Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Hva med en liten presentasjon av oss som driver med kampsport?

 

Noen regler:

Dette er ikke en telletråd. Svar mer enn bare "driver med judo"

Ikke diskuter hvilken kampsport som er best, størst, penest, mest miljøvennelig eller lettest.

 

Selv trener jeg karate, stilarten Wado-ryu. Har trent i en god del år, og trives god med sporten. Er sertifisert instruktør via NIF/Kampsportforbundet. Ved siden av karaten trener jeg Iaido/Batto Jutsu. Det er også utrolig givende!

 

Jeg har også hatt stunt innom kendo, judo, aikido og kickboksing. Kan faktisk skryte vilt og uhemmet av et gult belte i Judo ;)

 

Trener i Oslo, i Ten Do karateklubb Oppsal, en nystartet klubb (Av blandt annet undertegnede)

 

Det er mange kampsporter registrert i denne tråden, og om det er ønsker om det, kan jeg samle en liste, og legge ut litt informasjon rundt hver kampsport :)

 

Om det er savn i Poll'en, si i fra!

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av kampsport har jeg drevet med kickboxing og judo, og et lite stunt innom fekting (hadde ikke tålmodighet til det :p)

 

judo, 5 år, blått belte (2. kyo, nikyo).

 

kickboxing, 4 år ennå aktiv. grønt belte. hovedsaklig lett-kontakt, men har vært mye innom semi-kontakt og.

Lenke til kommentar

Svart belte WTF Taekwon-do, vært der siden jeg flyttet til trondheim ca. (lenge siden :p)

 

Trener har 8. dan i taekwondo og hapkido, samt svart belte i judo, karate og tai-chi, så vi lærer litt av hvert. Hysterisk gøy å denge hverandre med stokker og tresverd ^^

 

Kjempeflott idrett om man havner i rett klubb. Det er de som bare trener mønster og teknikk, og det er de (som oss) som går mer for konkurranser og selvforsvar. Greit nok at mønster og slikt er flott for teknikken, men det må da være måte på..

 

Bare så synd at denne stilarten har havnet på uføret etter at alle McDojoene kom frem. Pseudo-svartbelter som "dobbeltgraderer" elevene sine :-/

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
av kampsport har jeg drevet med kickboxing og judo, og et lite stunt innom fekting (hadde ikke tålmodighet til det :p)

 

Var det kårde du fektet med?

 

Personlig driver jeg med WMA. Jeg har drevet med det i snart ett og et halvt år. Det er primært sverd og buckler vi har brukt, selv om jeg er mest interessert i den italienske langsverdtradisjonen etter Fiore. Jeg trener med Frie Duellister i Bergen.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Har blått belte i Taekwondo. Satser på svart :ph34r:

 

Klubben jeg trener i består av ca. 15-20 folk. Vi trener tradisjonell WTF Taekwondo (ikke noe McDojo som Mads-b kaller det ^^). Treneren vår har svart belte 1. Dan, men Grand Master Beom Lee er innom 3-5 ganger i året for gradering og for å trene oss.

 

Vi varierer for hver trening, bruker som regel å trene Mønster (Hyung), teknikker for spark o.l, utholdenhet, styrke, koordinasjon, selvforsvar (hapkido o.l.) og mye annet :D

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Du har ikke noe beskyttelsesutstyr som sitter for stramt? Hvis jeg strammer underarmsbeskytterene mine mister jeg all kraft etter noen få minutter. Evt. kan du kanskje begynne å trene med vekter på håndleddene når du ikke sparrer, så sparringen blir lettere.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...