Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg grønn er at folk sier "å jeg kjenner en kompis som har Wii og han spiller aldri på den". Som om det var det mest overbevisende i verden.

 

Jeg har Wii, spiller på den, har folk jeg kjenner som har Wii, de spiller på den. Ergo er det bare tøv som blir sagt ettersom jeg har minst 2 venner som har Wii og som spiller på den. Solid grunnlag.

 

Og snakke om seg selv og sine venner blir bare tøv uansett, det vi kan se på er attach rate for consolene, tar faktisk folk å kjøper flere spill til konsollen eller står det å støver etter at man er ferdig med/lei av zelda, mario og wii-sport.

 

I følge denne siden er 360 den konsollen folk spiller flest spill på her i europa, PS3 og Wii brukere kjøper stort sett halvparten så mange spill. Disse tallene vil sansyndligvis forbedres for PS3 utover året da de har mange "killer-apps" som kommer i år(samt ikke har noen spesielt bra spill ute nå), problemet for Wii er at det ikke ser ut som om de får noen spill som kan øke gjennomsnittet da de har spillt sine beste kort med Zelda, mario og wii-sport allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apekattene i Epic presterer igjen å gå på trynet i salaten, og det bare en måned etter at de prøvde å markedsføre seg som spillindustriens mest ambivalente sirkus, hvor de presiserte at de virkelig hater PC-plattformen, men samtidig vil gjøre sitt ytterste for å sikre dens framtid som spillmedium. Vendela Kirsebom-effekten virker ikke til deres fordel, således vil jeg anbefale dem å gjøre det de tjener penger på, og ellers være musestille. Det som plager dem mest med Wii, er nok at de ikke har fått solgt motoren sin til noen som utvikler spill for Wii.

 

Siden tråden for øvrig er full av rørende anekdoter - som dessverre lider av en total mangel på beviskraft - vil jeg også legge til at Wiien min brukes jevnlig, og at jeg aldri har angret på kjøpet.

Lenke til kommentar

Her ser vi vel også noe av problemet med Wii også. At utviklere ikke ser potensialet i teknologien, eller ikke orker å sette av tid. Sånn går det når man er for arrogant og trangsynt. Latterlig at en utvikler som Epic ikke ser ut til å bry seg om at Wii faktisk kan lage effekter som shadere kan.

 

Lurer egentlig på hvorfor Epic satser på 360/PS3 når disse faktisk er en tilbakegang også, og har vært det siden lansering. PC er fremdeles mange hakk forran konsollene. Og vil alltid være det.

 

Og snakke om seg selv og sine venner blir bare tøv uansett, det vi kan se på er attach rate for consolene, tar faktisk folk å kjøper flere spill til konsollen eller står det å støver etter at man er ferdig med/lei av zelda, mario og wii-sport.

Wii selger mer uansett. Det er problemet til utviklere/utgivere at de ikke har kapitalisert på dette og satser på plattformen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Til dere som sier at ps3 og alt annet har så mye mer å glede seg til enn Wii: ikke glem at nintendo alltid vil komme med nye mario eller zelda spill. Det kommer nok til å ta en stund ja, men jeg ser egentlig ikke så mye å glede meg til på de andre konsollene heller, bortsett fra ting som kommer om noen få måneder. Og hvem vet når Final Fantasy vil komme ut?

Lenke til kommentar
Wii selger mer uansett. Det er problemet til utviklere/utgivere at de ikke har kapitalisert på dette og satser på plattformen.

 

Problemet til 3-part utviklere er at folk kjøper wii til mario-, zelda- eller wiiX-spill, ikke til andre spill. Alle tall tyder på at mange Wii-konsoler bare samler støv.

 

At utviklere ikke ser potensialet i teknologien, eller ikke orker å sette av tid.

Utviklere vil ta i bruk all teknologi og sette av all verdens tid til spillet sitt, men utgivere forventer at utvikler kan levere et produkt innenfor gitt tidsramme og budsjett. Og uten penger hjelper det ikke å se potensiale eller sette av tid.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Dette er forskjellig fra mote og samlekort etc. hvordan? Sånn er det når et marked utvikler mangfold slik at folk må ha en måte å prioritere hva man skal kjøpe (som om man skal kjøpe ...). Wii er et forbruksprodukt, kanskje, mer enn andre konsoller, igjen kanskje. Men noe enestående «virus» i dette henseende er det neppe. Da er det i så fall ufattelig mange virus ute og går i det kapitaliserte forbruksmarkedet. Kanskje er hele kjøp-og-kast-mentaliteten et mentalt virus. Hva er et virus? Et «noe» som overlever i en vert, som ikke kan overleve på egen hånd. Det kan i så fall brukes om svært, svært mye som vi mennesker foretar oss, for hva er «alt vi gjør» uten oss? Da er det like greit å begrense definisjonen på virus til det det er, og denne uttalelsen ligner med det mer på trolling.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mangen som var på Nintendo si side før dem lanserte Wiien

Men så har plutselig Capcom bestemt å lage RE5 til 360/PS3 da det er mer kraft i dem 2.

