Gå til innhold

Militæret og hårklipp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke over ørene? 1 års sparing rett i dass det. :thumbdown:

 

Man skal jo ta seg litt bra ut da når man går i uniform. Du vil bli vant til kort hår etterhvert. Selvom du skal inn trenger du jo ikke å ta 3mm-ern. Ønsker du å få en "ordentlig" klipp så burde du jo kanskje stikke til frisøren før innrykk. Bare pass på at det blir kort nok slik at det ikke blir bortkasta penger.

Lenke til kommentar
Feltøvelse med langt hår høres rimelig håpløst ut da. Om du skal i hæren, ville jeg satset på å klippe håret kort.

 

 

Åssen er det med jenter og langt/halvlangt hår i hæren, noen som har noe erfaring?

 

Er ikkke jente selv, men hadde da jenter i kompaniet. Det funker fjell å ha langt hår. Må bare sette det opp, hos "oss" (2BN) var ikke hestehale lov. Skulle være fletta eller satt opp.

Eneste stress med langt hår er på øvelser.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt håret på 6mm siden jeg slapp ut av mølla. Er deilig.

Jeg så bare en som gikk med hårnett og det var en slik sær type, også en annen som nektet å kløppe seg men vi var i en drittbataljon i bardufoss så ingen gadd bry seg.

Dropp garden... Er fint lite som er behagelig der inklusive hår på hodet.

Lenke til kommentar
Er ikkke jente selv, men hadde da jenter i kompaniet. Det funker fjell å ha langt hår. Må bare sette det opp, hos "oss" (2BN) var ikke hestehale lov. Skulle være fletta eller satt opp.

Eneste stress med langt hår er på øvelser.

 

Takk for svar :)

Må bare passe på at jeg fletter det eller setter det opp så bra at det ikke blir no stress på øvelsene da (eks: masse spray :p )... har ikke noe lyst til å skinne av meg alt håret heller :p

Lenke til kommentar
Feltøvelse med langt hår høres rimelig håpløst ut da. Om du skal i hæren, ville jeg satset på å klippe håret kort.

 

 

Åssen er det med jenter og langt/halvlangt hår i hæren, noen som har noe erfaring?

 

Det er ikke noe stress med langt hår i felt. Er bare mange her som sprer myter om hvordan de tror det er. Eneste problemet må være i gjørme/sølete forhold og hvis du har en litt trang vindlue.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...