Gå til innhold

Nvidias nye spillkort


Anbefalte innlegg

Kortene går ikke like fort som det pleier (ikke så rart).

 

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=9800gtx

 

Komplett sitter på hundrevis av 880gts 512, kommer til å følge med som en hauk etter saftige tilbud, ser netshop alleredet er under 2000kr på 8800gts 512

 

Ytelsen var ikke noe å hoppe i taket for denne gangen, men det er prisen!. Prisene har i værste fall ligget opp opp mot 7000kr når highend kortene blir sluppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal ha meg 3 av disse og kjøre dem i tri-sli. Har sett at kortet har veldig bra sli skalerings potensiale på mange tester på nettet. Dessuten vil jeg heller ha 3 stk 9800gtx enn 2 stk 9800gx2. Tror forbedringene med sli kommer til å øke sykt framover med nye drivere.

Lenke til kommentar
Kortene går ikke like fort som det pleier (ikke så rart).

 

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=9800gtx

 

Komplett sitter på hundrevis av 880gts 512, kommer til å følge med som en hauk etter saftige tilbud, ser netshop alleredet er under 2000kr på 8800gts 512

 

Ytelsen var ikke noe å hoppe i taket for denne gangen, men det er prisen!. Prisene har i værste fall ligget opp opp mot 7000kr når highend kortene blir sluppet.

 

8800GTS for 2 høvdinger? hvem gidder å betale slike priser etter idag? disse kommer til å stupe kraftig i nærmeste fremtid.

 

Fordi disse kortene ( G92 8800GTS /GT ) er nye og går ut mye tiligere enn bergenet, dvs tiligere enn foventet EOF. Derfor finnes det tusentall av disse på lager både her og der. Da må de enten støve i yusntall, eller selges på dumpingpriser. takked være den store prisknuserkongen 9800GTX.

Lenke til kommentar
8800GTS for 2 høvdinger? hvem gidder å betale slike priser etter idag? disse kommer til å stupe kraftig i nærmeste fremtid.

 

Om du leser litt bedre ser du jeg skriver det samme som deg, jeg heller haddet ikke kjøpt det for 2000kr-så svaret dit blir ganske poengløst.

 

Svar til Sam under

 

8800GTS for 2 høvdinger? hvem gidder å betale slike priser etter idag?

For meg så ser det ut som du missforstår det jeg skriver med det du skriver her, jeg venter enda litt og ser om feks komplett kommer med et tilbud helt nede i 15000 kr (de har mange inne)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
8800GTS for 2 høvdinger? hvem gidder å betale slike priser etter idag? disse kommer til å stupe kraftig i nærmeste fremtid.

 

Om du leser litt bedre ser du jeg skriver det samme som deg, jeg heller haddet ikke kjøpt det for 2000kr-så svaret dit blir ganske poengløst.

 

Mitt svar nok bekrftet og understreket de du sa. Men hvis det bekrfter det du sier, hvordan kan det være poengløst?

Lenke til kommentar
Det mest spennende blir kanskje å se effektforbruket, kunne gjerne tenkt meg endel mindre effekthungrige skjermkort.

 

AtW

 

Har sett noen tall, vil tippe 20-40W mindre effektforbruk. Ikke det helt store, men noe.

 

Skikkelig billigkort dette her, nVIDIA må jo tjene bra på dette. 256 bit minnebuss, 512MB billig RAM. Jadda. Ikke akkurat noe toppkort. Irriterer meg grønn over minnemengen i alle fall. 512MB på et high-end-kort? Skrur man opp oppløsning og AA på bare f.eks. Oblivion, så er man allerede på grensen til hva man får plass til på 768MB. Helt latterlig hvor treigt det går fremover med grafikk-kort nå om dagen.

Lenke til kommentar
Det mest spennende blir kanskje å se effektforbruket, kunne gjerne tenkt meg endel mindre effekthungrige skjermkort.

 

Har sett noen tall, vil tippe 20-40W mindre effektforbruk. Ikke det helt store, men noe.

Her har 9800GTX en fordel...

 

Jeg har evaluert de nye GTX-kortene og Hybrid SLI (HybridPower) de siste ukene, og med det aktivert så er strømforbruket i vanlig 2D og Aero med Vista lik 0,1 W. Skjermkortet er helt slått av, og maskinen bruker kun GPU i chipset. Når 3D modus starter blir kortene aktivert, og GPU på hovedkortet deaktivert.

