Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å bidra konstruktivt:

 

Tyve gode tredjepartsspill til Wii:

 

Zack & Wiki

Kororinpa

Excite Truck

Tony Hawk's Downhill Jam

Resident Evil 4

Resident Evil: Umbrella Chronicles

Table Tennis

Trauma Center

Geometry Wars: Galaxies

Tiger Woods PGA Tour 07/08

Rayman Raving Rabbids 1/2

No More Heroes

Mercury Meltdown Revolution

Gottlieb Pinball Classics

Prince of Persia: Rival Swords

Pangya! Golf With Style

Tomb Raider Anniversary

Pro Evolution Soccer 2008

Guitar Hero 3

 

Ellers synes jeg Endless Ocean er interessant, LEGO Star Wars er det mange som liker.

 

Okami, Boom Blox, Dragon Quest Swords, LEGO Indiana Jones, Guitar Hero Aerosmith, Super Swing Golf, Final Fantasy: My Life as a King, LostWinds, Opoona, We Love Golf, Strongbad's Cool Game for Attractive People og de Blob er på vei fram mot sommeren.

 

Det er liten tvil om at tredjepartsstøtten er svakere enn den burde vært, men det er samtidig lenge siden det var problematisk å fylle tiden sin med givende, morsom spilling utelukkende på Wii om det var det man ville. Og å se bort fra Nintendo-spill er dessuten en pussig aktivitet. Teller ikke Halo 3, Viva Piñata og Gears of War som spill på Xbox 360? Teller ikke Little Big Planet, Resistance, MotorStorm eller Gran Turismo på PlayStation 3? :)

Lenke til kommentar
Hva med f.eks. minst 80% på GameRankings?

 

Fra Gamerankings.com:

Plat Company Avg Score

1. Super Mario Galaxy WII Nintendo 97.274%

2. Super Smash Bros. Brawl WII Nintendo 93.931%

3. The Legend of Zelda: Twilight Princess WII Nintendo 93.907%

4. Resident Evil 4: Wii Edition WII Capcom 90.944%

5. Metroid Prime 3: Corruption WII Nintendo 89.704%

6. Okami WII Capcom 89.398%

7. Guitar Hero III: Legends of Rock WII RedOctane 86.689%

8. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure WII Capcom 85.722%

9. Super Paper Mario WII Nintendo 84.876%

10. MLB Power Pros WII 2K Sports 84.000%

11. Pro Evolution Soccer 2008 WII Konami 83.889%

12. Bully: Scholarship Edition WII Rockstar Games 83.133%

13. No More Heroes WII Ubisoft 83.059%

14. Pinball Hall of Fame - The Williams Collection WII Crave 82.833%

15. WarioWare: Smooth Moves WII Nintendo 81.945%

16. Wii Fit WII Nintendo 81.500%

17. Madden NFL 07 WII EA Sports 81.334%

18. Mario Kart Wii WII Nintendo 81.200%

19. Trauma Center: Second Opinion WII Atlus Co. 80.696%

20. Geometry Wars: Galaxies WII Sierra Entertainment 80.588%

 

de topp 20 høyest rangerte spillene til wii. 7 av de er Nintendo first-party titler, dvs 13 third-party i topp 20.

Jeg har ikke wii sjøl, bare så det er nevnt.

Lenke til kommentar
Et objektivt godt spill må være et spill majoriteten er enig i at er godt.

 

Kanskje mine private assosjasjoner gjør at jeg simpelt hen elsker spillet "Barbie: Pony Challenge", selv om det får strykkarakter av alle anmeldere. Misslikes av 99% av forbrukerne. Da er det ikke et godt spill.

Objektivitet er noe ganke anna enn at en majoritet er enig om noe. Er alle filmer som gjør det fett på box office i USA objektivt gode filmer?

Det er også noe man strengt tatt vil slite med å oppnå rundt oppfatning av spill, da opplevelsen av spill er noe helt subjektivt.

Uansett er det en konsensus blant entusiastpressen om at det er mer enn 10 gode (over 8 av 10 poeng) spill til wii fra tredjeparts utviklere.

Lenke til kommentar
Et objektivt godt spill må være et spill majoriteten er enig i at er godt.

