Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

3S-GE er jo kjent for å være slapp faktisk. Her oppe ler folk når de hører lyden av en Celica, og ser det bare er en 160hk GTi.

 

Gå fullt ut med 3S-GTE, og kassa til en 3S-GE om den tåler 200hk++. eller bygg om til 4WD. Eller ta det helt ut med 7A-GTE.

Det er litt forskjell på gen2 med 156hk, gen3 178hk (jdm) og gen4 beams 210hk (jdm).

At en 160HK gti er dårlig betyr ikke at celica ST202 er dårlig med nyere generasjons motor.

 

Hadde selv en 7A-FE i celicaen, nå står det i en gen3 jdm (178hk) og med oppgradert eksos.

Å si den er slapp er litt å ta i, greit nok at en GT4 er et sekund raskere på 0-100, men det er ikke så ille som en 7A-FE som ligger 3-4 sek etter.

 

Synes effekten i en 3SGE 3gen er overaskende bra for en sugemotor (mye morro å kjøre), og jeg ville klart anbefalt anaxyd og gå for det hvis beams blir for dyrt/komplisert.

En 3SGTE ville vært litt overkill ifølge min menning for en forhjulsdrevet bil, det blir ikke det samme som en original GT4 med firehjulstrkek, så GT4 drømmen forsvinner ikke selvom man har en 3sgte.. Det er en grunn til at toyota ikke har lansert 3sgte på forhjulsdrevet celica...

 

Offtopic, Anaxyd:

Nå har min celica blitt så og si ferdig, ;)

Link her

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Fortsatt, 220hk på en FWD-bil er ikke noe problem, det er tonnevis av biler som har like mye og mer enn det, og de funker flott. Selv hadde jeg over 200hk på min Passat 1.8T. Litt torque steer, men det overlever man.

 

Hvorfor gå for det nest beste, når det ikke er mye verre å få det beste?

Lenke til kommentar

Sånn helt ærlig så vurderer jeg å kjøpe en GT4 istedet, for jeg tror jeg ikke kommer til å hive meg på noen 3S-GTE swap i min eksisterende T20. Det blir for omfattende, og uten særlig praktisk kunnskap (har all den teorietiske kunnskapen jeg trenger fra alt mulig av fora), og bilen kommer til å stå i flere mnd om jeg møter et stort problem. (Som f.eks akslinger, som mange har herjet med)

 

Da vil det nesten være det beste å importere en GT4 fra Tyskland eller Sverige, og ha denne i tillegg. Kosebygge og gnukke på den til den er klar for godkjenning og avgifter, og ha en bil som går som faen. Ja, jeg følte jeg måtte uttrykke meg skikkelig der. :)

 

Men uansett mye riktig i hva Iceman sier, som har hatt en GT4 i eie. Jeg vil jo si at 3S-GE faktisk ikke er så værst med tanke på hva den faktisk klarer å yte, til å være sugemotor. :)

 

Men hva syntes folket om å kjøpe en GT4 da?

Lenke til kommentar

Høres ut som en god ide ja. Du kan jo også gjøre mye av det samme på GT4en som på den du har, som lykter, senk, felger. Dog, på GT4 synes jeg kantfelger, kanskje litt dekkstrekk passer bedre, siden den er breiere over ræva.

 

Og, 3S-GE yter på langt nær bra i forhold til 1.8 2ZZ-GE fra Toyota, som har 190hk. De kom også med kompressor og 225hk. De er vanskelige å få tak i, men jeg vet du får tak i Blitz-kit til dem, og den originale ECUen klager ikke heller.

 

Jeg kiket på motorfestene til en kompis sin 4A(-C), de var så og si 100% like de som står i min Corolla med 4ZZ-FE. 4ZZ-FE har samme fester som 2ZZ-GE. Har 4A-C samme fester som 4ZZ-FE, så har 7A-FE i teorien også det. Ergo skal det være mulig å stappe inn en 2ZZ-GE inn i en Celica ;)

 

EDIT: For å si det slik, Corollaen er ikke min, det er faren min sin. Men jeg arver den kanskje når han flytter i boligbyggelag i byen, da han ikke trenger bil lengre.

 

Da kommer worklog opp med en gang jeg har 20k på konto, og 2ZZ-GEen ligger klar i Danmark :)

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Nå er baken på en gt4 akkurat like brei som en AT200, og man får nok ikke en 6g godkjent med 2zz i Norge.

 

Kjør på med gt4 Anaxyd, men kjenner det ville vært trist å selge celicaen, for så å modde opp en ny celica med mye av det samme. Men de fleste gt4 er ikke helt stock, så vil jo følge med litt mods.

Lenke til kommentar

Nå er baken på en gt4 akkurat like brei som en AT200, og man får nok ikke en 6g godkjent med 2zz i Norge.

 

Kjør på med gt4 Anaxyd, men kjenner det ville vært trist å selge celicaen, for så å modde opp en ny celica med mye av det samme. Men de fleste gt4 er ikke helt stock, så vil jo følge med litt mods.

