Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Gøy å lese innleggene her:)

 

Jeg trener Thaiboksing og elsker det! Trener også kickboksing, shootfighting og litt krav maga ved siden av. Trener i Bergen by, og har gjort det nå i 1,5 år. Har nettopp begynt å melde meg på diverse lettkontakt-kamper:) I Sanshou/Sanda riktignok, ettersom det ikke er thaiboksing-konkurranser i Norge. Fant ut at Sanshou var det som liknet mest på thai. Gleder meg til å se hvordan det går! Håper bare jeg får en match-up...det er litt tynt med kvinnelige utøvere i denne stilarten foreløpig. Håper og tror det er i ferd med å endre seg:) Flere og flere jenter begynner på kickboksing, så det kommer vel flere til thaiboksingen også.

Har planer om å sjekke ut mulighetene for å gå kamp i Sverige også. Der er det et stort miljø i thaiboksing, og mange kvinnelige utøvere.

 

Lykke til videre til alle sammen!! :) Anette

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hei.

Har akkurat blitt ferdig med første uken her i Kun Yu fjellene i Kina.

Her trener jeg Tai Chi, Chi Kung, Wing Chun og Baji. Har aldri trent kampsport før så det er MYE å lære på KORT tid og TUNGT som f. til tider dette opplegget. Men kan allerede etter 5 dager skryte på meg at jeg akkurat har fullført gjennomgangen av alle de grunnleggende formene i Wing Chun. Baji synest jeg er litt vanskelig fordi jeg har en så utrolig mangel på koordinasjon. Noen tips til å bedre koordinasjonen?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

begynte å trene MMA i oktober, høyt engasjamang og en god del privattimer med treneren så kom jeg meg inn i advanced klassen etter 2 mnd (!) med disse gutta er det veldig morro å trene, erfaringene er varierende fra forskjellige stilarter og jeg har helt klart sinnsykt mye å lære enda. Har liten erfaring med kampsport annet enn å sett litt på UFC highlights og noen år med judo på barneskolen.. Klubben har hatt deltagere i amatørdelen av UK MMA league tidligere så om jeg får muligheten kommer jeg nok til å bli med neste gang tenker jeg..

Lenke til kommentar

Er det noe sted i Oslo som tilbyr litt casual (kick)boksetrening som ikke koster all verden? Før jeg flyttet var jeg medlem i en bokseklubb som hadde trening 3 dager i uka, kostet 600 i året(!) og kjørte individuell og felles trening.

Jeg vil opprettholde ferdighetene, har ikke planer om å sette av flere dager i uka til å bli proffbokser. Maksimalt ukentlig boksetrening.

Kan jeg finne noe lignende i Oslo?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat starta opp en uoffisiell treningsgruppe med Crazy Monkey Defense, vi er foreløpig to stykker på et nybegynnerstadium, med litt erfaring hver fra henholdsvis boksing og kickboksing, men det er noen år siden. Holder til i Oslo, og trener hjemme hos meg, så er veldig begrenset med plass, men vi er på utkikk etter skikkelige lokaler, og tror vi skal få til noe snart, så håper flere henger seg med.

 

Jeg har også en blogg der jeg skriver litt om hva vi gjør fra økt til økt.

Lenke til kommentar

Gøy å lese innleggene her:)

 

Jeg trener Thaiboksing og elsker det! Trener også kickboksing, shootfighting og litt krav maga ved siden av. Trener i Bergen by, og har gjort det nå i 1,5 år. Har nettopp begynt å melde meg på diverse lettkontakt-kamper:) I Sanshou/Sanda riktignok, ettersom det ikke er thaiboksing-konkurranser i Norge. Fant ut at Sanshou var det som liknet mest på thai. Gleder meg til å se hvordan det går! Håper bare jeg får en match-up...det er litt tynt med kvinnelige utøvere i denne stilarten foreløpig. Håper og tror det er i ferd med å endre seg:) Flere og flere jenter begynner på kickboksing, så det kommer vel flere til thaiboksingen også.

Har planer om å sjekke ut mulighetene for å gå kamp i Sverige også. Der er det et stort miljø i thaiboksing, og mange kvinnelige utøvere.

 

Lykke til videre til alle sammen!! :) Anette

 

Trener Muay Thai i Sverige, noe av det beste jeg vet, trenger du hjelp med å fikse kamp kan jeg ordne deg noen kontakter om du vil?

Skal til Thailand etter sommeren også, gleder meg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3.dan på tre år? :blink:

Tenkte det samme. Lurer på hva slags forbund det var. Har selv trent i ni år, så blir det nok svart i løpet av året. Men så har jag etter belter og gullmedaljer aldri vært min stil heller.

 

Edit: han skrev jo 3.dan på åtte år, ikke tre år. Men fortsatt veldig kjapt i gradene. Ta en sammenligning med Jiu Jitsu. Ikke uvanlig å ha 1.dan etter 12 år. http://www.sentrumjujitsu.no/people/peopleList/3

I TKD er det ikke uvanlig med svart etter bare 4 år.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...