 

Kanskje mine private assosjasjoner gjør at jeg simpelt hen elsker spillet "Barbie: Pony Challenge", selv om det får strykkarakter av alle anmeldere. Misslikes av 99% av forbrukerne. Da er det ikke et godt spill.

Objektivitet er noe ganke anna enn at en majoritet er enig om noe. Er alle filmer som gjør det fett på box office i USA objektivt gode filmer?

Det er også noe man strengt tatt vil slite med å oppnå rundt oppfatning av spill, da opplevelsen av spill er noe helt subjektivt.

Uansett er det en konsensus blant entusiastpressen om at det er mer enn 10 gode (over 8 av 10 poeng) spill til wii fra tredjeparts utviklere.

 

Så du kan argumentere for at et spill ingen vil vite av fordi de synes det er dårlig er godt?

Lenke til kommentar

Man kan på ingen måte sammenligne spill og film i slike situasjoner. Hvordan man ser på en film vil alltid være mer subjektivt enn spill.

 

Angående Gamerankings, sånn blir det seende ut for meg:

 

1. Super Marius Galaxy WII Nintendo 68 8.9 97.274%

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess WII Nintendo 81 9.2 93.907%

3. Resident Evil 4: Wii Edition WII Capcom 59 8.8 90.944%

4. Metroid Prime 3: Corruption WII Nintendo 65 8.9 89.704%

5. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure WII Capcom 54 9.0 85.722%

6. Super Paper Marius WII Nintendo 70 8.8 84.876%

7. WarioWare: Smooth Moves WII Nintendo 64 8.1 81.945%

8. Trauma Center: Second Opinion WII Atlus Co. 56 8.4 80.696%

9. Geometry Wars: Galaxies WII Sierra Entertainment 51 -- 80.588%

10. Marius Strikers Charged WII Nintendo 55 8.3 78.886%

 

Altså blant de 9 spillene som scorer over 80 er 5 Nintendo's egne. Altså ikke helt som visse andre vil ha det til.

Endret av theMar
Lenke til kommentar
Man kan på ingen måte sammenligne spill og film i slike situasjoner. Hvordan man ser på en film vil alltid være mer subjektivt enn spill.

 

Angående Gamerankings, sånn blir det seende ut for meg:

 

1. Super Marius Galaxy WII Nintendo 68 8.9 97.274%

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess WII Nintendo 81 9.2 93.907%

3. Resident Evil 4: Wii Edition WII Capcom 59 8.8 90.944%

4. Metroid Prime 3: Corruption WII Nintendo 65 8.9 89.704%

5. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure WII Capcom 54 9.0 85.722%

6. Super Paper Marius WII Nintendo 70 8.8 84.876%

7. WarioWare: Smooth Moves WII Nintendo 64 8.1 81.945%

8. Trauma Center: Second Opinion WII Atlus Co. 56 8.4 80.696%

9. Geometry Wars: Galaxies WII Sierra Entertainment 51 -- 80.588%

10. Marius Strikers Charged WII Nintendo 55 8.3 78.886%

 

Altså blant de 9 spillene som scorer over 80 er 5 Nintendo's egne. Altså ikke helt som visse andre vil ha det til.

Hvis Gamerankings.com virkelig bytter ut Mario med Marius i ditt tilfelle ville jeg kanskje trukket resten av infoen i tvil...

Hva med å poste den aktuelle scoren du finner til de spillene som på mystisk vis ikke dukker opp hos deg?

 

Angående film og spill ser jeg ingen grunn til at man "...på ingen måte [kan] sammenligne spill og film i slike situasjoner." Jeg kan like et spill du misliker og motsatt. Folk har ulik smak i spill, akkurat som i film. Visse ting er selvsagt mindre subjektivt, som grafisk kvalitet, men også innenfor grafikk kommer subjektivitet inn, da et spill med underlegen grafikk kan ha en stil som hever det over andre mer grafisk intensive spill i den totale visuelle oppfatningen.

Bottom line: oppfatning av spill er subjektivt, ikke prøv å lure deg selv til å tro noe annet.

Lenke til kommentar
Så du kan argumentere for at et spill ingen vil vite av fordi de synes det er dårlig er godt?

