Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Ehm, har du gått på taekwondo selv? Hadde det vært to like karer som var like sterke, han ene hadde gått på taekwondo i 5 år, han andre i Krag maga i 5 år, tror jeg han med krag maga hadde pissa på han andre nettopp fordi de lærer mye mer nyttige ting.

Absoulutt, men det var ikke det jeg reagerte på heller :p

 

 

Eh, det har vel du strengt tatt ikke noe med. At man har tatt seg noen sabbatsår trenger ikke å bety at man har slutta.(..) Jeg prioriterer andre ting i livet mitt, men å være kampkunstutøver handler ikke kun om å utøve det fysisk, men også psykisk. Jeg vil alltid regne meg som det og karaten løper ingen steder. Det burde jo du vite.(..) Og hvis du lurte: fordi jeg faktisk har studier, jobb(er) og politisk arbeide å jobbe med om dagen, så blir det til at jeg faktisk ikke har tid til å reise 1 time hver dag til trening. Så da benytter jeg meg heller av tilbudet ved der jeg studerer og trener yoga, pilates og andre aktiviteter som både holder hjernen og kroppen i form.

 

Så, så, da, Yvonne :) - Jeg er helt enig, men det er bare lenge siden jeg har sett deg på treningssamling. Forstår at det er mange ting som tar tid, og at det er pes å komme seg inn til klubben! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm, har du gått på taekwondo selv? Hadde det vært to like karer som var like sterke, han ene hadde gått på taekwondo i 5 år, han andre i Krag maga i 5 år, tror jeg han med krag maga hadde pissa på han andre nettopp fordi de lærer mye mer nyttige ting.

Absoulutt, men det var ikke det jeg reagerte på heller :p

 

Nå skal de nevnes at klubben jeg gikk på er sikkert den klubben i norge som fokuserer mest på disiplin, respekt og sånne ting. Bruker masse tid på trening bare for å stille opp personene i rekker så det skal se bra ut, ikke rart jeg gikk lei, alt for mye fokus på disiplin istedenfor trening.

Lenke til kommentar
Så, så, da, Yvonne :) - Jeg er helt enig, men det er bare lenge siden jeg har sett deg på treningssamling. Forstår at det er mange ting som tar tid, og at det er pes å komme seg inn til klubben! :D

 

Ja, det er jeg enig i. Egentlig hadde jeg planer om å komme på leier'n i år, men jeg må nesten se det an litt. Det kan hende jeg blir nødt til å jobbe. Uansett, jeg tar det som et kompliment at du tenker på meg. :!: Neida, hehe, tuller, men det hadde vært koselig å se igjen alle folkene. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Kyokushinkai :]

Hittil har jeg bare 8. kyu, dvs. 2. oransje beltet.

Satser på å dobbeltgradere til andre blått om et halvt år :D

Liker det veldig mye, vi lærer jo en haug av ting som faktisk er nyttig å kunne. Ikke bare respekt og denslags hele tiden. Men så er jo Kyokushin "the strongest karate" såh :)

Endret av Bollehamster
Lenke til kommentar

Halois :)

Har trent shotokan karate i.. 7 år nå hvis eg ikke tar feil. har 2. kyu. i d siste har jeg vært en smule inaktiv så har ikke fått med meg de to siste graderingene. men full plan om å komme sterkt tilbake så snart livet stabiliserer seg igjen:P

Endret av deinteil
Lenke til kommentar

Heihei :)

 

Trener NTN TKD under ITF, egentlig vanlig rein ITF, men vi har en backup med NTN ;) Har trent i 5 år førstkommende August, med 6mnd pause pga. skade. Har 2. gup-1, og skal opp til 1. gup førstkommende søndag, wish me luck! Det er også kjent som rødt belte med 1 stripe.

 

Ser at MrLG har hatt en skikkelig dårlig opplevelse av Taekwon-Do, men jeg mener man bør vite hva Taekwon-Do er før man begynner. Jeg trener riktignok ITF, og han+de fleste andre her trener WTF, og rent personlig foretrekker jeg ITF, fordi det er mer kampkunst, enn kampsport. Vi har en trener som har erfaring fra judo og BJJ, så vi kombinerer dette med Taekwon-Do, og jeg føler jeg får mye ut av det. Bruker for eksempel 15 min etter oppvarminga til selvforsvar med grappling og slikt.

 

For meg handler Taekwon-Doen mest om hvordan man skal leve. Da jeg begynte på Taekwon-Do var jeg en veldig annerledes person enn jeg er nå. Jeg har blitt disiplinert, godt trent, selvsikker og jeg har unngått hvert eneste slagsmål siden jeg begynte, noe jeg 100% takker TKD for. Jeg har planer om å begynne på judo eller noe lignende for å utvide kunnskapen min innen slik kampsport, håper jeg liker det like godt ;)

 

Mvh. Sebastian :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om bryting kan beragnas som kamp sport jeg, men dreiv på det i seks år. Har vært innom litt noe karate greier som jeg ikke husker navnet på, men stakk igjen for vi gjorde bare en haug me puste øvelser en hel månedet og det hadde jeg ikke tålmodighet til. Har vært innom boksing, men slutta etter et halvt år pga trenern var fucked i huet. Gamle skrudde jævel!:D

Lenke til kommentar
Noen som har tips for å holde ut lenger i bokseringen? Jeg holder ut maksimalt 5 minutter, blir så utmattet av å bokse mot andre. Tips om hvordan/hva jeg kan trene?
Som noen skrev så er eksplosiv kondisjon litt anderledes enn kondisjon man får av å jogge og slikt. Er utrolig kor fort man blir tappet for krefter når man driver og eksploderer med slag i 5min.

