Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg trener for tiden Muay Thai (thaiboksing), og storkoser meg med det :) Utrolig hard kampsport, men så uendelig givende. Og kampene er utrolig artige. Drømmen er å delta i NM til neste år, men det er nok å satse litt høyt.

 

Ellers har jeg tidligere trent ITF-Taekwondo, som jeg vil si at er mer en sosial aerobic ting, enn en kampsport. Blir ikke fullverdig for min del. Og sparringen har utrolig store mangler. Men, missforstå meg rett, jeg trivdes veldig godt. Men jeg liker bedre å gå litt "tøffere". Utenom det så trente jeg Shotokan Karate når jeg var liten. Dette var ikke noe for meg i det hele tatt, og vi gjorde praktisk talt ingenting bortsett fra å utføre kommandoer rett ut i luften ;)

 

Så, jeg legger heller ikke skjul på at jeg ELSKER Muay Thai. Det har hjulpet meg ut av personlige kriser, gitt meg nye venner, gjort meg mer utadvendt, veldig godt trent, og blid som bare det :) Anbefaler det på det sterkeste !

Lenke til kommentar
ITF-Taekwondo, som jeg vil si at er mer en sosial aerobic ting, enn en kampsport.

Ja selvsagt.

 

Blir ikke fullverdig for min del. Og sparringen har utrolig store mangler.
Godt du har funnet en fullverdig stilart uten mangler :)

 

I smell some irony here... ;) Muay Thai har selvfølgelig også sine mangler, men det er stilarten som passer best for meg. For en annen person vil jo TKD være det rette. Men du kan ikke mene at TKD sitt system IKKE burde endres ? Guarden gjør deg jo utrolig sårbar, og du oppsøker clinch for å "slappe av", det blir litt feil. Jeg synes bare det skal endres på, for å være en konkurransedyktig sport. For potensialet er der :) Og klubbene må ta dette med disiplin litt mer serriøst. I klubben vår var det teselskap hele tiden, og ingen hørte på læreren.

 

Men en fullverdig stilart, det vet vi alle at desverre ikke finnes :)

Endret av killthenavy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er grappling en idrett? Trente litt dirty grappling i forsvaret å syntes det var veldig gøy.

Jaaaaaaa, Finnes masse tuneringer og klubber i nesten hver eneste by i norge. Google is your friend.

Med gi og No-GI, Med og uten pysjamas.

 

ADCC er den mest prestisjetunge No-GI tuneringen som finnes.

http://www.youtube.com/watch?v=9lE1EcbTOgo

 

Grappling storys with Al Bundy, Even Al Bundy has a Black Belt!

http://www.youtube.com/watch?v=tSSt5OQ4zHc

Endret av nipton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er grappling en idrett? Trente litt dirty grappling i forsvaret å syntes det var veldig gøy.

Jaaaaaaa, Finnes masse tuneringer og klubber i nesten hver eneste by i norge. Google is your friend.

Med gi og No-GI, Med og uten pysjamas.

 

ADCC er den mest prestisjetunge No-GI tuneringen som finnes.

http://www.youtube.com/watch?v=9lE1EcbTOgo

Ser mye MMA, og det var mange kjente tryner der, ja. Palhares må være den skumleste grappleren å møte. Blir redd bare jeg ser han på en PC-skjerm etter å ha sett han lemleste beina til en drøss med folk...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg har bare et generelt spørsmål til dere som har gått litt hardere kamper, eller bare har greit med erfaring fra kampsport; Jeg sliter veldig i kamper, med at jeg synes det gjør helt hinnsides vondt med spark til hodet, slag går fint, men sparkene gjør så utrolig vondt at jeg blir desorientert, og nærmest redd under kamp. Synes dere også det gjør virkelig vondt å gå kamp ? Og hva har fremgangsmåten vært for å takle dette ?

 

Jeg har jo veldig mangel på rutine i Muay Thai, og er kjempenervøs i kampene også, jeg vet jo at dette ikke er heldig ;) Har en følelse av at de fleste klarer å stenge all frykt ute i kamp ?

Endret av killthenavy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trener WTF Tae Kwon do, begynte vel for 10 år siden. Trener i Keum Gang i Bergen. De siste årene har det vært mye av og på. Har 1. dan, aldri interessert meg for å gå høyere i gradene selv om jeg nok hadde passert en gradering uten problemer. Svart er svart :)

 

Har for det meste trent kampkunst, men de siste årene har jeg trent kamp, har vel blitt til sammen 2-3 år med kamptrening. Aldri satset noe aktivt på det eller deltatt i noen konkurranser. Er mest for min egen del og det å holde meg i form, liker treningstypen :)

 

Tror at jeg kommer til å gi meg med TKD etter sommeren, for å prøve noe nytt. Noen som har noe å anbefale? Lyst til å prøve noe mer "reelt", og har tenkt på krav maga, kickboxing eller mma (ønsker egentlig bredere erfaring før jeg hiver meg på mma though..) Ønsker også å lære meg grapling/bryting :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Trener boksing her, noe jeg har gjort i 11 år. Jeg har både konkurrert nasjonalt og internasjonalt samt instruert både nybegynnere og kamp-utøvere.

 

Boksing er den 6 kampsporten jeg har trent. Kickboxing, Taekwondo, Shotokan-karate, Shaolin Kung-fu, Aikido og Ninjutsu er andre jeg har vært borti.

Personlig liker jeg boksing best av flere grunner; det er vanskeligere å bli god i, høyere nivå på internasjonalt plan, sofistikert og teknisk og en fair sport med mindre "rot" enn de fleste andre.

En god boksekamp mellom to gode boksere er nesten som kunst i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...