Det er hvertfall ikke noe problem å argumentere for at ett spill som selger lite kan være mye mye mye bedre enn spill som selger godt.

Feks. Beyond Good & Evil solgte fint lite i forhold til Need for Speed: Underground

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Jeg skal spise hatten min for det jeg sa, jeg får skylde på at jeg er i total harnisk grunnet den notoriske flaggsaken, og derfor ut av stand til å tenke rasjonelt.

 

Dog endrer det ikke det faktum at de aller fleste 3.parts spill til Wii holder forrigegenerasjons standard.

Du mener at de holder en grafisk standard på samme nivå som forrige generasjon regner jeg med?

Det var såvidt meg bekjent ingen konsoller i forrige generasjon med motion-control som man finner på wii.

Når det er sagt mener jeg ikke at grafikk ikke betyr noe, tvert imot tror jeg det kommer til å bety mer, etterhvert som det digitale bakkenettet vil lokke flere husstander til innkjøp av HD-TVer hvor en faktisk kan se stor forskjell på et wii og PS3/360 spill.

Lenke til kommentar

Var det spill du spurte etter? Pussig, jeg skal ikke pårope meg verdens beste norsk kunnskaper men jeg kan nå lese så bestemt at du never spillutviklere.

 

*leser gjennom Jorchi's innlegg*

 

Problemet til Wii er at det ville vært like gøy å spille Gameboy med Wii kontrollene. Maskinen er så til de grader utdatert at utviklere ikke gidder å nærme seg den.

 

Kan du ikke være så snill å si hvor du snakker noe om gode 3rd parts utviklete spill som er ute? Jeg er så forferdelig dårlig i norsk at jeg klarer ikke å se det.

 

Men når det gjelder støtte for Wii.

 

Blant annet har Square Enix, Capcom, Ubisoft, EA og Valve snakket varmt om sin interesse for Wii, EA har og åpnet eget kontor for utvikling av Wii spill. Samt at en utvikler som ikke er videre kjent har utviklet en spillmotor for Wii.

 

Problemet er ikke 3rd party støtten til Wii, problemet er selskap som kun er ute etter å tjene grunker og det er der drittspillene kommer fra, late utviklere. Men det er vel Wii sin skyld det og.

Lenke til kommentar
Jeg har alle konsollene, men det betyr ikke att automatiskt jeg hater Wiien.

Den har levert det jeg forventet av Nintendo. Uten Nintendos store spillserier så hadde jeg aldri kjøpt den! Hovedgrunnene når jeg kjøpte den er Mario og Zelda

 

Men etter Brawl kommer ut hva skal jeg likksom ha til Wii da? Wii Fit aldri!!!

Red Steel 2? Glem det spillet da eneren var dritdårlig...

 

Etter Brawl så kommer Wiien til å dø ut for min del. Den har altfor lite spill som fenger meg utenom Nintendos egne spill!

Før Brawl kommer så har jeg jo GTA IV, MGS4 og sikkert fler spill..

 

Vi kan jo også nevne 'Okami' og 'No more heroes' som allerede er å få kjøpt, pluss at Twilight Princess ikke er det eneste Zelda-spillet som skal lanseres på Wii. Du vil nok ikke spille Wii hver dag, men når perlene kommer tipper jeg at du vil plukke opp Wiimoten igjen, på samme måte som du velger å spille PS3 når MGS4 kommer osv.

 

 

Til deg som sa at det var en negativ ting at fokuset gikk bort fra grafikken, og at det var dårlig for spillindustrien:

Nå håper jeg virkelig at du tulla. Spillbarhet, brukervennlighet og historie er mye viktigere enn hvordan spillet ser ut. Og grafikk-kravet som har blitt skapt i spillmarkedet gjør at små utviklere ikke har ressursene til å konkurrere grafikkmessig med de store, med mindre de nedprioriterer andre deler av utviklingen.

Dermed blir spillmarkedet kunstig smalt og grunt, og den kreative utviklingen stagnerer. Når Nintendo setter fokus på kreative spillkonsepter vil det gi grobunn for denne bredden.

