Gå til innhold

Nvidias nye spillkort


Anbefalte innlegg

nvidia gir ikke ut kortene fra 9serien for ytelse. men for at de setter seg på tronen over ati og vil beholde den med mellomklasse kort og noen bra kort. har de bare 9800GX2 på toppen vil den lett vippe av.

 

8 serien har jo en haug av kort. det er for å sette seg på tronen å vise at den arkitekturen er god og vi er best. dette er bare en liten utgivelse. 9 har ikke vert noe stor. da 8 serien kom var det store forventninger og alle var spendte... hvem var det nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ATI klarer å gi ut RV770 baserte kort i mai som ryktene sier - da er jeg redd Nvidia bør få fortgang i GT200 serien - RV770 skal ikke bli så mye bedre enn eksisterende 3870 for å matche dette.

 

Stened: Forstår du hva du skriver sjøl? jeg får i alle fall ingen mening ut av det.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg trodde at meningen med 9 serien i alle fall skulle være 10,1 DirectX..? Jeg vet at det ikke er så viktig, men syns det blir dumt å lansere en ny serie med omtrent ingen forbedringer. Som sagt tidligere er vel dette bare en 8800GTS med noen små, umerkbare forskjeller, eller kanskje ingen, med et nytt navn.

Lenke til kommentar
Det var merkelig svake spesifikasjoner på 9800 GTX mot 8800 GTX i parantes:

Shadere*frekvens: 216 (173)

Fillrate: 10,8 (13,8)

Fillrate bilinear: 37,8 (36,8)

Minnebåndbredde: 70,4 (86,4)

 

1.5 år og dette er resultatet? :dontgetit:

 

Ja, denne releasen var såpass fjollete at en kan begynne å lure på om de ikke ønsker å bli tatt seriøst lengre.

Lenke til kommentar
hvorfor gi ut det som ett nytt kort?

Grunnene:

1. G80 er tatt ut av produksjon. Det er EOL på 8800GTX og Ultra

2. 8800GTS-512 støtter ikke Tri-SLI, med G80 ute av produksjon trenger de kort med støtte for dette.

3. Ingen kort i 8000-serien støtter Hybrid-SLI (HybridPower), dette er noe som kommer til å bli markedsført mye fremover...

Lenke til kommentar

folkens er det ikke bare å si at 9800GX2 og 9800GTX var en vits og noe dritt og skulle aldri bli produsert?

bare kaste det i søpla å spytte på det?

 

dere får det til å høre som at 9 serien er alt annet en bra. negativ innstilling folk. fy fy

 

nvidia viser at de ikke ligger på latsiden.

 

og som jeg sa tidligere. Varme,støy, strømbruk og DX10-1(som ikke har so mye å si) men de har det forde. de viser bare at de kan. hva var vitsen med 8800GS? og 8600GT? eller 8400 som ikke kan kjøre noe i det hele tatt?

Endret av stened
Lenke til kommentar
1,5 års utvikling og dette er resultatet? :dontgetit:

Ta en titt på lanseringsprisen da...

 

Mhm, de kunne jo ikke akkurat lansert 9800GTX med dobbel prislapp av 8800GTS512 med disse spesifikasjonene, så det forklarer ingenting. Det som en kan lure på nå er jo hvorfor de ikke bare kalte 8800GTS512 9800GTX når det kom, for ingenting er jo forandret....Snodig opplegg...

Og man trenger ikke et nytt navn for å legge til tri-sli tapp, imho...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
hvorfor gi ut det som ett nytt kort?

Grunnene:

1. G80 er tatt ut av produksjon. Det er EOL på 8800GTX og Ultra

2. 8800GTS-512 støtter ikke Tri-SLI, med G80 ute av produksjon trenger de kort med støtte for dette.

3. Ingen kort i 8000-serien støtter Hybrid-SLI (HybridPower), dette er noe som kommer til å bli markedsført mye fremover...

 

Nå er jo du omtrent like dårlig kamuflert hyper Nvidiafanboi som jeg er Nforce hater :thumbup:

 

Tri SLI eller ikke, det er en ikke ting for de aller fleste - folk har ventet i ei god stund på 9800GTX og hva får de? Et lett modda 8800 GTS 512 som ikke matcher eksisterende G80 toppmodeller engang - DET er det folk reagerer på.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at nVidia ser ut til å ha gått bort fra sin tidligere, ihvertfall delvis, logiske navngiving. GTX eller ultra var king of the hill, så kom GT, GTS osv etter dette.

 

Det var også slik at det første tallet i serien fortalte hvilken generasjon det tilhørte, det andre om det var et topp- ,middels eller budsjettkort osv.

 

Nå er det totalt kaos med et 8800GTS-512mb som yter bedre enn 8800GTX, og et 9800GTX som er veldig lik ytelsesmessig som tilsvarende GTX-kort i forrige generasjon.

Dette er etter min mening forbrukerfientlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...