kommer et fantastisk spill så får jeg prøve igjen.

Lenke til kommentar
Jau Wii er totalt tilbakeskritt.

Herregud skal spillfremtiden bestå av morro og lek? nei huff her skal det hardkjørest på fineste grafikk og mest realistisk fysikk for det er det eneste som teller;D

Nå overdriver jeg kanskje like mye som deg, men ville du likt et totalt kjedelig dårlig spill med grafikk som er bedre enn den virkelige verden, eller et simpelt morsomt spill som tetris, ping-pong, kabal eller poker? Hva ville du gått lei av først?

 

Personlig spiller jeg wii veldig mye, og har gjort det siden september. Man går litt lei av spillene, det er sant i mitt tilfelle. men jeg får lyst til å spille dem senere igjen. Nå ligger Mario kart, Wii sports og Link's shooting trainer (eller hva det nå heter).

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Det er trist å si det, men han har helt rett...jeg kjøpte en Wii på lanseringsdatoen og spilte igjennom Twilight Princess, så ble den stående og støve ned helt til No More Heroes kom nå i mars, og nå står den igjen og samler støv. Akkurat som maskinene til alle andre jeg kjenner som var dumme nok til å kjøpe en Wii...

 

Jeg kjøpte en PS3 for litt over ett år siden, og den er jeg derimot fantastisk fornøyd med, og i tillegg har jeg masse spennende spill å se frem til slik som MGS4, MGO, GTAIV, FFXIII, God of War III, Heavy Rain og Resident Evil 5. Hva har jeg å se frem til på Wii? Wii Fit? Eller en "ny" versjon av Smash Bros. med et par nye karakterer, og noe nye baner? Eller kanskje en "ny" versjon av Mario Kart med motorsykler... og et par nye baner... Elers så kommer det vel alltids noen spennende ports fra PS2 eller GameCube som jeg allerede har spilt...

 

Jeg var en gang storfan av Nintendo, men det har forandret seg i løpet av det siste året...hva hjelper det vel om de lager en maskin som baserer seg på at folk skal ha det moro når de spiller, når ingen gidder å utvikle spill til den?

Lenke til kommentar

Spilte Crysis en stund med grafikken skrudd ganske høyt opp. Det ser vannvittig pent ut, men jeg gikk fort lei da det ble for ensforming og kjedelig. Hadde xbox360 en stund, men etter at den kræsje tre ganger på fire måneder gir jeg blaffen i å sende den til reparasjon igjen.

 

Har aldri hatt noen Nintendo før, men kjøpte Wii på impuls lenge før jul fordi jeg hadde tre tusen spenn i lommeboken og xboxen var på reparasjon. Har aldri angret et sekund. :) Gikk fort lei av Zelda, men har mange andre spill jeg spiller ganske ofte. Dessuten kan jeg endelig spille alle klassikerne på GameCube jeg gikk glipp av før. :)

Lenke til kommentar

jeg har nå 10 wii spill, så mange consol spill har jeg ikke hatt siden 64

 

jeg har hatt ps2 mer eller mindre siden det kom ut, og har vel 3 spill til det, nå har jeg hatt wii i et år og har 10.

 

PS3 og 360 har jeg ikke interesse for i det hele tatt, skal jeg ha grafikk store spill spiller jeg på pc, skal jeg ha festlige spill som er litt anderledes å spille tar jeg wii

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg grønn er at folk sier "å jeg kjenner en kompis som har Wii og han spiller aldri på den". Som om det var det mest overbevisende i verden.

 

Jeg har Wii, spiller på den, har folk jeg kjenner som har Wii, de spiller på den. Ergo er det bare tøv som blir sagt ettersom jeg har minst 2 venner som har Wii og som spiller på den. Solid grunnlag.

Lenke til kommentar
– Det er et virus. Du kjøper Wii, og spiller med vennene dine, og de sier «wow, dette er så kult! Jeg må kjøpe en slik». Så slutter du å spille etter to måneder, mens de kjøper Wii etter å ha sett den hos deg. Etter hvert slutter de å spille, men da har de allerede vist den til noen andre, som har blitt inspirert til å kjøpe. Og så videre.

 

Enig. Bortsett fra at Virus er et litt sterkt ord å bruke igrunn ^^ Men er enig med det andre han sier, stemmer også i min krets.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...