 

 

Og forøvrig ser jeg ikke problemet med at Wiiens beste titler er førstepartutviklede. På samme måte som at PS3 har hardware og Blu-Ray-spiller, og Xbox360 har Xbox LIVE og Halo, så har Wii bankers førsteparts-spill og en veldig barne/familie-vennlig profil.

Lenke til kommentar
Jeg skal spise hatten min for det jeg sa, jeg får skylde på at jeg er i total harnisk grunnet den notoriske flaggsaken, og derfor ut av stand til å tenke rasjonelt.

 

Dog endrer det ikke det faktum at de aller fleste 3.parts spill til Wii holder forrigegenerasjons standard.

Du mener at de holder en grafisk standard på samme nivå som forrige generasjon regner jeg med?

Det var såvidt meg bekjent ingen konsoller i forrige generasjon med motion-control som man finner på wii.

Når det er sagt mener jeg ikke at grafikk ikke betyr noe, tvert imot tror jeg det kommer til å bety mer, etterhvert som det digitale bakkenettet vil lokke flere husstander til innkjøp av HD-TVer hvor en faktisk kan se stor forskjell på et wii og PS3/360 spill.

 

Jeg mener ikke bare grafikk, men gameplay og. At svært mange Wiispill er porter fra forrige generasjonskonsoller, kun tilført nye kontroller, er et faktum vi ikke kommer utenom. Kvaliteten i spillene blir deretter.

Lenke til kommentar
Jeg har alle konsollene, men det betyr ikke att automatiskt jeg hater Wiien.

Den har levert det jeg forventet av Nintendo. Uten Nintendos store spillserier så hadde jeg aldri kjøpt den! Hovedgrunnene når jeg kjøpte den er Mario og Zelda

 

Men etter Brawl kommer ut hva skal jeg likksom ha til Wii da? Wii Fit aldri!!!

Red Steel 2? Glem det spillet da eneren var dritdårlig...

 

Etter Brawl så kommer Wiien til å dø ut for min del. Den har altfor lite spill som fenger meg utenom Nintendos egne spill!

Før Brawl kommer så har jeg jo GTA IV, MGS4 og sikkert fler spill..

 

Vi kan jo også nevne 'Okami' og 'No more heroes' som allerede er å få kjøpt, pluss at Twilight Princess ikke er det eneste Zelda-spillet som skal lanseres på Wii. Du vil nok ikke spille Wii hver dag, men når perlene kommer tipper jeg at du vil plukke opp Wiimoten igjen, på samme måte som du velger å spille PS3 når MGS4 kommer osv.

 

 

Til deg som sa at det var en negativ ting at fokuset gikk bort fra grafikken, og at det var dårlig for spillindustrien:

Nå håper jeg virkelig at du tulla. Spillbarhet, brukervennlighet og historie er mye viktigere enn hvordan spillet ser ut. Og grafikk-kravet som har blitt skapt i spillmarkedet gjør at små utviklere ikke har ressursene til å konkurrere grafikkmessig med de store, med mindre de nedprioriterer andre deler av utviklingen.

Dermed blir spillmarkedet kunstig smalt og grunt, og den kreative utviklingen stagnerer. Når Nintendo setter fokus på kreative spillkonsepter vil det gi grobunn for denne bredden.

 

 

Og forøvrig ser jeg ikke problemet med at Wiiens beste titler er førstepartutviklede. På samme måte som at PS3 har hardware og Blu-Ray-spiller, og Xbox360 har Xbox LIVE og Halo, så har Wii bankers førsteparts-spill og en veldig barne/familie-vennlig profil.

 

Okami? Spillt ferdig på PS2 om man er interessert skulle man tro. Uansett bare en digresjon;

 

Grafikk er en del av hvor bra et spill er, til tider en ganske stor del, det kan fint være viktigere enn historie feks, avhengig av spill. Angående det med bredde, så er det interessant, har det vist seg? Er det særlig stor bredde på wii? Kommer denne bredden fra små utviklere? Det er jo interessant å merke seg at plattformen med best grafikk (PC), uten konkurranse i det hele tatt er plattformen med mest bredde. Nå er det jo endel forskjeller mellom konsoll og PC som kan forklare det, men det viser også at mulgiheter for god grafikk alene ikke fører til liten bredde.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...