Dem hoppet på men RE-serien til Nintendos konsoller til PS konsoller, da tjente dem enda mer penger på lage forskjellige versjoner av spillene deres

RE4 var flott med kravene til GC vil jeg si.

 

Jeg ville ikke spilt Resident Evil 5 med Wii-grafikk på Wiien istede for å spille det på dem 2 andre konsollene. Da faller valget på enten 360 og PS3, da det vises mer detaljer og skarpere farger

 

Men er enig att Super Mario Galaxy er beste spillet i 2007, og det synes jeg er vanvittig flott artistisk-grafikk.

Nintendo lager dem spillene til Wiien og bruker den bra isteden for dem andre utviklerene som Ubisoft og lignende. Mangen Wii spill burde ikke se dagens lys som Red Steel, FarCry Vengeance, Crusin, Legend Of The Dragon og fler, dem ser direkte stygge da. Minner meg om N64 blant mangen av dem titlene der...

 

Jeg har brukt ganske mye Wiien overall, men blir litt for lite spill som fenger meg

Ja jeg vet det er Mario og Zelda, men utenom dem 2 spillseriene er det ingen andre som jeg liker

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg skjønner dem som sier at Wii-eierene ikke har noe å glede seg til, fordi de selv er helt uvitende om hvordan spillkvaliteten til nintendo faktisk er.

Tenk dere om litt. Nevn noen relativt kjente spill, som Nintendo selv har utviklet som har blitt dårlig? Jeg kan ikke komme på noen. Nintendo er i seg selv den utvikleren som har jevnlig best kvalitet på de spillene de lager. Altså, derfor sitter jeg med Wii'en min og gleder meg til hvert eneste spill Nintendo holder på å lage. På den andre siden, sitter jeg med Ps3'en min å ser fram til MGS og GTA, men forsatt er nervøs for total flause. Så sitter jeg med PC-en min òg da... venter på AoC... jeg vet funcom har lagd noen gode spill, men jeg vet de har lagd veldig dårlige òg.

Derfor synes jeg det er ganske uvitende å si Wii-eiere har lite å se fram til...

Lenke til kommentar
Problemet til 3-part utviklere er at folk kjøper wii til mario-, zelda- eller wiiX-spill, ikke til andre spill. Alle tall tyder på at mange Wii-konsoler bare samler støv.

 

Mange tredjepartsspill selger godt på Wii. Det er bare at de fra Nintendo osv. holder bedre kvalitet og selger bedre.

Utviklere vil ta i bruk all teknologi og sette av all verdens tid til spillet sitt, men utgivere forventer at utvikler kan levere et produkt innenfor gitt tidsramme og budsjett. Og uten penger hjelper det ikke å se potensiale eller sette av tid.

Å utvikle for Wii er langt billigere. Noe som gir mer penger pr. spill enn hos andre plattformer. Det er ingenting som hindrer utviklere å sette av tid og penger til et stort Wii-prosjekt. Problemet er utgivere som heller ønsker at utviklere kommer med "partyspill". Wii har et større marked, noe som vil føre til bedre salgt teoretisk sett. Men alle trodde jo Wii skulle floppe, så nå må alle utviklere/utgivere gjøre halvgjorte forsøk på å melke populæriteten. Om ett års tid vil det kanskje bli noe anerledes, da utviklere har tatt igjen all den tapte investeringen som da ble prioritert 360/PS3.

Lenke til kommentar

Problemet til Wii lå det første året i at vi konsollen fikk for få spill og stortsett bare de samme spillene, mini games. Dermed ble det litt tørke etter Zelda, men nå har Wii begynt å få en fin mengde med gode titler. Metroid, Super Mario Galaxy, No More Heroes, Mario Kart, Zack and Wiki o.s.v. Dessuten er jeg sikker på at vi får flere gode titler de neste årene fordi utviklere kan hente inspirasjon fra allerede utgitte titler om hvordan kontrollerne skal brukes og fordi det store antall konsoller som er solgt fører til at det er en attraktiv plattform å satse på. Så selvom en klovn i Epic kaller den et virus tror jeg vi er mange som forlengst har fått støv frie Wii'er og kommer til å slite dem ut de neste årene :)

