Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Mine umiddelbare planer med bilen(om kjøp gjøres) blir:

- Bytte ut ALT gult lys med hvitt.

- Sette i egen stereo med navi og ryggekamera(må ha det, bare må ha det!)

- Felger

Så hva sier dere?

Jeg støtter valget av 1-serie, 3-dørsvarianten er stilig nok den, selv om jeg er mer fan av coupéen. Angående planene dine; nye felger?! De som står på er jo blant de stiligste som er å få til 1-serien! :) For øvrig er jeg usikker på hvordan det vil bli å ettermontere stereo i denne bilen, kanskje like greit å finne en som har navi/ryggekamera originalmontert? Hvite lys derimot, kjør på. :)

 

Er også helt enig i interiøret, gjør seg veldig bra i den hvite bilen. Stilige greier!

Endret av OML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kjørelærer hadde et par 1-serier, så har noen mil bak rattet på de.

Virker som 3-dørs har mer plass i baksetet, pluss at den ser bedre ut, så der er det bare velstand.

Angående hvordan den er å kjøre, så er det litt å si. Den er veldig stiv. Ikke sikkert den er for stiv, men med m-understell, m-pakke og store felger er den veldig stiv. Det er ikke noe problem, men du må ikke forvente deg en celica, for 1-serien er mye stivere.

Run-flat dekkene disse ble levert med hjelper i allefall ikke den saken noe særlig.

 

Kjøreegenskapene er supre, det beste jeg har vært borti i en småbil! Interiørkvalitet er bra, kunne vært bedre med tanke på pris. Tenker da på følelse av knapper og slikt, men de bilene jeg kjørte var ikke ny, så det kan være forskjellig.

 

Den motoren der er kanonbra. Jeg kjørte orginal 118d, og turboen gjør en utmerket jobb. Med chip kan jeg tenke meg det er plenty for de fleste.

 

Håper dette hjelp litt :)

Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til å prøvekjøre den! :)

 

Noen andre som har noen erfaringer? Veldig interessant å høre hva andres erfaringer er mtp dette.

 

 

 

 

En ting er ihvertfall sikkert om det blir ny bil: Det blir en ny worklogg her på forumet!

Lenke til kommentar

Fikk en liten prøvetur i en 120d coupe. Virket som en kjempemorsom bil med mye kjøreglede! Den hadde M-sport seter, så man satt som støpt, dog litt liten for meg som raver nesten 2m over bakken.

Du tar nok ikke et dumt valg, hvis du ender opp med en 1-serie.

 

Men som den bensinhora jeg er, så ville ikke jeg valgt diesel. :p

 

 

(selvom jeg ble imponert over lyden i den 1ern jeg prøvde)

Lenke til kommentar

Takk for gode erfaringer! :)

 

Var å prøvekjørte den idag, og følgende kan sies:

 

.....WOW! Ja, jeg må si denne M-tech pakka gjør underverker med understellet. Makan til kontant styring har ihvertfall ikke jeg opplevd før. Det er en fantastisk følelse å føle at du selv er bilen, og man kler den liksom på seg. Bra drag i 143hk dieselhester også, og den har faktisk 300nm ved 1500rpm ca. Det er tredobling av hva jeg er vant med, ang nm. Girkassa er superb, tight og god. Rett på sak! Så bilen var meget bra, og jeg fant kun en skade i lakken, og det var en steinsprut på panseret. Resten var strøkent, akkurat som en ny bil hos forhandler. Felgene var faktisk utrolig fine, så de beholder jeg slik de er enn så lenge.

 

Så det blir nok kjøp ja! (Har skrevet under kontrakt alt) Må ordne med litt finansiering, så antar at den avhentes på mandag eller tirsdag neste uke!

 

Så følgende tiltak er allerede planlagt:

 

- Reparere lakkskade på panser. Da får jeg endelig brakt frem mitt våtslipeutstyr og virkelig fått testa meg litt. Har allerede handla inn lakkstift for Alpinewhite III lakk. Da får dere en fin fremgangsmåte på hvordan man reparerer steinsprut i den nye tråden tenker jeg.

