Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Har sett bruttern spille det flere ganger før, samt at jeg også prøvde å fyre opp 2 player(noe som var en fiasko, da 2 playeren ikke kan gjøre en dritt).

 

Som sagt er Super Mario, Super Mario 3, Super Mario 64 og Super Smash Brothers noen av favorittspillene mine. Hva får deg til å tro at jeg "må ha" blod?

 

Mario Galaxy er et barnslig og tamt spill. Kan ikke kritikere ta feil? Se på Bioshock, kritikere sier at det er nyskapende med sine "plasmids". I andre spill kaller vi plasmids for magi....

 

Eller hva med moralske valg som kritikere roser opp i skyene? Du kan velge om du vil ta livet av ei lita jente eller ikke, og dette valget får du drøyt 10 ganger. Ja her snakker vi tøffe moralske valg...

 

Kritikere har ikke greie på en dritt, og de skriver nøyaktig det samme som alle forfatterne fra andre respekterte sider gjør. Dette er jo tross alt det de får betalt for.

 

La oss se på SSB, som ikke fikk mer enn 7,5 av GS:

 

SSB: http://www.gamespot.com/n64/action/supersm...=result;title;2

 

Eller hva med Deus Ex? Originalen fikk 8,2. Oppfølgeren som sugde baller fikk 8,0.

 

Så kan vi også ta for oss Rayman, dette spillet fikk bare 7,4. Oppfølgeren her sude jo totalt hest, alikevel fikk det 9,1.

 

Nå har jo Bear sagt mye av hva jeg hadde tenkt å si. 1 kritiker kan ta feil, 2 og tre også, men fra alle de 70 som gamerankings har tatt ratinga si fra? Tror nok ikke det.

Du sier kritikere ikke kan en dritt, kan du noe bedre? Synes du du ville kunne begrunne hvorfor Mario er dårlig bedre enn en kritikere kunne begrunne det bra? Vis du kan det, ja da skal jeg gjerne likt å høre det.

Så klager du på multiplayern(noe Nintendo ikke har brukt noe tid på, men bare puttet inn for gledens skyld), når du avslører deg med en gang ved å si at 2 playeren ikke kan gjøre en dritt, da har du ikke tatt deg god tid. 2 playeren kan faktisk gjøre ganske mye den om du faktisk utforsker/ser i manualen.

Så sier du at SMG er barnslig, er Super mario 64 ikke barnslig? Er Super Mario 3 ikke barnslig? Mario er et barnslig spill, som voksne kan hoppe inn i å være så barnslig de bare vil!

Vis DU ikke synes barnslige spill kan være bra, ja da er det ditt problem, men kritikere annmelder spill ikke etter om det er modent eller barnslig, men etter hvor godt spillet i sjangeren er.

Så sier du helt først at du bare har sett "bruttern" din spilt det, og bare prøvd 2 playeren selv, ja da tror ikke jeg du er i rett posission til å si at spillet er tamt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke følgt med så mye med i diskusjonen, men jeg ser dere diskuterer anmeldelser osv her. Jeg stoler ofte på gamerrankings, og synes lista som oftest er fair, men når man ser på anmeldelser så må man huske på når spillet var gitt ut. For eksempel så var bioshock noe av det første som kom ut i 2007.

I det siste så synes jeg at anmeldere har vært litt for snille i karakterene sine, og gir høyere og høyere, siden spill blir jo generelt sett bedre og bedre.

 

Jeg synes galaxy var kjempebra, men jeg synes ikke at det er bedre enn mario 64 Dette har egentlig ikke så mye med saken å gjøre uansett, da alle har sine egne meninger (synes btw at rayman 2 er et av de beste spillene noen sinne, og suger absolutt ikke hest, etter min mening altså). Det blir litt teit å komme med uttalelser om hvilket spill som er best.