Baken på GT4 er faktisk litt breiere! Dette har med annerledes konstruksjon med tanke på 4WD systemet. Hvorfor de har valgt å lage 2 forskjellige chassis til samme bil, er jo egentlig litt dumt med tanke på kostnader osv, men det var vel sånn de dreiv før i tida.

 

Er vemodig å bytte ut den gamle gode kosebilen ja, men jeg tror jeg aldri kommer til å selge min første Celica. Den er blitt et symbol nærmest, så da blir det heller 2 biler! :) Men så er det jo andre biler som frister om man skal gå for noe nytt også da. En GT4 blir jo en relativt dyr investering:

 

100k for bil

100k til for mva, avgifter og annet ymse

10-30k med refreshments (interiør, lakkering etc, er alltid noe som må gjøres)

 

~230k så har man en GT4. Men for 230k så får man faktisk kjøpt en flunka ny VW Polo, og mange fine bruktbiler. Så er inne i et lite dilemma! :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er baken på en gt4 akkurat like brei som en AT200, og man får nok ikke en 6g godkjent med 2zz i Norge.

 

Kjør på med gt4 Anaxyd, men kjenner det ville vært trist å selge celicaen, for så å modde opp en ny celica med mye av det samme. Men de fleste gt4 er ikke helt stock, så vil jo følge med litt mods.

Baken på GT4 er faktisk litt breiere! Dette har med annerledes konstruksjon med tanke på 4WD systemet. Hvorfor de har valgt å lage 2 forskjellige chassis til samme bil, er jo egentlig litt dumt med tanke på kostnader osv, men det var vel sånn de dreiv før i tida.

 

Er vemodig å bytte ut den gamle gode kosebilen ja, men jeg tror jeg aldri kommer til å selge min første Celica. Den er blitt et symbol nærmest, så da blir det heller 2 biler! :) Men så er det jo andre biler som frister om man skal gå for noe nytt også da. En GT4 blir jo en relativt dyr investering:

 

100k for bil

100k til for mva, avgifter og annet ymse

10-30k med refreshments (interiør, lakkering etc, er alltid noe som må gjøres)

 

~230k så har man en GT4. Men for 230k så får man faktisk kjøpt en flunka ny VW Polo, og mange fine bruktbiler. Så er inne i et lite dilemma! :hmm:

Kjøp en eldre GT4 da. Ingen som sier du må ha T20 vel? Greit nok de er penere, men de eldre er jo ikke stygge, og de går godt de også ;)

Lenke til kommentar

Polo???? Sjerp deg! James selger sin gt4 for 190, den er nok et veldig godt kjøp:)

 

Men er skjermene som er litt bredere da? Er jo samme bakfangeren. Rart, kan ikke være mye.

Polo var bare for å fremme et poeng, har ikke planer om å kjøre Polo enda! :p

 

Er nok bare skjermene bak som er breiere ja, siden bakfangeren er lik. Det er dette jeg syntes er så rart konstruert, hvorfor ikke bare lage det likt på hele T20 familien.

 

Men denne James, hvor hører han til? Annonse noe sted? 190k høres ut som en veldig bra pris ja!

 

Nå er baken på en gt4 akkurat like brei som en AT200, og man får nok ikke en 6g godkjent med 2zz i Norge.

 

Kjør på med gt4 Anaxyd, men kjenner det ville vært trist å selge celicaen, for så å modde opp en ny celica med mye av det samme. Men de fleste gt4 er ikke helt stock, så vil jo følge med litt mods.

Baken på GT4 er faktisk litt breiere! Dette har med annerledes konstruksjon med tanke på 4WD systemet. Hvorfor de har valgt å lage 2 forskjellige chassis til samme bil, er jo egentlig litt dumt med tanke på kostnader osv, men det var vel sånn de dreiv før i tida.

 

Er vemodig å bytte ut den gamle gode kosebilen ja, men jeg tror jeg aldri kommer til å selge min første Celica. Den er blitt et symbol nærmest, så da blir det heller 2 biler! :) Men så er det jo andre biler som frister om man skal gå for noe nytt også da. En GT4 blir jo en relativt dyr investering:

 

100k for bil

100k til for mva, avgifter og annet ymse

10-30k med refreshments (interiør, lakkering etc, er alltid noe som må gjøres)

 

~230k så har man en GT4. Men for 230k så får man faktisk kjøpt en flunka ny VW Polo, og mange fine bruktbiler. Så er inne i et lite dilemma! :hmm:

Kjøp en eldre GT4 da. Ingen som sier du må ha T20 vel? Greit nok de er penere, men de eldre er jo ikke stygge, og de går godt de også ;)

En eldre GT4 er desverre noe jeg ikke blir komfortabel med. Chassiset på T18 er liksom ikke helt min stil! Og når jeg liker chassiset på T20 så godt, må det nok nesten bli det om jeg skal ha GT4. :) Selv om T20 koster mer, så er det verdt det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...