Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Tråden er kanksje ikke brukt på en stund, men burde derfor "gjennopplives"

 

Jeg holder på med shotokan karate, har holdt på i 1,5 år- var nesten i ferd med å gi opp, men den dagen vi ble trent av eliten til Japan så forandret det seg.

 

Hva med dere andre, har dere trent med deres "idoler" i kampsporten deres?

 

Er såpass heldig at jeg får trent med vår 9.dan fra Japan 4-6 ganger i året :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare et generelt spørsmål til dere som har gått litt hardere kamper, eller bare har greit med erfaring fra kampsport; Jeg sliter veldig i kamper, med at jeg synes det gjør helt hinnsides vondt med spark til hodet, slag går fint, men sparkene gjør så utrolig vondt at jeg blir desorientert, og nærmest redd under kamp. Synes dere også det gjør virkelig vondt å gå kamp ? Og hva har fremgangsmåten vært for å takle dette ?

 

Jeg har jo veldig mangel på rutine i Muay Thai, og er kjempenervøs i kampene også, jeg vet jo at dette ikke er heldig ;) Har en følelse av at de fleste klarer å stenge all frykt ute i kamp ?

 

Jo mer stressa du blir, jo flere feil gjør du. Spark til hodet skal ikke skje om du har korrekt thaiteknikk eller ikke er skadet/sliten/brutt ned av motstanderen fysisk.Jobb med teknikken, drill teknikk ofte. Alle blir desorientert av et spark til hodet, så det skal du ikke bry deg om. Hadde du filmet deg selv kunne man sikkert gitt bedre tips. Du skal høste erfaring som nybegynner, ikke måtte frykte en overlegen motstander. Det er veldig mange forsvarsmekanismer mot det hodesparket når det gjelder guard, fotarbeid, counterpunching og ikke minst ditt eget offensive arsenal. Start heller i den enden spør du meg.

 

Husk det er en grunn til at topp fightere bare går 2 kamper i året, det er fordi man pådrar seg mye skader av fullkontakt mot god motstand.

Endret av 1814_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden er kanksje ikke brukt på en stund, men burde derfor "gjennopplives"

 

Jeg holder på med shotokan karate, har holdt på i 1,5 år- var nesten i ferd med å gi opp, men den dagen vi ble trent av eliten til Japan så forandret det seg.

 

Hva med dere andre, har dere trent med deres "idoler" i kampsporten deres?

 

Er såpass heldig at jeg får trent med vår 9.dan fra Japan 4-6 ganger i året :D

 

Det er utruleg viktig for spiriten å få topp instruksjon i blant, ikkje berre frå sensei i den enkelte klubb. Eg har ofte gått litt på "tomgang" sjølv, men etter å ha blitt instruert av intruktørar med >6.dan er spiriten raskt tilbake. Til hausten vert det shito ryu på meg, då det ikkje er Wadoklubb i mitt noverande distrikt. Spent på det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tråden er kanksje ikke brukt på en stund, men burde derfor "gjennopplives"

 

Jeg holder på med shotokan karate, har holdt på i 1,5 år- var nesten i ferd med å gi opp, men den dagen vi ble trent av eliten til Japan så forandret det seg.

 

Hva med dere andre, har dere trent med deres "idoler" i kampsporten deres?

 

Er såpass heldig at jeg får trent med vår 9.dan fra Japan 4-6 ganger i året :D

 

Det er utruleg viktig for spiriten å få topp instruksjon i blant, ikkje berre frå sensei i den enkelte klubb. Eg har ofte gått litt på "tomgang" sjølv, men etter å ha blitt instruert av intruktørar med >6.dan er spiriten raskt tilbake. Til hausten vert det shito ryu på meg, då det ikkje er Wadoklubb i mitt noverande distrikt. Spent på det.

 

Hvor er ditt distrikt?

Lenke til kommentar

Er nettopp kommet to nye steder i nærheten av meg:

 

http://www.novusacademy.no/

 

http://www.nakmuay.no/

 

Er helt nybegynner og er i relativt dårlig form. (tynn og dårlig kondis)

Er mest interessert i BJJ.

 

Noen innspill?

Nå kjenner jeg bare til Novus, men vet at de er utrolig dyktige, med et stort spekter av kampsporter. Om du kjenner til Jon Olav Einemo, så var det her han trente i sine yngre år :) Er jo også norges største kampsportsenter nå, med helt nye lokaler.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...