 

Leser uttalelser som at gta4 kommer til å toppe gamerankings og at galaxy er tamt og vet ikke helt hva jeg skal svare, andre før meg svarer vel bra nok. Kan godt hende at gta4 ender opp med å være ett av de beste spillene noen sinne, men det skal en del til for at det kommer på topp på gamerankings, da gta4 sannsynligvis ikke kommer med noe fullstendig revolusjonerende i seg.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Mario Galaxy er repitivt og har en nedtonet atmosfære, punktum finale. Fogjengerne var kanskje også litt repitive, men de _hadde_ bedre atmosfære. Kan godt hende Mario Galaxy er et dritbra spill, men det er ikke det beste mariospillet gjennom tidene slik gamerankings skal ha det til.

 

Super Mario 64 og Super Mario 3 var faktisk mye skumlere. Musikken hadde en dypere stemning over seg, og grafikken var såppas dårlig at ingenting så spesielt barnslig ut.

 

Angående den 2 playern. Fortell meg GJERNE hva man kan gjøre der, for jeg fant ikke en dritt i manuallen som var informativt. Det skulle komme fram et "sign" når man kunne gjøre noe med 2 playern, skjønte ikke en dritt av det. Alt jeg kunne gjøre var å veive rundt som en stjerne, og det var ikke spesielt morro nei.

 

Barnslig spill kan ikke være bra? Var det ikke jeg som nettopp nevnte Rayman? Alt et barnslig spill trenger er en mørk undertone, og dette feiler Super Mario Galaxy ved. Flere av de tidligere marioene hadde en slik mørk undertone.

Lenke til kommentar

Camp_killer, ta en liten cola og ro nervene, du er den eneste her i tråden som fremdeles japper om at Mario Galaxy er det beste mariospillet gjennom tidene for deretter å rompekjøre deg selv med at det ikke er det. Ingen andre har påstått det utenom deg, selv ikke Gamerankings har plassert det som det beste spillet og gir Galaxy en 2 plass. Som sagt zippilioner ganger før, Ocarina of Time ranker høyest på Gamerankings liste.

 

Ja jeg tror vi til nå har fått med oss at du ikke liker Super Mario Galaxy til nå.

Lenke til kommentar

Da får du vel bare unnskylde meg, Mario Galaxy er heller ikke det _nest_ beste spillet noen gang lagd.

 

 

Ja jeg tror vi til nå har fått med oss at du ikke liker Super Mario Galaxy til nå.

 

Vel du har jo åpenbart ikke fått med deg poenget ennå, så sutt mindre på tommelen og les mer før du uttaler deg. Har aldri sagt at Mario Galaxy suger, jeg har bare sagt at det ikke er det beste mariospillet.

Lenke til kommentar

Det er interessant å se hvordan det i Nintendodelen av forumet er slik at en hver kritikk mot Nintendo tas som en fornærmelse. Mens det i Sonydelen er slik at kritikken er en viktig del. Der går det faktisk an å diskutere ting som dette, uten at hummer og kanari skal blåse seg opp og forsvare sin konsoll med livet som innsats.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er det liten tvil om at det er Camper_Killer som forsvarer ting mest, men jeg har ikke lest nok på Sony-forumet til at jeg kan uttale meg om det du sier.

En ting lurer jeg på; hvordan er kritikken en viktig del i Sony-delen av forumet? Jeg er ikke ute etter en diskusjon her (for tidlig på morgenen... ;)), men vil faktisk vite det.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Angående den 2 playern. Fortell meg GJERNE hva man kan gjøre der, for jeg fant ikke en dritt i manuallen som var informativt. Det skulle komme fram et "sign" når man kunne gjøre noe med 2 playern, skjønte ikke en dritt av det. Alt jeg kunne gjøre var å veive rundt som en stjerne, og det var ikke spesielt morro nei.

 

 

Manualen s8, jeg siterer(manualen min står på svensk, men oversetter) :

Spiller 1 tar kontrollen over Mario mens spiller 2 hjelper til med å samle inn stjernebiter(se side 24) og sette stopp for fiendens fremfart/bevegelse.

 

Spiller 2 kan få Mario til å hoppe høyere ved å peke på ham og trykke A-knappen.

Spiller 2 trenger bare Wii-fjernkontrollen.

 

Ok?

 

*

Spiller 2 kan for eksempel skyte stjernebiter på fiender, og blant annet få dem til å stoppe.