 

Ellers er det noe som er utrolig viktig i boksingen er pustingen. Puster man ikke riktig så kan eg love deg at du ikke holder lenge. Med engang eg begynte å få teknikken på pustingen holdt eg ut mye lenger!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tidligere TaeKwon-Do utøver her. Trente i ett ukjent antall år, rundt 5 år, men har hatt ett års pause nå. Så nå vurderer jeg på å begynne på igjen, da jeg igjen har fått litt tid til overs. Men jeg vurderer å begynne med en annen form for kampsport, men er usikker på hva. Noen som har noen forslag på hva?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til koffner

 

 

Har bare prøvd boksing et par ganger men tror jeg forstår hvor skoen trykker.

 

Prøv å kjør 2 eller 3 minutters drag med høyintensitets motbakkeintervall. Antall drag du kjører må du regulere litt etter hvor god form du er i, men rundt 4-5 burde være passe.

 

Det som skjer i ringen er omtrent det samme som skjer når du trener med vekter. Musklenes atp lagring går tom fordi oksigenopptaket ditt ikke er kraftig nok og blodet ikke klarer å frakte bort nok syre.

 

Siden du sier du blir daff og føler at kroppen blir slapp, liksom ute av stand til å gjøre noe som helst. Om jeg ikke tar helt feil. Så ville jeg tippe på at det er oksigenopptaket det står på. Kuren vil jeg tro at kan være harde intervalløkter for å øke syreterskelen og det maksimale oksigenopptaket i kroppen din. Samtidig som du burde legge inn en del fler heavy days i vektprogrammet ditt (hvor mye vekter kjører du forresten? og er det vektløfting eller kroppsbygging som er hovedfokus). Det kan være lurt å gå bort i fra de vanlige 8-12 rep'sene til failure og heller kjøre en måneds tid med 8,4,4,1 (rep's per sett, altså failure på 8 på første og 4 på andre osv) før å øke hvor mye av musklene du klarer å utnytte maksimalt per rep, såkalt nervetrening.

 

 

jeg er som sagt ingen ekspert hverken i boksing eller kampsport generelt siden jeg ikke har drevet med noe seriøst selv noen gang. (skal begynne på krav maga til høsten, gleder meg som et barn :D )

Men jeg har en del erfaring fra andre idretter som svømming og bodybuilding så jeg tror jeg vil være kvalifisert til å svare på et spørsmål som går mer på fitness enn treningsteknisk.

 

Ellers må jeg si meg enig med snowdog, pusteteknikken viser seg å være avgjørende i veldig mange idretter. Også innen kampsport etter det jeg hører.

 

lykke til i treningen :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg sluttet også pga svart belte ga for mye (dritt) plikter. Bl.a å sitte inni i et varmt lokale i 7 timer for å se på noen unger gradere seg, eller hjelpe til under trening(altså nesten hjelpetrener). Og dette skal jeg betale for!? Det er jo ren tortur, burde heller fått betalt for dette.

 

Er det vanlig at svartbelter må betale kontigent? I min forhenværende karateklubb (goju ryu i Narvik) fikk svartbelter trene gratis, dog var det forventet at de hjalp til på treninger. Lekeparti ble allikevel holdt av instruktør og frivillige, svartbelte trente stort sett med 8-9kuy og oppover.

 

ObOnTopic: Har hovedsaklig trent Judo og GoJu Ryu Karate, samt en del Kickboxing og Wing Chun. Holder på å komme i gang med Judo igjen, bare man finner tid til å trene.

Lenke til kommentar

Jeg begynte med Taekwondo i aug/sep 2003, og får svart belte i desember (om alt går bra). Har aldri feilet på noen graderinger før, så håper denne graderingen går like så bra. Trener på Tøyen Taekwondo Klubb i Oslo, og jeg trives veldig godt der. Har aldri gått på noen annen klubb.. Trener 5 - 6 dager i uka (den 6. dagen, som er en søndag, er det ikke alltid jeg trener, da). Trener kamp trening med Team Tøyen partiet 3 dager i uka (4. med de søndagene jeg møter opp), og 2 dager med mønster og teknikk. Og jeg ser veldig fram til graderinga i desember. :D Har 2 gull, 4 bronsje og et sølv.. Ja, jeg vet det ikke er mye med tanke på at jeg har trent i 5 år nå. Lol. Men jeg har hatt 3 strekkskader før, så i den perioden jeg var skadet måtte jeg være veldig forsiktig, kunne ikke en gang trene mens jeg gikk til fysioterapeut...

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...