Lenke til kommentar
Problemet til Wii lå det første året i at vi konsollen fikk for få spill og stortsett bare de samme spillene, mini games. Dermed ble det litt tørke etter Zelda, men nå har Wii begynt å få en fin mengde med gode titler. Metroid, Super Mario Galaxy, No More Heroes, Mario Kart, Zack and Wiki o.s.v. Dessuten er jeg sikker på at vi får flere gode titler de neste årene fordi utviklere kan hente inspirasjon fra allerede utgitte titler om hvordan kontrollerne skal brukes og fordi det store antall konsoller som er solgt fører til at det er en attraktiv plattform å satse på. Så selvom en klovn i Epic kaller den et virus tror jeg vi er mange som forlengst har fått støv frie Wii'er og kommer til å slite dem ut de neste årene :)

Hvordan kan du kalle presidenten i et av industriens mest anerkjente studioer for en klovn? Bare fordi han sier én negativ ting om Wii? Sier litt om den forferdelige fanboymentaliteten hos Wii-supporterne.

Lenke til kommentar

Dette blir vel å kaste bensin på bålet, men jeg må si meg litt enig...

 

Wii har så og si INGEN gode spill, wii sports blir man jo lei av etter 2 uker.

 

Mario Galaxy var langtifra så bra som folk skulle ha det til, i mine øyne lignet det er på et Josefinespill da det var tonet ned på et superbarnsli nivå. Og nei, Super Mario 64 var langtifra like barnslig(Heller ikke 1,2,3 osv.).

 

Det eneste skikkelige gode spillet jeg har spilt på Wii må være Resident Evil 4, men det er jo en remake. Eneste flaggskipet Nintendo har igjen, må være Super smash brothers brawl.

Lenke til kommentar

For min del virker det som det er popularitets sport å hate Wii samt komme opp med det mest nedverdigende du kan si om enheten. Selv om ingen ting av det henger på greip blir det tatt godt imot av gjengen som tydeligvis mener at Nintendo er årsaken til alt vondt i verden.

 

La meg spørre dere som hater/misliker Wii. Hvorfor? Har dere blitt voldtatt av en Wii i nattens mulm og mørke?

Lenke til kommentar

Epic har fra dag en laget flotte spillmotorer og satset mye på å bringe grafikken et steg videre, og da er naturligvis Wii ikke blant konsollene de bør satse på. Jeg har vært stor fan av Epic siden Jazz Jackrabitt, One Must Fall, Unreal og nå Gears. Min respekt for dem blir ikke noe mindre etter dette utsagnet. Etter min mening beskriver han virkeligheten rimelig bra. Det finnes en del Nintendo fans som bruker konsollen som andre bruker PS3 eller X360, men jeg kjenner flere familier og casual gamere som har kjøpt Wii til seg selv eller har fått den i julegave og knapt har rørt den siden. Wii har på mange måter blitt en motesak som man bare "må" ha.

Lenke til kommentar
Og igjen bærer man inn på "jeg kjenner noen som" pratet, hvorfor?

 

Hvorfor? Fordi jeg ikke kan uttale meg om folk jeg ikke kjenner. Det eneste "beviset" jeg har tilgang til finnes i min omgangskrets. Virkelighetsoppfatningen min skiller seg kanskje fra din, men det er vel umulig å si hvem som har rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, Bear, venneflokken beviser ikke noe, men når man i tillegg ser på tall som for eksmepel attach-rate, antall forumbrukere som raportere om en wii som samler støv, kan man starte å se tendenser. Det er mitt intrykk at på diverse foraer er det svært vanlig å høre folk si at de ikke bruker sinn Wii, men man hører knapt noe slik om ps3 og X360.

Personlig er jeg i grunn enig med uttalesene, Wii selger altfor lite spill i forhold til brukerbasen, men det kan forklares med lav kvalitet på utgitte spill. Selv gikk jeg lei hele maskinen sist uke, da hadde den stått og samlet støv i over 4 måneder, så jeg solgte den for to laken og kjøpte en ps3 i stedet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Man ser en knipe av brukere som sier konsollen støver ned, man ser og en knipe som sier PS3en og X360en støver ned. Men man ser og de som sier de storkoser seg med konsollen.

 

Om konsollen selger få spill vil ikke med andre ord si at konsollene som er solgt står å samler støv. Man vet at den gruppen som Wii appelerer til ikke er storinnkjøpere av spill og kjøper i ny og ne nå og da. Derfor har man ikke noe sammenligningsgrunnlag før man faktisk har spurt alle Wii eiere om deres konsoll støver ned eller ikke. Til nå har man bare vennepratet og noen få forumbrukere å gå ut etter, langt fra noe reelt tall spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nå sa jeg ikke "reelt tall", men tendenser. På samme måte kunne man fort skjønne at feilraten på X360 var langt høyere enn 1-3% som var det MS påstod julen 2005.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...