Har heller ikke sagt at 2 playern var noe omfattende, men litt artig nå og da :p

 

Jorchi, jeg tror ikke det du sier er helt riktig, men noe sannhet er det i det, men det gjelder nok for Sony/MS-delen òg. Personlig blir jeg irritert over folk som poster innlegg som: Wii er en svak maskin, Wii er pinglete, Wii er et skritt tilbake. Vis noen poster disse kommentarene med begrunnelse, ja da skal jeg være enig at det er saklig kritikk, men uten...jada, tror jeg heller det er noen som ærlig talt ikke liker Wii, og bare har prøvd Wii-sports eller i det hele tatt ikke prøvd det i det hele tatt.

Endret av Nacky
Lenke til kommentar
En ting lurer jeg på; hvordan er kritikken en viktig del i Sony-delen av forumet? Jeg er ikke ute etter en diskusjon her (for tidlig på morgenen... ;)), men vil faktisk vite det.

Min generelle oppfattning er at vi i Sonydelen i større grad stiller krav til produktene enn det det gjøres i Nintendodelen. Det har kanskje noe med forventingene til konsollen å gjøre.

 

Det har kanskje noe å gjøre med at PS3 og Xbox360 er såpass like at vi ikke forventer noe dårligere. Mens Nintendo på sin side er så "unik" at det er vanskelig å sette den opp mot noe.

 

Mange av tredjepartsspillene til Wii i dag er så kvalitetsmessig dårlig at det er en skam, dette til tross virker det som om disse spillene møter unaturlig lite kritikk.

Lenke til kommentar
Da får du vel bare unnskylde meg, Mario Galaxy er heller ikke det _nest_ beste spillet noen gang lagd.

 

 

Ja jeg tror vi til nå har fått med oss at du ikke liker Super Mario Galaxy til nå.

 

Vel du har jo åpenbart ikke fått med deg poenget ennå, så sutt mindre på tommelen og les mer før du uttaler deg. Har aldri sagt at Mario Galaxy suger, jeg har bare sagt at det ikke er det beste mariospillet.

 

Nei du har så inderlig lov å legge din mening om SMG, jeg vet mange som ikke liker det, men å bastant kalle det elendig og at anmeldere ikke vet hva de snakker om, vil jeg si er å dra det litt for langt.

 

Du trenger heller ikke gå til personangrep bare fordi du ikke får det som du vil. Du er veldig flink til å kritisere andre for diverse ting men jeg tror jeg er nødt til å kritisere leseferdighetene dine litt for igjen har du dratt 2+2 ut av luften og magisk fått 5. Jeg har ikke sagt at du sier SMG suger, men at du ikke liker SMG. Fint om du holder deg til det som faktisk blir skrevet i fremtiden.

 

Det er interessant å se hvordan det i Nintendodelen av forumet er slik at en hver kritikk mot Nintendo tas som en fornærmelse. Mens det i Sonydelen er slik at kritikken er en viktig del. Der går det faktisk an å diskutere ting som dette, uten at hummer og kanari skal blåse seg opp og forsvare sin konsoll med livet som innsats.

 

Nå er det camper_killer som har blåst det opp og diskusjonen går mer rundt anmeldelse enn Nintendo. For min del, og det ser slik ut for andre og, gjør det ingen ting at Camper_Killer har sin mening om SMG, det er det faktum at han glorifiserer seg som den eneste som har rett og samtlige anmeldere tar feil som er kjernen.

 

 

Min generelle oppfattning er at vi i Sonydelen i større grad stiller krav til produktene enn det det gjøres i Nintendodelen. Det har kanskje noe med forventingene til konsollen å gjøre.

 

Det har kanskje noe å gjøre med at PS3 og Xbox360 er såpass like at vi ikke forventer noe dårligere. Mens Nintendo på sin side er så "unik" at det er vanskelig å sette den opp mot noe.

 

Mange av tredjepartsspillene til Wii i dag er så kvalitetsmessig dårlig at det er en skam, dette til tross virker det som om disse spillene møter unaturlig lite kritikk.

 

Stilles det ikke krav til spillene i til Nintendo? Er det værste våset jeg har lest i mitt liv.

 

Men kanskje det er slik at folk med Wii faktisk klarer å se kvaliteten i et spill selv om det ikke svir ut øynene dine med HD grafikk og bloom/HDR effekter.

