Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg trener kickboxing, og har gjort det i ca. 1 år. Har drevet litt med boxing på hobbybasis før, pluss en generell interesse i kampsport. Jeg dreiv på i Oslo, men har akkurat flytta til Bergen, og dessverre passa flyttinga slik at jeg gikk glipp av graderinga (ser ut som de er ferdig med graderingene i Bergen også). Jeg har altså gult belte, men oransje hvis jeg finner en gradering i Bergen (og greier det).

 

Jeg mener at vestlig boxing er det beste utgangspunktet for all kampsport (siden det er fritt for mystisisme og alle teknikker er basert på hva som faktisk funker i kamp), og er veldig fornøyd med kickboxing i den forbindelse siden jeg lærer å bruke beina på en fornuftig måte samtidig som jeg lærer boxing. Thaiboxing er også en kampsport som passer med min filosofi av samme grunn, dog kanskje med mindre fokus på slag og mindre muligheter til å gå fullkontaktkamper i Norge.

Lenke til kommentar
Hvis dere skulle trent en kampsport i tillegg til karate, hva ville det vært?

Kommer an på hva som finnes der du bor og hva som interesserer deg.

 

 

Trodde ikke Krav Maga ble klassifisert som en kampSPORT.. noen som kan bekrefte dette? Blir litt som å si at nærkamp også er det.. man teller ikke, meg bekjent, poeng i nærkamp.

Noen mener at for å være sport, så må det ha konkurranse, og siden krav maga, aikido og bujinkan m.fl ikke har konkurranser, så er de derfor heller ikke kampsport. De to sistnevnte bruker gjerne kampkunst om seg istedet. Men hvor står den definisjonen av "sport" ? Jeg fant det ikke på ordnett.no ihvertfall. Norges Kampsportforbund kaller seg for det det gjør, til tross for at ikke nødvendigvis alle medlemmsklubbene har konkurranser. Dems engelske navn er Norwegian Martial Arts Federation, selv om det nok ikke er den mest konkordante oversettelsen. En (av flere) definisjon av Martial Arts er en kampsport/kampkunst/whatever som brukes eller har blitt brukt i krig. Etter den definisjonen er både Taekwon-Do og Krav Maga martial arts.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Til sommeren flytter jeg til Oslo sentrum/østkant, og har tenkt å ta opp boksingen eller prøve noe nytt.

Hvilke kampsportklubber finnes sentralt i Oslo? Har hittil bokset i 2 år og prøvd meg litt på kickboxing. Men jeg er åpen for det aller meste så lenge det er mer kamp enn "dansekunst". Det skal også være min treningsaktivitet.

 

Noen idéer?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å trene kampsport for 1,5 år siden. Dette er ikke et alternativ i pollen.

 

Begynte å trene Commando Krav Maga, men et halvår senere byttet klubben til et nyutviklet selvforsvarssystem (RBSD-system) ved navn Pro Defense, og klubben byttet navn til Forsvar Bergen. Denne ble oppløst for en måneds tid siden, og i min jakt på et nytt, effektivt selvforsvarssystem har jeg foreløpig tatt en prøvetime i Kali Sikaran.

 

I tillegg har jeg trent Judo det siste halvåret.

Lenke til kommentar

Jeg startet med Aikido for litt under et halvt år siden, rakk tre treninger før jeg hadde en kunstnerisk pause på fire måneder.

Startet opp igjen med en trening på onsdag for så å dra på seminar i stavanger i helgen. Var etter det en smule sliten og full av blåmerker, men likefullt utrolig glad for endelig å være tilbake igjen. Jeg skal absolutt fortsette med dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...