Gå til innhold

– Wii er et virus (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Campin Carl og Bear^ bes herved om å holde en høflig tone. Lar postene stå da det virker som om denne diskusjonen er over. Forumets retninslinjer sier klart at man skal diskutere sak, ikke person. Jeg regner med at dere begge har lest retningslinjene, og dere burde dermed holde dere for godt til slikt.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Aah! :) tilbake på topic, det er bra!

 

Selv er jeg delvis enig. Følte det var litt slik med meg da jeg kjøpte den.. Sett på nettet at den skulle "revoulsjonere verden". Og jeg er meget, meget glad i litt annerledes spill, som f.eks Guitar Hero og tenkte at dette er konsollen for meg!

 

Kjøpte den, og spilte gjennom Zelda før den ble liggende en måned før Excite truck ga den 10 timer med liv.. Deretter støvet den ned lenge.. Men, nå som god spillene er ute, brukes den stadig, med SMG, Mario Kart og Metroid Prime.. :)

 

Wii-viruset føler jeg er over, siden det ikke er grunn til at konsollen støver ned!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tja, jeg er ikke så forferdelig imponert over wiien.

 

Det er morsomt med et par runder med tennis og mario kart, men jeg er av den oppfatning at det hovedsaklig er spill uten substans.

 

Bevegelsessensoren er morsom den, men føles ofte som en unødvendig gimmick.

 

Prisen er håpløs

Lenke til kommentar

ThomasM: Du er klar over at du også kan velge å spille "spill med mer substans på Wii"? Hvis du mener Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Excite Truck, Kororinpa, No More Heroes, Fire Emblem, Zack & wiki og/eller Twilight Princess mangler substans, da vil jeg veldig gjerne vite hva du oppfatter som spill som har substans i dine øyne. :)

Lenke til kommentar
ThomasM: Du er klar over at du også kan velge å spille "spill med mer substans på Wii"? Hvis du mener Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Excite Truck, Kororinpa, No More Heroes, Fire Emblem, Zack & wiki og/eller Twilight Princess mangler substans, da vil jeg veldig gjerne vite hva du oppfatter som spill som har substans i dine øyne. :)

 

Med substans mener han selvsagt HD-grafikk :p

 

Jeg er ikke særlig overrasket over at "gamere" ikke liker Wii, for gjett hva; den er ikke rettet mot den målgruppen. Hvert fall ikke hovedsaklig. Den er rettet mot resten av befolkningen med spill som interesse, kanskje uten flatskjerm og uten kjennskap til at det i det hele tatt finnes en konsollkrig, og langt mindre en HD-dvd - blu-ray krig(som nå forsåvidt er over.

Poenget mitt er at det å rakke ned på Wii pga at maskinvaren ikke er spes bedre enn i forrige generasjon, er å fullstendig mangle perspektiv og innsikt i hva dette dreier seg om; nemlig å ha det gøy.

Lenke til kommentar
ThomasM: Du er klar over at du også kan velge å spille "spill med mer substans på Wii"? Hvis du mener Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Excite Truck, Kororinpa, No More Heroes, Fire Emblem, Zack & wiki og/eller Twilight Princess mangler substans, da vil jeg veldig gjerne vite hva du oppfatter som spill som har substans i dine øyne. :)

 

Med substans mener han selvsagt HD-grafikk :p

 

Jeg er ikke særlig overrasket over at "gamere" ikke liker Wii, for gjett hva; den er ikke rettet mot den målgruppen. Hvert fall ikke hovedsaklig. Den er rettet mot resten av befolkningen med spill som interesse, kanskje uten flatskjerm og uten kjennskap til at det i det hele tatt finnes en konsollkrig, og langt mindre en HD-dvd - blu-ray krig(som nå forsåvidt er over.

Poenget mitt er at det å rakke ned på Wii pga at maskinvaren ikke er spes bedre enn i forrige generasjon, er å fullstendig mangle perspektiv og innsikt i hva dette dreier seg om; nemlig å ha det gøy.

 

Og bedre tekniske muligheter gjør det lettere å lage produkter som er morsomme....

 

Hva som legges i "substans" er jo forsåvidt vansklig å si, om man mener det feks er spill som krever endel tid og mental aktivitet, "tyngre" RPGer, strategispill osv, så kan man kanskje argumentere med at Wii (i likhe med mange andre konsoller) ikke har så mye av dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ThomasM: Du er klar over at du også kan velge å spille "spill med mer substans på Wii"? Hvis du mener Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Excite Truck, Kororinpa, No More Heroes, Fire Emblem, Zack & wiki og/eller Twilight Princess mangler substans, da vil jeg veldig gjerne vite hva du oppfatter som spill som har substans i dine øyne. :)

 

Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, No More Heroes, Zak&Wiki og Zelda TP er alle utmerkede spill.

Hvis jeg skal utelukke de spillene som appelerer til meg så sitter jeg igjen med No More Heroes og Zelda TP.