Lenke til kommentar

når det snakkes om "bedre video ytelse" ... hvor mye bedre? Skal bygge ny kombinert gamer/arbeidsstasjon/HTPC om ikke lenge, og videoytelse jeg interessert i (HD), men vil ikke ha AMD kort denne gangen...

 

Hadde egentlig tenkt på et MSI 8800GTS OC eller et 8800GTX kort...

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det mest spennende blir kanskje å se effektforbruket, kunne gjerne tenkt meg endel mindre effekthungrige skjermkort.

 

AtW

 

Har sett noen tall, vil tippe 20-40W mindre effektforbruk. Ikke det helt store, men noe.

 

Skikkelig billigkort dette her, nVIDIA må jo tjene bra på dette. 256 bit minnebuss, 512MB billig RAM. Jadda. Ikke akkurat noe toppkort. Irriterer meg grønn over minnemengen i alle fall. 512MB på et high-end-kort? Skrur man opp oppløsning og AA på bare f.eks. Oblivion, så er man allerede på grensen til hva man får plass til på 768MB. Helt latterlig hvor treigt det går fremover med grafikk-kort nå om dagen.

Jupp. Med 8800GTX kunen jeg faktisk kjøre med 4xAA, mens med 9800GX2 (512MB og 256bit) måtte jeg faktisk skru av AA for at minnebussen/mengden ikke skulle bli noen begrensning. krever dog at du fyrer på med en 1920x1200 i oppløsning, og heftige teksturmods.

 

Problemet er at G92 ikke støtter høyere minnebuss enn 256bit, og da hjelper det ikke stort med så mye mer minne. Om 9800GTX kvalifiserer seg som et Toppkort kan naturligvis diskuteres. Skal man overklokke så ville jeg nok tro 9800GX2 i Quad ga mest ytelse faktisk. Rett og slett fordi 9800GX2 ikke klokker stort dårligere enn 9800GTX (totalt sett) med unntak av minnet som kommer en god del lengre på 9800GTX.

 

Skulle jeg kjørt Tri-SLI så ville jeg nok utvilsomt hatt 8800GTX / Ultra. (kjappe seg å kjøpe før de blir utsolgt)

Jo flere GPUer, des mer flaskehals blir minnemengden/minnebussen, som da ikke øker ved SLI-konfigurasjoner.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Problemet er at G92 ikke støtter høyere minnebuss enn 256bit, og da hjelper det ikke stort med så mye mer minne.

Nå har 9800GX2 2x256bit minnebus og når det kommer til større teksturer gir ikke det så mange flere GPU calls.

For singel GPU G92 må man i dagens spill ofte så høyt opp i oppløsning og AA nivå at det kveler båndbredden og/eller GPU før 512MB kommer til kort. Men det er likevel ingen bestemt regel mellom minnemengde og båndbredde, det er isåfall høyst relativt sett. Eller hvor skulle Xbox360 sin 10MB eDRAM med 256GB/s båndbredde passe inn.

Lenke til kommentar
Problemet er at G92 ikke støtter høyere minnebuss enn 256bit, og da hjelper det ikke stort med så mye mer minne.

For singel GPU G92 må man i dagens spill ofte så høyt opp i oppløsning og AA nivå at det kveler båndbredden og/eller GPU før 512MB kommer til kort. Men det er likevel ingen bestemt regel mellom minnemengde og båndbredde, det er isåfall høyst relativt sett. Eller hvor skulle Xbox360 sin 10MB eDRAM med 256GB/s båndbredde passe inn.

Antageligvis ikke, men faktum er ivhertfall at ytelsen blir kvelt veldig i de tyngste spillene med høyest mulig teksturkvalitet og høyere oppløsninger. I Crysis så trenger du ikke engang legge til AA for å kvele minnet. Mens i spill som WIC og Oblivion så trengs det gjerne en 2x/4xAA til for å klare dette.

 

Nvidia venter vel strengt tatt ikke med å levere, men lanserer oppdateringer i mellomtiden. En gruppe hos Nvidia holder sannsyneligvis på med GT200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...