Lenke til kommentar

Hehe Bear, du vet ikke hvem du prater med :)

 

Jeg har ALDIR kalt Mario Galaxy elendig, jeg har bare prøvd å argumentere hvorfor det ikke er det beste mariospillet!

 

[...]du er den eneste her i tråden som fremdeles japper om at Mario Galaxy er det beste mariospillet gjennom tidene for deretter å rompekjøre deg selv med at det ikke er det. Ingen andre har påstått det utenom deg[...]

 

Når var det jeg sa at Mario Galaxy var det beste mariospillet gjennom tidene?

 

Du trenger heller ikke gå til personangrep bare fordi du ikke får det som du vil.

 

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg kommer ikke med personangrep. Det gjør derimot du:

 

Du er meget flink til å dra ting ut av løse luften, vurdert Norske Talenter? Illusjonister trenges for jeg har ikke sagt at du trenger blod, likså lite som jeg har sagt at SMG er tidenes beste spill. Å dra ting ut av løse luften er en illusjonist verdig.

 

At du har dine meninger om spill det har du lov å si, men at du setter deg ned å glorifiserer deg selv som allviter og besserwiser samtidig som du rakker ned og direkte eller indirekte sier at anmeldere ikke engang veit hva de driver med, det vil jeg si er temmelig frekt.

 

Jeg er en besserwisser og illusjonist som bør framføre på Norske Talenter? Dette min gode venn, dette er personangrep per definisjon.

 

har ikke sagt at du sier SMG suger, men at du ikke liker SMG. Fint om du holder deg til det som faktisk blir skrevet i fremtiden.

 

Det som blir skrevet? Da er da åpenbart hva du sublimt mener gjennom dine dårlige forsøk på hersketeknikk!

 

Eksempel på hvordan du bruker hersketeknikk:

 

Ja jeg tror vi til nå har fått med oss at du ikke liker Super Mario Galaxy til nå.

 

Du sier "Vi", med andre ord prater du i flertall og prøver å se ned på meg. Hvis du hadde hatt gode argumenter så hadde du ikke trengt å gjøre dette....

 

For min del, og det ser slik ut for andre og, gjør det ingen ting at Camper_Killer har sin mening om SMG, det er det faktum at han glorifiserer seg som den eneste som har rett og samtlige anmeldere tar feil som er kjernen.

 

Enten er du enig i det anmelderne mener, eller så er du uenig. Istedet så blåser du mine meninger ut av proposjon fordi du fanatisk prøver å beskytte Nintendo's flaggskip. Så da er spørsmålet, mener du at kritikerne har rett? Er Mario Galaxy det nest beste mariospillet noen gang lagd?

 

Stilles det ikke krav til spillene i til Nintendo? Er det værste våset jeg har lest i mitt liv.

 

Men kanskje det er slik at folk med Wii faktisk klarer å se kvaliteten i et spill selv om det ikke svir ut øynene dine med HD grafikk og bloom/HDR effekter.

 

.....Nintendo fanboys er det værste som finnes. Wii'ens hellige beskyttere klikker fulstendig ved et eneste tegn på kritikk.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Når var det jeg sa at Mario Galaxy var det beste mariospillet gjennom tidene?

 

Du har nå jabbet om at Gamerankings kaller det for det beste spill, noe de ikke har gjort, men du fremstiller det slikt i dine innlegg, dermed indirekte kaller du SMG det beste spillet men er ikke enig i det.

 

Når det gjelder personangrep trenger jeg ikke gå mer inn på det ettersom du selv så fint angriper meg som person fremfor å diskutere saken i det overstående innlegget. Om jeg er fanboy eller ikke har ingen ting med saken å gjøre, så fint om du forholder deg til saken som diskuteres fremfor meg som person.

 

Har forøvrig aldri forsvaret SMG men heller anmelderne. Folk har lov å synes SMG er dårlig eller ikke bra nok i forhold til andre spill i serien, men det burde da fremholdes at det er personelig mening og ikke synke ned å si at anmelderne ikke vet hva de driver med, direkte eller indirekte.