 

- Bytte om angeleyes fargen. Jeg elsker, ja, elsker de hvite angeleyesene som er originalt på de nyeste BMWene. Lyser noe sinnsykt om dagen, og deilig hvitt lys. Noen som veit om disse replacement-pærene eller hva det nå er?

 

- Og med punktet over hører selvsagt bytte av alle gule pærer på bilen om til hvite. Selvsagt!

 

- Montere midlertidig sub. Har et lite rør med 8" Pioneer sub liggende og slenge, så hiver inn den enn så lenge. Tror ikke det blir så utrolig mye anlegg mekking på denne bilen med det første, men vi får se. Noen som veit åssen man henter ut subsignal på originalradio på disse bilene?

 

- Når den tid kommer, har jeg lyst på navi i bilen. Så det blir kanskje ettermarkeds stereo med navi til slutt. (om det ikke går an å ettermontere original navi?) Da blir det ryggekamera i skiltlyset bak, om det passer til 1-serien. Ser det finnes til mange andre BMW-er. Og det er mye bedre enn sånn jeg monterte på Celicaen.

 

 

Ser frem til å hente den neste uke!

 

 

 

Ang. Celicaen så har været ikke vært særlig strålende i det siste. Tenkte å ta en skikkelig interiørrens som nevnt tidligere, så det blir litt smoothere og bedreluktende i bilen. Ikke at det lukter vondt, det lukter egentlig ikkenoe der inne. Førerdøra knirker litt i hengslet, så dette må smøres. Ellers blir soting og eksos lagt på vent da den nye bilen tar en god del av økonomien min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjørte en tilsvarende bil til og fra fjellet, ble fem timer bak rattet. Knallbil. Uoriginal stereo ser jeg dog ikke noen grunn til å putte inn, det blir bare harry. Kjører jo diesel-BMW til daglig og jeg har bare godord å komme med.

Harry å få skikkelig lyd? Si det til en som faktisk liker at musikken høres ut som den skal. Skal du spille annet enn CDer som tar maks 20 sanger, så må du ha aftermarket. Skal du ha skikkelig forsterker, ergo RCA ut, så må du ha "harry-spiller"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte en tilsvarende bil til og fra fjellet, ble fem timer bak rattet. Knallbil. Uoriginal stereo ser jeg dog ikke noen grunn til å putte inn, det blir bare harry. Kjører jo diesel-BMW til daglig og jeg har bare godord å komme med.

Harry å få skikkelig lyd? Si det til en som faktisk liker at musikken høres ut som den skal. Skal du spille annet enn CDer som tar maks 20 sanger, så må du ha aftermarket. Skal du ha skikkelig forsterker, ergo RCA ut, så må du ha "harry-spiller"

 

Harry å ødelegge det fine dashbordet med noe ettermarked-greier ja. Blå lys og det som verre er.

Lenke til kommentar

For å gjøre en ting krystallklart, så skal ikke dette være noe harrykjærre med blått lys og tullball. Dette skal være stil hele veien! Om jeg skal ha en ettermarkedsspiller MÅ det være en som passer inn sammen med interiøret. Jeg likte tanken på en Mactintosh spiller ja! Det hadde vært helt rått!

Lenke til kommentar

Æsj, nå var jo McIntoshen dritvanskelig å oppdrive, og det var bare en modell.. :(

 

Da må det nok bli noe annet gitt! Noen som har forslag til hva som kan passe rett inn i interiøret på denna?

 

64_955895949.jpg

 

PS: Det finnes 1-din adaptere slik at jeg kan dra ut originalstereoen og smokke i en ettermarkedsstereo uten særlig hassle.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Pioneeren der var unektelig lekker, det må jeg si. Det må vel bli noe slikt tenker jeg. Men helst en 1-din flip opp skjerm, siden det ikke er mulig med 2-din i denne dashen. Noen som veit om noe lekkert? Gjerne noe annet enn Pioneer osv, kan prøve noe nytt og jeg. :)

 

Jepp, må organisere den nye tråden litt, så jeg åpner den når det er gjort! :) Får prøve å finne på noe nytt og spennende i den nye workloggen også!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...