 

Selvfølgelig er jeg også opptatt av grafikk, men det viktigste er hvordan spillet er på konsollen. For min egen del så opplever jeg at de spillene som er morsomme å spille, er de man kan spille med venner i form av multiplayer. Det blir hovedsaklig Mario Kart, tennis og bowling. Jeg opplever at hvis jeg spiller f.eks Resident Evil 4, så holdes jeg tilbake av kontrolleren og istedenfor å nyte spillet så irriterer jeg meg over kontrolleren.

 

Hver gamer har sin smak. For min del så er jeg ikke spesielt fornøyd med wiien, selv om det fort går noen timer med mario kart/tennis og/eller bowling når man har besøk. Jeg anser den fortsatt for å være en hvit gamecube med bevegelsessensor, noe som for min del ikke har rettferdiggjort 2000 for konsollen

 

Skal forøvrig bli interessant å se hvordan det neste Star Wars spillet oppleves på Wii kontra Xbox360/PS3.

Lenke til kommentar

Mario Galaxy er fantastisk bra spill, det kan ingen nekte for. Du trenger ikke elske det, eller like det engang, men det objektive som ligger til grunn, det utrolig imponerende arbeidet som har blitt lagt ned i den tittelen er udiskutabel, mener jeg. Og at det er lite kreativt og varierende, wtf? Det er tydelig at det er noen som snakker om ting de ikke har peiling på her ... Kan være lurt å spille et spill mer enn en halvtime før en trekker slike konklusjoner.

 

Hva GTA4 angår ser det ut som det faktisk kan gå helt til topps på listen. Men det er det ingen som vet, og ærlig talt, betyr det noe? Ethvert spill som har et snitt på 90% er fantastisk bra, hvorfor krangle om noen usle prosent, i stedet for å spille spillene dere forsvarer?

 

Følte bare for å gi ut noen cents.

 

Det er interessant å se hvordan det i Nintendodelen av forumet er slik at en hver kritikk mot Nintendo tas som en fornærmelse. Mens det i Sonydelen er slik at kritikken er en viktig del. Der går det faktisk an å diskutere ting som dette, uten at hummer og kanari skal blåse seg opp og forsvare sin konsoll med livet som innsats.

 

Hmm, rart, fordi jeg opplever det motsatt. Føler sonydelen av forumet er infestert av fjortiser som bare har en konsoll og skryter hemningsløst av den. Og så har jeg lagt merke til at mods holder seg vekke, alle samletrådene og "lite beskrivende" trådtitlene er bevis på det.

 

Og Camper Killer, vi har støtt på hverandre før. Jeg har faktisk lest en god del av dine poster her inne, og ikke i en eneste har jeg vært enig med deg. Tror vi er rake motsetninger.

Lenke til kommentar
ThomasM: Du er klar over at du også kan velge å spille "spill med mer substans på Wii"? Hvis du mener Resident Evil 4, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Excite Truck, Kororinpa, No More Heroes, Fire Emblem, Zack & wiki og/eller Twilight Princess mangler substans, da vil jeg veldig gjerne vite hva du oppfatter som spill som har substans i dine øyne. :)

 

Med substans mener han selvsagt HD-grafikk :p

 

Jeg er ikke særlig overrasket over at "gamere" ikke liker Wii, for gjett hva; den er ikke rettet mot den målgruppen. Hvert fall ikke hovedsaklig. Den er rettet mot resten av befolkningen med spill som interesse, kanskje uten flatskjerm og uten kjennskap til at det i det hele tatt finnes en konsollkrig, og langt mindre en HD-dvd - blu-ray krig(som nå forsåvidt er over.

Poenget mitt er at det å rakke ned på Wii pga at maskinvaren ikke er spes bedre enn i forrige generasjon, er å fullstendig mangle perspektiv og innsikt i hva dette dreier seg om; nemlig å ha det gøy.

 

Og bedre tekniske muligheter gjør det lettere å lage produkter som er morsomme....

 

Hva som legges i "substans" er jo forsåvidt vansklig å si, om man mener det feks er spill som krever endel tid og mental aktivitet, "tyngre" RPGer, strategispill osv, så kan man kanskje argumentere med at Wii (i likhe med mange andre konsoller) ikke har så mye av dette.

 

AtW

 

Ja, men det er også mitt poeng. For spiller det noen rolle så lenge det ikke lages "tyngre" rpg eller strategispill til wii uansett? Er man vant med og glad i å spille på pc så vil det jo selvsagt være idiotisk å kjøpe seg wii for deretter å klage på grafikk og "tyngde" i spillene. I så fall har man gjort dårlig research.

De første mariospillene viser at det ikke er nødvendig med bedre tekniske muligheter for å gjøre et spill morsomt. Det ligger mye propaganda i det at jo nyere konsoller desto bedre spill. Dette har ikke stemt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

haha. latterig å si noe sånt. han har tydligvis ikke spilt spill som mario kart, ssbb og mario galaxy. wii er absolutt ikke et skritt tilbake, det er et skritt vekk fra den tradisjonelle gamingen. det geniale med denne generasjonens konsollkrig er at wii skiller seg såpass mye i forhold til de to andre. derfor kjøper mange wii og enten ps3 eller xbox 360.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...