 

Om du for ettertiden Camp_Killer ikker er interesert i å diskutere dette og heller vil diskutere meg får du bare sende meg en PM og rante løs så mye du vil.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en PS3 for litt over ett år siden, og den er jeg derimot fantastisk fornøyd med, og i tillegg har jeg masse spennende spill å se frem til slik som MGS4, MGO, GTAIV, FFXIII, God of War III, Heavy Rain og Resident Evil 5.

 

Tror det virkelige spørsmålet er hva i alle dager du brukte maskinen til da du kjøpte den :hmm:

 

Det ingen PS3eiere vil innse, men som er et ubestridelig faktum, er at i tiden fram til nå når GTA kommer har maskinen vært en brevvekt med blurayspiller.

Lenke til kommentar
Du har nå jabbet om at Gamerankings kaller det for det beste spill, noe de ikke har gjort, men du fremstiller det slikt i dine innlegg, dermed indirekte kaller du SMG det beste spillet men er ikke enig i det.

 

Gamerankings har jo nettopp kalt det for det beste mariospillet gjennom tidene, ser du et mariospill som er over Mario Galaxy der kanskje?

 

Jeg siterer igjen:

 

[...]du er den eneste her i tråden som fremdeles japper om at Mario Galaxy er det beste mariospillet gjennom tidene for deretter å rompekjøre deg selv med at det ikke er det. Ingen andre har påstått det utenom deg[...]

 

Kanskje du burde huske å nevne "ifølge gamerankings"? For Gamerankings har påstått at det er det beste mariospillet gjennom tidene! Det har ikke jeg gjort :)

 

 

Når det gjelder personangrep trenger jeg ikke gå mer inn på det ettersom du selv så fint angriper meg som person fremfor å diskutere saken i det overstående innlegget. Om jeg er fanboy eller ikke har ingen ting med saken å gjøre, så fint om du forholder deg til saken som diskuteres fremfor meg som person.

 

...Men du er jo en fanboy, er du ikke det? Du greier jo ikke engang å henvise riktig? Når det kommer til personangrep så kommer jo du med anklager som ikke har rot noe som helst sted, så jeg skjønner ikke hva du klager over.

 

Har forøvrig aldri forsvaret SMG men heller anmelderne. Folk har lov å synes SMG er dårlig eller ikke bra nok i forhold til andre spill i serien, men det burde da fremholdes at det er personelig mening og ikke synke ned å si at anmelderne ikke vet hva de driver med, direkte eller indirekte.

 

Så med andre ord mener du at SMG er det beste mariospillet og det nest beste spillet noen gang lagd?

 

Om du for ettertiden Camp_Killer ikker er interesert i å diskutere dette og heller vil diskutere meg får du bare sende meg en PM og rante løs så mye du vil.

 

Bear^, denne diskusjonen har du tapt for lenge siden....

Lenke til kommentar

Ja! Vær så snill!

 

Jeg kjøpte en PS3 for litt over ett år siden, og den er jeg derimot fantastisk fornøyd med, og i tillegg har jeg masse spennende spill å se frem til slik som MGS4, MGO, GTAIV, FFXIII, God of War III, Heavy Rain og Resident Evil 5.

 

Tror det virkelige spørsmålet er hva i alle dager du brukte maskinen til da du kjøpte den :hmm:

 

Det ingen PS3eiere vil innse, men som er et ubestridelig faktum, er at i tiden fram til nå når GTA kommer har maskinen vært en brevvekt med blurayspiller.

 

Nei.. Jeg har hatt det svært kjedelig med, uncharted, Ratchet & Clank, Skate, Heavenly Sword, COD4, Resistance og Assassin's Creed...

For å være ærlig tror jeg faktisk det er den konsollen jeg har brukt mest tid på denne generasjonen ;)

 

Men, for å si noe om Wii som virus, så vil jeg kanskje si det er delvis rett.. Det er lett å bli småforelsket i maskinen ved første møte. Flere av vennene mine har vurdert å kjøpe en etter å ha prøvd her, men er det så farlig da? den begynner jo å få sine spill den også.. :) Har ingen problemer med å anbefale en til en venn, selv om det som sagt er PS3 jeg har brukt mest tid på..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...