Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jo vært noe med en Maserati av alle ting da! Det er litt kult når folk spør hva jeg kjører, så sier jeg sleskt tilbake: "Jeg, kjører Maserati."

 

Som sagt, et lakkstrøk, litt refreshments med lykter og bytte ut treverket inne i bilen, så hadde denne blitt ganske fet. Skremmer den opp til 250hk+ også, samt bytte eksos. Felger og senk selvsagt også. DA tror jeg den ville ha vært steike rå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir nok ingen Maserati på meg, ettersom jeg er ute etter en litt mer driftsikker bil. Er ute etter noe tyskt, gjerne en BMW om det passer. Sa det kanskje litt lengre opp her, men syntes 1-serien virker spennende. Velger man dieselversjonen og gjerne 2literen får man fort chippet dette opp til 200hk. Da snakker vi!

 

Men har dere noen andre forslag? Drawbacket med 1-serie er at den er litt mainstream.

 

 

Ellers er planen å ta en interiørvask i morra, med full pakke. (Skinnrens, vindusrens, støvsuging etc)

Lenke til kommentar

Koster jo bare 450k! Den kan jeg ta! :dribble:

 

Nei, jeg har faktisk forelska meg litt i en hvit 118d:

 

64_2145243812.jpg

 

64_969598265.jpg

 

64_1018221800.jpg

 

M-tech og alt mulig. Det brune interiøret syntes jeg var steike tøft! Et verdig alternativ til sort skinn. Jeg liker det litt "annerledes", såfremt det ikke er stygt. (Slik som beige interiør, og trelister) (no offence anyone!)

 

Koster 250k i annonsen, men det er en forhandler, og jeg har noen kontakter hos dem. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Dessverre er jeg ikke helt fan av formen på Coupeen, om du mener den som ikke har flat rompe? Er ikke helt inn i BMW verdenen, så har begrenset med kunnskap der. Men antar at det er den du mener.

 

hartge-bmw-1-coupe-04.jpg

hartge-bmw-1-coupe-05.jpg

hartge-bmw-1-coupe-01.jpg

 

Du er ikke fan av disse formene!? :) Hver sin smak, heldigvis. Poenget er uansett at du finner noe du er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Okay folkens, nå har mye skjedd. Jeg har fått bra pris på en BMW 118D (avbildet over her).

 

Den har følgende ekstrautstyr:

 

  • 1CC AUTOMATISK START/STOP FUNKSJON
  • 1CD BREMSEKRAFT REGENERING
  • 321 LAKKERTE FANGERE OG LISTER
  • 337 M SPORTPAKKE
  • 4MG INTERIØRLISTER I ALUMINIUM/SØLV
  • 423 GULVMATTER I VELOUR
  • 473 MIDTARMLENE FORAN
  • 481 SPORTSSETER FORAN
  • 493 BAGASJEROMSPAKKE
  • 494 SETEVARME FORAN
  • 502 FRONTLYKTSPYLERE
  • 520 TÅKELYS
  • 522 XENON LYS
  • 534 AUTOMATISK AIR CONDITIONING
  • 704 M SPORT UNDERSTELL/ FJÆRING
  • 710 M SPORT SKINNRATT
  • 715 M AERODYNAMIKPAKKE
  • 760 INDIVIDUAL, HØYGLANSLISTER I MØRK KROM
  • 775 INDIVIDUAL, MØRKT TAKTREKK

 

 

64_203213378.jpg

 

Dieselversjon med 143hk. 2.0l motor, som kan med letthet chippes til 180hk og vill dreiemoment. (mener det var 400nm ca) Det skal jeg nok like svært godt. Det er en 2008 modell, og 3 dørs varianten. Den har gått 50 000km. Manuell giring, slik vi liker det! Bilen selges fra forhandler, så jeg har jo litt ekstra garantier og goder, samt at bilen er strøken. Hvit lakk, sort og brunt interiør med skinn.

 

Jeg må ta opp lån på ca 200.000kr, men siden jeg var heldig og kjenner en som kan gi rimelig heftige lån med lav rente, ser dette gunstig ut. Blir ca 2500kr i måneden å betale.

 

Mine umiddelbare planer med bilen(om kjøp gjøres) blir:

- Bytte ut ALT gult lys med hvitt.

- Sette i egen stereo med navi og ryggekamera(må ha det, bare må ha det!)

- Felger

 

Ang Celicaen så blir nok den aldri solgt. Den kommer til å stå, har akkurat betalt årsavgift og forsikring på den, så har den et år til. Får se om jeg avskilter den og lar den stå, eller om den blir i drift. Denne tråden her blir med andre ord ikke død! Det kan vi ikke ha noe av.

 

Grunnen til å kjøpe ny spør dere? Ja, Celicaen er jo en knall bil. Virkelig. Oppmerksomhet fra gata, heftig god i svinger, god å kjøre ellers osv. Men føler den blir bedre som sommerbil/kosebil/showbil. Planene for oppgradering av motor står enda, men det blir nok noe som må skje litt fremover i tid. Jeg har lagt så mye kjærlighet i Celicaen at det blir helt feil å selge den og gjøre dette om til penger. Det går rett og slett ikke. Men en ny bil trengs for å ha noe som man kan kjøre litt mer ellers på jobb osv. Føler det blir teit å kjøre en Celica til jobb, tog, skole etc! Så en solid, driftsikker bil, som går og går og går er høyt på ønskelisten. Derfor dette mulige valget.

 

Så hva sier dere?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Enig i valget om to biler iallefall. Jeg har selv funnet ut dette på mitt eget prosjekt. Når du legger mye jobb i en bil er det litt trist å se saltlaka og drittveiene om vinteren spesielt, ødelegge bilen og alt arbeidet som blir lagt ned i den. Det er mye bedre å ha prosjektbilen som en sommerbil.

 

Hvis du liker bilen, go for it. Ikke hør på hva alle andre vaser om hva du bør kjøpe, for det betyr ikke noe så lenge du ikke selv er fornøyd med bilen. Har du prøvekjørt den forresten? :D

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg fant ut. Bare den vinteren her har skapt rustdannelse på 4 forskjellige steder, noe som er ganske kjedelig. Dette må jeg jo uansett ta.

 

Jeg skal prøvekjøre akkurat den bilen på fredag, så det blir spennende! :) Har du noen erfaring med disse bilene Brian? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...